Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Ford Mondeo és Easy Tour
Ford Mondeo és Easy Tour
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Rajt!
Rajt!
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Frankfurt felhőkarcolói
Frankfurt felhőkarcolói
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Duzzasztó a Majnán
Duzzasztó a Majnán
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Idilli városkák
Idilli városkák
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Aschaffenburgban
Aschaffenburgban
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Energiahordozók
Energiahordozók
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Kis folyó, nagy hajó
Kis folyó, nagy hajó
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Merre tovább?
Merre tovább?
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Bambergben
Bambergben
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Bivakhely Regensburgban
Bivakhely Regensburgban
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Ködös reggel
Ködös reggel
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Passau
Passau
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Jochenstein
Jochenstein
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Hajnal
Hajnal
Blog: A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ Hajóforgalom Bécs előtt
Hajóforgalom Bécs előtt
A MEGKERGÜLT CIRKÁLÓ
2009-08-28 | Pupu | 19 hozzászólás
Frissítve: 2009-08-28 21:11
Íme Rejtő Jenő "Elveszett cirkáló" és "Megkerült cirkáló" című örökbecsű műveinek hiteles folytatása! Epikus történet Európa vízi útjairól és egy megkergült cirkálóról, amelyet nem lehet megállítani, végkimerülésig viszi kapitányát, Puput, a kalandok útján
Csavargó fekszik a német kisváros takaros főterének padján. Még jó, hogy kihalt a környék, senkit sem bánt, hogy testét rászáradt verejték és kosz, arcát szürke borosta fedi, testét enyhe bűz lengi körül. Piszkos Fred, a kapitány, irigykedve nézné, mégpedig nem is mosdatlansága okán, hanem a küldetése miatt: egy cirkálóval átlopakodni országokon, észrevétlenül és megállíthatatlanul!

És milyen az a cirkáló... Szürke, hosszú és karcsú, mint minden valamire való hadihajó, de kormányosa nem álldogálja magát lúdtalpasra, hanem kényelmes ülésben trónolhat! És nem is vízi úton halad, csak mellette a szárazföldön, ami merőben szokatlan. A neve Easy Tour. Most éppen a padnak támasztva várja a továbbindulást. Nem kell sokáig várnia, Pupu kapitány már fel is tápászkodik. Megdörzsöli álmos szemét, és elhúz a sötétségbe. Nem vette észre senki.

Romboló helyett cirkáló

Pupu kapitány eredetileg a Challenge Hurricane (micsoda beszédes név!) rombolóval vállalkozott volna a titkos küldetésre, de azt havária érte, ezért javításra hollandiai szárazdokkba került. Sebaj, elkötötte helyette ezt a cirkálót az Ambringa flottájából - olyan lesz manőverezni vele, mint az Aurórával forgolódni Siófok kikötőjében, és mivel nem fér be egyetlen zsilipkamrába sem, úgy kell feltolni a vízlépcsőkön, ami semmivel sem kisebb és bolondosabb vállalkozás, mint fiákerrel utazni a Szaharában. A titkos vállalkozáshoz egyébként teherhajónak álcázták, élénk sárga rakteret helyezve a tatfedélzetre, ahol elfér bármilyen és bármennyi csempészáru, meg persze az úti ellátmány. Piperecikkből kevés, krumplis pogácsából annál több, no meg fényképezőgép a kémfotózáshoz...

Láthatatlanul

Hogyan lehet egy cirkálót átlopni országokon? Úgy, hogy sehol se kelljen bejelentőt kitölteni! Alvás csak itt-ott út közben, percekre vagy félórákra, a készletek kiegészítése csakis benzinkútnál, pillanatok alatt, egyébként pedig sehol sincs hosszabb pihenő, amely felkelthetné bárki nemkívánatos kíváncsiságát.

Nincs jobb láthatatlan utazáshoz a Tour Easynél. Nem közönséges cirkáló az - mintha varázslat ülne rajta. Megállíthatatlan. Csak megy és megy, szuszogva kapaszkodik fel a hullámhegyekre, tajtékozva rohan le a hullámvölgyekbe, kísértetiesen suhan a hajnali ködben. Radar nem észleli, a néhány éjszakai utazó keresztet vet, amikor megpillantja.

Hát még ha tudnák, hogy 1147 kilométert tett meg nonstop, négy országban, négy nap és három éjszaka alatt, keményen tartva a napi 300-as átlagot, mintha a fél világ haditengerészete üldözné! Mire észbe kaphatnának, már messze jár, összezárult mögötte a párafüggöny...

Álmatlanul

Pupu kapitány saját megkergült cirkálójának foglya. Napok óta ül a kormánynál, figyeli a gép működését alant - nincs azzal a géppel semmi hiba, kimenne a világból, földkörüli útra is megfelelne. Csak ne akarna leragadni a szem! Mint Fülig Jimmy, amikor nappal José Pombio spanyol pincért, éjszaka Hutchinson gépészt helyettesítette és alvajáróként öntötte le levessel az embereket, majd félálomban lapátolta a kazánba a szenet, Pupu is állandóan álmos. Egy kis ellopott alvás itt, egy kicsi ott, de ágyat vagy akár priccset nem látott napok óta. Néha elalszik a kormánynál, cikkcakkban megy a cirkáló, hoppá, zátonyra ne fussunk! De nem lehet akárhol megállni egy rövid pihenőre, ki kell tartani még! Valameddig segít a rágógumi, időlegesen ébren tart a Red Bull, no meg egy kis nótázás, fals hangon, de jó hangosan. Éppen ide illik a kincset őrző remete és a fosztogató tengerész balladája - hátborzongatóan szól a setét éjszakában.

Kísértethajózás ez! Az egy személyben gépész, kormányos, navigátor és matróz Pupu úgy érzi, sosem fárad el. Ami persze becsapós érzés. Apró hibák jelzik a fokozódó alvásigényt. Egy kis fölösleges kerülő a Majna-Duna csatornánál, Nürnberg környékén... Egy kis útirány-tévesztés a holtágak szövevényében, Regensburg alatt... Órákat visznek el, erőbe kerülnek. És a Bécs alatti ártérnél az a hosszú, nyílegyenes gátkorona, amely nem akar véget érni... Ilyen nincs, átok ülhet rajta. Teljes cirkálósebességnél is mintha egyhelyben állna rajta az utazó. Száll le az éjjel, száll le a pára, végtelenbe fut az útvonal, innen nincs szabadulás! Egy sorstárs beletörődött vereségébe, éjszakázni készül a szúnyogok birodalmában. Pupu tovább hajt, mint a bolygó hollandi, akinek sorsa az örök vitorlázás.

Kikötőben

Ám ez az út mégis csak véget ér egyszer. Már látszanak a kikötő lámpái, navigációs fényeivel villogva befut a Tour Easy. Világítótorony igazítja útba - a Fiat Dobló! Mellette a legderekabb tengerészfeleség, Sárika integet. A küldetés sikerült, Pupu kapitány megint egyszer révbe ért. Bár bizonyára ezúttal sem nem nyughat sokáig...

# # #

SZÁRAZ TÉNYEK

Cél: a személyes teljesítményhatárok felmérése; hosszú távú kerékpártúra a "brevet" stílus próbálgatásával (kötött szintidő, kijelölt de nem megjelölt útvonal, a résztvevők önellátók, pihenésre és egyebekre fordított idejük beleszámít a teljesítés idejébe); pozitív élmények szerzése; testedzés.

Útvonal: Mainz - Bamberg a Majna kerékpártúra-útvonalon, Bamberg - Regensburg, majd a Duna kerékpártúra-útvonalon Rajkáig. Budapest - Mainz és Rajka - Budapest autóval.

Teljesítési adatok: 1147 megtett kilométer, hétfő reggel 5:45-től csütörtök este 22:30-ig, tehát négy nap és három éjszaka alatt (a tavalyi, 1286 km-es Duna-túra, "normál tempóban" 10 napig tartott). Mozgásban töltött idő 60 óra 46 perc, átlagsebessége 18,9 km/óra. A teljes időráfordítás 92 óra, az átlagsebesség 12,2 km/óra. (Hivatalos brevet rendezvényen 1000 km szintideje 75 óra).

Jármű: Easy Racers Tour Easy kerékpár, nagy pakktáskával. A világ egyik legkényelmesebb biciklije, és ehhez képest gyors is, sík úton a normál utazósebességem 26-28 km/óra vele. Hátul villogó, sisakon fejlámpa, kormányon GPS.

Navigáció: Garmin etrex Legend GPS, mikro SD kártyán utcaszintű Európa-térképpel; nyomvonal végig felvéve. "Bike line" kerékpáros túrakönyv sorozat Majna és ausztriai Duna kötete. Autóatlaszok fénymásolt lapjai (hátoldaluk túranapló írására szolgál).

Ellátás: szállás igénybevétele nélkül. Többszöri rövid alvás út menti padon, füvön, híd alatt. Három étkezés vendéglőben (egyszer spagetti, egyszer menü, egyszer saláta), útravalóként elvitt kb. 2 kg. krumplis pogácsa, két tábla csokoládé. Sok sör, sok víz, ionpótló pezsgőtablettával. Az út során csak 1 kg-ot fogytam.

Új megtalálások

Bejelentkezés