Az eredeti hír itt.
Igaz, igaz, én is inkább a pasikra használnám ezt a kifejezést...
Bár az én férjem tutira ezzel sem boldogulna. Mint ahogy semmivel sem boldogul... Lehet azért, mert nincs? :-)
Bár az én férjem tutira ezzel sem boldogulna. Mint ahogy semmivel sem boldogul... Lehet azért, mert nincs? :-)
Előzmény: ernoe (#38)
Ezt most azonnal vond vissza, mert nagyon csúnya dolog ilyet mondani egy hölgyre :))
Előzmény: Sancho (#37)
A Nüvi 550-nel a nejem is tudna cache-elni, tutkó! :)
Ha nem lenne kitalálva az Oregon, akkor helyette és a Nüvi 205 helyett most egy Nüvi 550-em lenne. :) Nagyon könnyen kezelhető, és nehezen adtam vissza, mikor teszteltem.
Ha nem lenne kitalálva az Oregon, akkor helyette és a Nüvi 205 helyett most egy Nüvi 550-em lenne. :) Nagyon könnyen kezelhető, és nehezen adtam vissza, mikor teszteltem.
Előzmény: Ulcimatt (#34)
Nem volt szerencsém használni, de tavaly nagyon szemeztem vele. Végül csak egy komoly akciós ár miatt választottam az Oregont (meg mert nem hiányzott az ótós navi, mivel az tartozéka volt a kocsimnak). Viszont körüljártam a dolgot rendesen. Az alapján tényleg "júzerfrendli" cucc, "gombnyomásra" válthatsz a három üzemmód között. Szóval szerintem nem rossz választás, ha meg elsősorban ótózni akar majd vele, akkor főleg.
Előzmény: Ulcimatt (#34)
Nagyon jó vas a Nüvi550. Pontosan jól látod a helyzetet, némiképp az Oregon fordítottja. Nem egy autóban is használható túra-GPS, hanem egy terepre is alkalmas autós készülék. A kezelése pont annyira bonyolult, mint általában a Nüviknek, vagyis egyáltalán nem. Ott az alap-csélcsoport a médiamárkt-kompatibilis nanojúzer, aki kiveszi a cuccot a dobozból, és használni akarja. Ezt tökéletesen tudja az 550-es.
Gyalogos üzemmódban kikapcsolja a lock-on-roadot. Valahogy apró mozgásokra mintha kevésbé reagálna, mint egy "igazi" kézi GPS, de rövidke túrára, csészézésre teljesen rendben lesz.
Az ára meg csak elsőre riasztó, de ha nézed az Európa- és Magyarország térképet, valamint az autós tartót, akkor már közel sem veszélyes. Sőt, talán még valami akció is kerekíthető rá egy megfelelő szaküzeltben... :)
Gyalogos üzemmódban kikapcsolja a lock-on-roadot. Valahogy apró mozgásokra mintha kevésbé reagálna, mint egy "igazi" kézi GPS, de rövidke túrára, csészézésre teljesen rendben lesz.
Az ára meg csak elsőre riasztó, de ha nézed az Európa- és Magyarország térképet, valamint az autós tartót, akkor már közel sem veszélyes. Sőt, talán még valami akció is kerekíthető rá egy megfelelő szaküzeltben... :)
Házigazda
Előzmény: Ulcimatt (#34)
Sziasztok,
egy kedves barátom akar magának venni egy ilyen feltételeknek megfelelő kütyüt... Mármint autó és geocaching egyaránt..
Szeretném kérdezni, hogy ki az, aki geocachingel vele? Tényleg rendesen kikapcsolja az útra tervezést? Mennyire bonya a vas?
Mert mondjuk én a másik oldalon állok, én inkább túrázok, ő meg inkább drive in vadász lesz- szerintem. :-)
És szerintem nem állna jól neki, ha túl bonyolult lenne a kezelése, mert az összezavarodott emberek nem néznek ki jól. :-D
Előre is köszi, Ulci
egy kedves barátom akar magának venni egy ilyen feltételeknek megfelelő kütyüt... Mármint autó és geocaching egyaránt..
Szeretném kérdezni, hogy ki az, aki geocachingel vele? Tényleg rendesen kikapcsolja az útra tervezést? Mennyire bonya a vas?
Mert mondjuk én a másik oldalon állok, én inkább túrázok, ő meg inkább drive in vadász lesz- szerintem. :-)
És szerintem nem állna jól neki, ha túl bonyolult lenne a kezelése, mert az összezavarodott emberek nem néznek ki jól. :-D
Előre is köszi, Ulci
Köszönjük a teszt-kiegészítést! A Nüvi550/510 nagyon jó cucc, én megszerettem. Autóban komolyan bajban vagyok, hogy az 550-est hasznaljam, vagy a szép új 765-öst. :)
Házigazda
Előzmény: usenet (#32)
Sziasztok!
Itt az idő, hogy beszámoljak a Nüvi 510-esről, ugyanis szereztem egyet (Thx, Burvinyek!). Bár 550-est nem láttam még közelről, szerintem alapjában véve ugyanaz a kettő.
A különbség az, hogy ebben van (már eredetileg is volt) robogó mód (robogó ikonnal, csak hogy idegesítsék a motorosokat), és van benne Bluetooth. A BT sajnos csak egyirányú, tehát a headseten lehet hallani mindent, amit egyébként a hangszórón mondana vagy pityogna a Nüvi, de nem lehet olyan frankó dolgokat csinálni vele, mint a Zümóban (telefont vezérelni).
A robogó mód csak egy újabb üzemmód, vagy profil, vagy mi a fene, tehát a beállítások egy részét (pl. útelkerülések) minden profilhoz külön be lehet állítani.
Próbáltam már földön (lehet vele városban is sétálgatni, meg kirándulni, geocachelni is (turistautak.hu térképek rátölthetők, sőt, a ládaleírások is egy az egyben rámennek), úton (autó és motor között nincs különbség, csak az ikon, meg a már említett útelkerülések), vízen (ilyenkor még a NG térkép is megváltozik vízire, mutatja a sekély vizet, illetve a parti fényeket, és compassal, waypointokkal navigál az ember), de van még ezen kívül bringás üzemmód is (ezt még nem próbáltam).
A készülék belső memóriája 1G, nem tudom, ez az 550-ben mennyi, és az enyémre Olaszo+Görögo. volt előre feltöltve (kb. a felét foglalja el). Ezek Mo-n használhatatlanok, de a Basemap azért mindenhova ad valami alapvető útmutatást, valamint Mo-on úgyis mindenki a NG-ot használja, gondolom. Ha külföldre megyek, esetleg majd veszek bele egy kártyát, vagy kipróbálom az Openmaps-ot.
És a legfontosabb: a csomagban van egy biciklis/robogós(/motoros) tartó, amit kormányra, vagy tükörre, vagy másra lehet felfogatni. Az autósnál jóval stabilabb, csatos0, de nem olyan fullos, mint a Zümoé (pl. a táp nincs beleintegrálva). A tápot tehát autóban és motoron is szivargyújtó töltőből kapná, ami nyűgös, mert mindig be kell dugni. Viszont a jó hír az, hogy nem kell mindig bedugni, mert nagyon sokat bír a készülék elemről. Hogy mennyit, ez nyilván sok mindentől függ, de nekem geocache-eléssel simán elment 5-6 órát úgy, hogy a képernyő kb 30%-on volt (Ez már elég világosnak számít, kültéren is jó látható! Autóban elég a 10, max 20% is.) Majd nyáron motoron direkt napfényben megnézem, de amennyire így meg tudtam itélni, a 100% annyira fényes, hogy ott is simán látszani fog. Mondjuk akkor már biztosan nagyon meríti az akkut.
Ja igen, és tényleg vízálló :)
Itt az idő, hogy beszámoljak a Nüvi 510-esről, ugyanis szereztem egyet (Thx, Burvinyek!). Bár 550-est nem láttam még közelről, szerintem alapjában véve ugyanaz a kettő.
A különbség az, hogy ebben van (már eredetileg is volt) robogó mód (robogó ikonnal, csak hogy idegesítsék a motorosokat), és van benne Bluetooth. A BT sajnos csak egyirányú, tehát a headseten lehet hallani mindent, amit egyébként a hangszórón mondana vagy pityogna a Nüvi, de nem lehet olyan frankó dolgokat csinálni vele, mint a Zümóban (telefont vezérelni).
A robogó mód csak egy újabb üzemmód, vagy profil, vagy mi a fene, tehát a beállítások egy részét (pl. útelkerülések) minden profilhoz külön be lehet állítani.
Próbáltam már földön (lehet vele városban is sétálgatni, meg kirándulni, geocachelni is (turistautak.hu térképek rátölthetők, sőt, a ládaleírások is egy az egyben rámennek), úton (autó és motor között nincs különbség, csak az ikon, meg a már említett útelkerülések), vízen (ilyenkor még a NG térkép is megváltozik vízire, mutatja a sekély vizet, illetve a parti fényeket, és compassal, waypointokkal navigál az ember), de van még ezen kívül bringás üzemmód is (ezt még nem próbáltam).
A készülék belső memóriája 1G, nem tudom, ez az 550-ben mennyi, és az enyémre Olaszo+Görögo. volt előre feltöltve (kb. a felét foglalja el). Ezek Mo-n használhatatlanok, de a Basemap azért mindenhova ad valami alapvető útmutatást, valamint Mo-on úgyis mindenki a NG-ot használja, gondolom. Ha külföldre megyek, esetleg majd veszek bele egy kártyát, vagy kipróbálom az Openmaps-ot.
És a legfontosabb: a csomagban van egy biciklis/robogós(/motoros) tartó, amit kormányra, vagy tükörre, vagy másra lehet felfogatni. Az autósnál jóval stabilabb, csatos0, de nem olyan fullos, mint a Zümoé (pl. a táp nincs beleintegrálva). A tápot tehát autóban és motoron is szivargyújtó töltőből kapná, ami nyűgös, mert mindig be kell dugni. Viszont a jó hír az, hogy nem kell mindig bedugni, mert nagyon sokat bír a készülék elemről. Hogy mennyit, ez nyilván sok mindentől függ, de nekem geocache-eléssel simán elment 5-6 órát úgy, hogy a képernyő kb 30%-on volt (Ez már elég világosnak számít, kültéren is jó látható! Autóban elég a 10, max 20% is.) Majd nyáron motoron direkt napfényben megnézem, de amennyire így meg tudtam itélni, a 100% annyira fényes, hogy ott is simán látszani fog. Mondjuk akkor már biztosan nagyon meríti az akkut.
Ja igen, és tényleg vízálló :)
Előzmény: magpet (#31)
Ma érdekes új fw-t töltöttem az 550-esre. Azon túl, hogy már van robogó üzemmód is, a listában szerepelt egy "raster maps support" (vagy hasonló) kitétel. A menürendszerben semmi újat nem fedeztem fel, és a garmin.com sem ír semmi ilyesmiről a Nüvi 550 oldalán. Lehet, hogy erről a MAD Maps nevű dologról van szó? Valaki hallott/olvasott a raszter-térképek rejtélyéről?
Házigazda
Szia Burvinyek!
Jól értem akkor, hogy a "beégetett" térképet nem lehet lecserélni (csak legfeljebb updatelni egy újabbra)? Épp Olaszországban töltök héhány napot, úgyhogy elképzelhető, hogy nézek magamnak egy 510-est, és Magyarországon megveszem hozzá a magyar térképet (ha jól gondolom, ez a NG). Persze azért nagyon jó lenne egy teljes Európa térkép...
Kristóf
Jól értem akkor, hogy a "beégetett" térképet nem lehet lecserélni (csak legfeljebb updatelni egy újabbra)? Épp Olaszországban töltök héhány napot, úgyhogy elképzelhető, hogy nézek magamnak egy 510-est, és Magyarországon megveszem hozzá a magyar térképet (ha jól gondolom, ez a NG). Persze azért nagyon jó lenne egy teljes Európa térkép...
Kristóf
Előzmény: Burvinyek (#28)
Sziasztok!
létezik 510-es modell, és abban valóban van BT:
"The nüvi 510 has been packaged especially for urbanite scooter users with a dedicated mount and one-way Bluetooth for navigational directions "
de a gond az, hogy csak regionális térképpel rendelhető, ráadásul olyannal nem, ami itt nálunk is használható lenne.
Ezért nem kapható nálunk az a modell, de ha szükség van rá, be tudjuk hozni, és akkor abban lesz NG is.
üdv
létezik 510-es modell, és abban valóban van BT:
"The nüvi 510 has been packaged especially for urbanite scooter users with a dedicated mount and one-way Bluetooth for navigational directions "
de a gond az, hogy csak regionális térképpel rendelhető, ráadásul olyannal nem, ami itt nálunk is használható lenne.
Ezért nem kapható nálunk az a modell, de ha szükség van rá, be tudjuk hozni, és akkor abban lesz NG is.
üdv
Fölösleges lenne, mert a Nüvi550 már eleve azzal érkezik. Ha a tiéden valami okból mégse az van (amin csodálkoznék), akkor három dolgot tehetsz:
1. CityNavigator Europe 2008 ingyen frissíthető a my.garmin.com-on, ha a vásárlás október 14. után történt.
2. veszel egy DVD-s verziót 49900.-Ft-ért. Felteszed PC-re, majd töltöd ahova szeretnéd (1 készülékre)
3. veszel egy microSD-s CityNavigator-t. Ebből még nem érkezett meg a 2009-es, szerintem 2008-ast már ne nagyon vegyél.
1. CityNavigator Europe 2008 ingyen frissíthető a my.garmin.com-on, ha a vásárlás október 14. után történt.
2. veszel egy DVD-s verziót 49900.-Ft-ért. Felteszed PC-re, majd töltöd ahova szeretnéd (1 készülékre)
3. veszel egy microSD-s CityNavigator-t. Ebből még nem érkezett meg a 2009-es, szerintem 2008-ast már ne nagyon vegyél.
Házigazda
Előzmény: usenet (#26)
Hello!
Ezek szerint azt a térképet, ami a Nüvi belső memóriájában van (gyárilag), azt nem lehet másra lecserélni?
Akár házi barkácsolásra gondolok, akár arra, hogy a Navi Gate esetleg rá tudná tenni a City Navigator® NT 2009 Európát.
Kristóf
Ezek szerint azt a térképet, ami a Nüvi belső memóriájában van (gyárilag), azt nem lehet másra lecserélni?
Akár házi barkácsolásra gondolok, akár arra, hogy a Navi Gate esetleg rá tudná tenni a City Navigator® NT 2009 Európát.
Kristóf
Előzmény: magpet (#25)
Igen, motorra az azért tényleg nem hátrány. Ha következetes a számozás, akkor születhetne előbb-utóbb egy 560-as is, teljes Európa térképpel, bluetooth-szal. Várjuk a fejleményeket. :)
Házigazda
Előzmény: usenet (#24)
Bocs, elcsesztem a linkeket, megpróbálom újra.
Hello!
Igen, a gyári manual.
Második olvasásra persze kiderül, hogy ez csak az 510-esre érvényes, ami a Garmin amerikai oldalán sincs fent, de már be van jelentve illetve ha az ember trükkös, akkor a Garmin oldalon is meg lehet találni (bár a link még rossz helyre mutat).
Nem tudom, lesz-e ez Magyarországon, és ha igen, mikor, de én szerintem megvárom a BT-os modelt, mert motorhoz az az igazi!
Kristóf
Hello!
Igen, a gyári manual.
Második olvasásra persze kiderül, hogy ez csak az 510-esre érvényes, ami a Garmin amerikai oldalán sincs fent, de már be van jelentve illetve ha az ember trükkös, akkor a Garmin oldalon is meg lehet találni (bár a link még rossz helyre mutat).
Nem tudom, lesz-e ez Magyarországon, és ha igen, mikor, de én szerintem megvárom a BT-os modelt, mert motorhoz az az igazi!
Kristóf
Előzmény: usenet (#23)
Hello!
Igen, a gyári manual. [[link]
Második olvasásra persze kiderül, hogy ez csak az 510-esre érvényes, ami a Garmin amerikai oldalán sincs fent, de már be van jelentve [[link] illetve ha az ember trükkös, akkor a Garmin oldalon is (félig) meg lehet találni [[link]
Nem tudom, lesz-e ez Magyarországon, és ha igen, mikor, de én szerintem megvárom a BT-os modelt, mert motorhoz az az igazi!
Kristóf
Igen, a gyári manual. [[link]
Második olvasásra persze kiderül, hogy ez csak az 510-esre érvényes, ami a Garmin amerikai oldalán sincs fent, de már be van jelentve [[link] illetve ha az ember trükkös, akkor a Garmin oldalon is (félig) meg lehet találni [[link]
Nem tudom, lesz-e ez Magyarországon, és ha igen, mikor, de én szerintem megvárom a BT-os modelt, mert motorhoz az az igazi!
Kristóf
Előzmény: magpet (#22)
Nincs benne, ez egészen biztos. Milyen manual az, amiben ilyesmit írnak? A gyári? Most sajnos nincs kéznél az angol írásom, de majd ránézek.
A lényeg, hogy biztosan nincs BT.
A lényeg, hogy biztosan nincs BT.
Házigazda
Előzmény: usenet (#21)
Sziasztok 550 tulajok!
Kérdésem, van-e a Nüvi 550-ben Bluetooth? Az angol manual mond valami arról, hogy hogy kell párosítani headsettel, de a magyar oldalakon azt írják, hogy nincs benne BT.
Köszi,
Kristóf
Kérdésem, van-e a Nüvi 550-ben Bluetooth? Az angol manual mond valami arról, hogy hogy kell párosítani headsettel, de a magyar oldalakon azt írják, hogy nincs benne BT.
Köszi,
Kristóf
Miért? Vízálló? :) Egyébként otthon, de köszönöm a jelzést, bűvíteni fogom a galériát!
Házigazda
Előzmény: SylverRat (#19)
Szerintem ezt szg hamarosan véleményezni fogja, mert én hozzáértés híján csak együttérezni tudok veled. :)
Házigazda
Előzmény: Csuhás (#17)
Az eredeti cikkben megint nem lehet megnyitni a képeket...
( Nagy fekete semmi jelenik csak meg )
Tudom vagy én cseréljek böngészőt, vagy ti html editort.
Legyen az utóbbi a megoldás :-)
( Nagy fekete semmi jelenik csak meg )
Tudom vagy én cseréljek böngészőt, vagy ti html editort.
Legyen az utóbbi a megoldás :-)
Moderátor
Szuper a cucc!
Már itt piheg mellettem.
Csak az a ciki, hogy a tmc vevőt külön kell hozzá megvenni.
Jó gyors. Csak az újratervezése lassabb, mint az IGO 8 (de azt ellopták...).
Már itt piheg mellettem.
Csak az a ciki, hogy a tmc vevőt külön kell hozzá megvenni.
Jó gyors. Csak az újratervezése lassabb, mint az IGO 8 (de azt ellopták...).
Előzmény: magpet (#10)
Már végigolvastam, fááááj! Egy valamit viszont felfedeztem a leírásodban. Mégpedig: ha a 205-ben gyalogosra állítom a navigációt, akkor automatikusan kikapcsolja az útontartást. Ennél nem így lehet?
Be kellene cseréltetnem! :-)
Be kellene cseréltetnem! :-)
Előzmény: magpet (#10)
A fene vigye el! Miért nem tudott egy hónappal korábban megjelenni. Biztosan ezt választottam volna.
Előzmény: magpet (#8)
Hát hogyne! Sajnos bringás tartóm még nincs hozzá, ezért a versenyen nem vele indulok.
Házigazda
Előzmény: SylverRat (#3)
A kézi GPS-ek autózáshoz közelítése maga az Oregon. Ez a készülék a másik irányból indul, és középen találkoznak. :)
Házigazda
Előzmény: vinko (#4)
Jó kis "öszvér". Én azt gondoltam, hogy a "kézi" gps-eket fogják "felfejleszteni" autós navigációra, így meglepő, hogy egy autós gps lett alkalmas túrázásra és geocachingre.
Tecccik.
Fogadja a tuhu térképeket is?
Tecccik.
Fogadja a tuhu térképeket is?
Előzmény: magpet (#1)