Oregon, Dakota, Montana, GPSMAP 62, GPSMAP 78, Colorado.
Mit tud, mit nem, vegyek-e ilyet, hardware, software, firmware, okos dolgok a készülékkel kapcsolatban.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 |
2010-05-11 08:02:34
Guszty! Kösz! Az autós részt betesztelem trackrögzítéssel és anélkül is, valamint a kétféle (út és idő) tervezést is kipróbálom! A geocaching módban maradok a 4 m-es trackrögzítésénél (túra és kerékpár módban is ennél a tarckrögzítésénél maradok), ahogy a TUHU-n olvastam és a légvonalnál. Készítettem egy túra profilt is, ott marad a tervezés úton! A 10 profilba még beleférek így is (autó gyors, autó rövid, túra, kerékpár, geocaching)
Gubirobi

Előzmény: R.Guszty (#4377)
2010-05-11 07:32:48
Én a trackelést minden profilban bekapcsolva hagyom, mivel így utólag tudom geotag-elni az útközben készített fényképeket. Valamint arra is jó, ha nem felmért úton megyek, azt fel tudom tölteni a TUHU-ra.
Ezenkívül szoktam nézegetni, hogy merre jártam, megnézem a statisztikákat. Ez utóbbihoz látványos segítség a GarminConnect, amit itt magpettól láttam.
Úgyhogy az én beálllításaim:
Autó: úton tartás be, trackrögzítés be, autós nézet, hangok be, automatikus track, tervezés úton
Geocaching: úton tartás ki, trackrögzítés be, térkép felülnézet, hangok ki, 1 mp.es track, tervezés légvonalban
Geocaching OTR: úton tartás ki, trackrögzítés be, térkép felülnézet, hangok ki, 1 mp.es track, tervezés úton
R.Guszty

Előzmény: Gubirobi (#4374)
2010-05-11 07:30:14
2 autós profil kivitelezve! Kösz! Tesztüzem a hétvégén indul!
Gubirobi

Előzmény: Gergol2 (#4375)
2010-05-11 00:02:19
En csinaltam 2 autos profilt. Van auto gyors es auto rovid.
Neha hasznos tud lenni. Valamint meglepo es szep helyekre tud vinni a rovid valtozat. Igaz ez pesten belul nem mindig szerencses.
Gergol2

Előzmény: Bacu (#4372)
2010-05-10 22:49:16
Megint kösz Bacu! Lassan az összes fórumon megköszönöm neked az infókat!:) A bicajnál a track-elést meghagyom, egyenlőre szeretem nézegetni, hogy merre jártam! Gondolom idővel ez elmúlik!:) Tudod, a kezdők...
Gubirobi

Előzmény: Bacu (#4372)
2010-05-10 22:46:01
Sancho! Kösz! Nagyon jól jönnek a tanácsaid! Párat már így állítottam be, úgyhogy jutalom csokival fekszem le!:)
Gubirobi

Előzmény: Sancho (#4371)
2010-05-10 22:30:02
Szokás kérdése :)
Én pl autósban Naviguide ON, TUHU off és útra tervezés. Track off.
Míg túra beállításnál TUHU ON és légvonalban szoktam. Track ON
Igaz néha útra is rátervezek elején, de ládához közeledve légvonalas tervezés.

Bicajnál pedig leginkább az adatos kijelzőt szoktam leginkább használni (óra és sebességet mutasson) Vagy térképet nézek és felső két mezőben óra és sebesség. Track off.

Aztán még különböző útvonalak felhasználását is ki-be kapcsolgathatod. Ennek leginkább bicajnál lehet értelme.
Igaz, néha elgondolkozom egy Autó2 profilon is. Ott pl ki lehetne kapcsolni az autópályát, és akkor nem navigálna rá.
Bacu

Előzmény: Gubirobi (#4370)
2010-05-10 22:25:29
- Egy profilhoz 1 tervezős térképet kapcsolj be.
- Az Általános profilt hagyd meg, és ebben hagyd a gépet, ha MapSource-szal frissíted a térképet, mert hajlamos az utoljára használt profilban az összes térképet bekapcsolni a "mapszósz".
- Kapcsold ki az elektronikus iránytűt az autóban.
- Kapcsold ki az úton tervezést a geocaching módban.
- Kapcsold ki a részletes nézetet túra vagy geocaching módban, különben megye nézetben "sokmillió" POI zavarja a kirajzolás sebességét.
- Autós módban csak akkor van értelme (és egyedül ebben) a perspektivikus térképnézetnek, ha nincs mind a 4 műszerfal bekapcsolva.
- Vedd le a háttérvilágítás kikapcsolását 5-10 sec-re túra módban, ezzel is energiát spórolhatsz.
- Engedd neki az energiatakarékos módot túra módban, akku spóroló.
- Autós módban ha adapterről megy, a háttérvilágítást engedheted neki fél percre is, csak utána kapcsoljon le.
- A légnyomásmérést ne tedd állandó rögzítésre, mert úgy hagyod, aztán lemerül az akkud 1-2 nap múlva, aztán lesel.
- Autós módban kapcsold ki a tracklog rögzítés megjelenítését, mert összefirkálja csak a térképet feleslegesen, de ettől még rögzíthetsz persze.

Ennyi jutott eszembe hirtelen.
Sancho

Előzmény: Gubirobi (#4370)
2010-05-10 21:48:23
Sziasztok! Most kezdtem meg az 550-es gépem profiljainak "személyemre szabását". 4 főbb profilban tervezek egyenlőre: autó, kerékpár, túra és geocaching. Mik lehetnek a legfontosabb / leghasznosabb beállítások a különböző profilokban vagy mi az amit semmiképpen ne állítsak be az egyes használatokhoz? Köszönöm válaszaitokat, tapasztalataitokat!
Gubirobi

2010-05-10 16:06:40
Úgy tűnik, nem teljesen azonosan muzsikálnak az ugyanolyan készülékek sem... :)

A geocaching-nél a láda pozícióját lehet pontosítani a megtalálók koordinátáival is, nem?


Üdv
Balazs

Előzmény: KoLa (#4368)
2010-05-10 15:14:25
Kíváncsiságból ismét kipróbáltam. A HCx másfél órája volt bekapcsolva, az Oregon kb. 2. Egyszerre indítva az utóbbi 35 másodperc alatt hozta a fixet, a HCx-nek további 93 mp kellett, tehát több mint két percre volt szüksége.
Most, hogy írom a hozzászólást mindkét készüléket kicsit (talán ha fél méterrel) beljebb tettem. Az Oregon fél percen belül visított, hogy nem lát holdat, a Vistán gyengén, de volt jel. Ismét közelebb tettem őket az ablakhoz, az Oregon magára talált és azóta stabilan tartja a 20 m-es pontosságot, viszont a Vista (ebben a kedvezőbb pozícióban) már háromszor vesztette el a jelet.
(Gyorsan elküldöm a hozzászólást, mert ha sokat időzök vele, lesz az még négy-öt is.)

Előzmény: Csuhás (#4364)
2010-05-10 13:09:26
Ez nagyon jó, hiszen ez azt jelenti hogy a rejtő gpse, és a Te gpsed együttes hibája volt egy két méter.... Ez ugyan szép, de én nem hiszem el.
Csuhás
Moderátor

Előzmény: balazs79 (#4365)
2010-05-10 13:08:04
Akkor ezek szerint egy ilyen 10000 pontos korlat letezik a trackekre?
Lehet hogy vissza kell vennem a surusegbol, de akkor mit szolnak majd a tuhu-n, mert ott a legreszletesebb tracklogot preferaljak...

Balazs

Előzmény: Andreas (#4361)
2010-05-10 13:04:13
Hello!

Nekem az O450-es eleg pontosnak tunt... Azt, hogy mit ir magarol, nem tartom mervadonak, nekem eddig minden geoladahoz 1-2 meter pontosan odanavigalt. Pontossagnak meg mindig 10 meter felett ir...

Udv
Balazs

Előzmény: KoLa (#4363)
2010-05-10 12:59:23
Ennek az ellenkezőjét tapasztaltam. Itt az asztalomon gyakran van bekacsolva a gps, pl fel/le töltés miatt, meg egyszerűen a kütyümániám okán is. A hcx pár perc alatt szokott pozíciót találni, míg az oregon az ablakba kirakva is nehezen.
Csuhás
Moderátor

Előzmény: KoLa (#4363)
2010-05-10 12:36:45
Erre gondoltam én is, de ellentmondani látszik, hogy gyenge lefedettségű helyeken (pl. épületben) jellemzően több holdat lát és használ mint a HCx.

Előzmény: Csuhás (#4362)
2010-05-10 12:28:35
Idézet
Ekkora különbség lenne a HCx javára?


Igen. Az oregon sorozatnál gondolta azt a garmin hogy a jó formatervet kár elrontani egy antenna beépítésével. Amit helyette beraktak az épp csak működik. Az egnos hibáinak is sokak szerint ez az oka. Szerencsére a most beharangozott új garminok már ismét méretes antennával készülnek :-)
Csuhás
Moderátor

Előzmény: KoLa (#4360)
2010-05-10 12:26:06
A 3.26-os béta firmware-ben megjelent a napi/heti arhiválás lehetősége, de a végleges 3.30 verzióban kivették:

Note: Previous beta firmware for Oregon 450 & 550 included the ability to automatically archive daily and weekly. While our current production firmware does not support this feature, we hope to re-introduce it to an upcoming software release upon further testing.
[link]

Előzmény: balazs79 (#4359)
2010-05-10 12:20:54
Lehetséges, hogy az Oregon 450 érzékenyebb és kisebb pontosságot "hazudik" mint a Vista HCx? Eddigi tapasztalatom szerint gyorsabban talál magára, általában több műhold jelét veszi és használja fel a pozíció meghatározásához, de mindig nagyobb (néha kétszer akkora) pontatlanságot jelez, mint a HCx.
Úgy tudom, hogy a vevő által kiírt valamint a készülék valós pontatlansága közötti összefüggés a GARMIN - félve örzött - titkai közé tartozik, de eddig azt gondoltam tájékoztató adatnak megfelel. Most viszont már kezdek kételkedni. A HCx 8-10 méteres hibát jelez, ugyanakkor és ugyanott az Oregon 15-20 métert. Ekkora különbség lenne a HCx javára?

2010-05-10 10:14:38
Sziasztok!

Egy kerdesem lenne O450-nel kapcsolatban.
Amikor csinalja a tracket, akkor egy ido utan a current trackbol eltunik az elozmeny, es uj tracket kezd. Az eddigi track bekerul egy archiv mappaba a GPSen.
A kerdes az, hogy egy nagyobb tura soran meg lehet-e oldani, hogy egyben maradjon a track? (hogy lehessen tavolsagot, szintemelkedest merni az egesz utvonalra)
Van esetleg valami korlatozas egy track meretere?
A tracket tavolsag alapon generalja, es 0.00km-t allitottam be, (a legkisebb ertek), hogy minel pontosabb legyen, gondoltam a 850 Megaba meg ugyis elfer..

Eddig ugy oldottam meg a dolgot, hogy mapsourceban osszehegesztettem a fileokbol a tracket kopipaszteval, es ott neztem meg a megtett tavolsagot, viszont itt nem talaltam az osszes szintemelkedest!

Ezek az elso tapasztalataim a 450-essel, egyebkent elegedett vagyok vele, de lesznek majd meg kerdeseim, szepen lassacskan :-)

Koszi a segitseget!

Udv
Balazs

2010-05-08 22:25:52
Köszönöm

Előzmény: magpet (#4357)
2010-05-08 22:13:31
A végeredmény *.gpi. De ha *.gpx-et szedsz le, azt eszi nyersanyagként a POI Loader.
magpet
Házigazda

Előzmény: progbalu (#4356)
2010-05-08 21:27:13
Sziasztok!
Milyen kiterjesztéssel kell letölteni a POI-kat Oregon 200-hoz!
Elfelejtettem...:)

2010-05-08 14:45:05
Köszönöm, ezt kerestem.
Infó:
(Már csak azt nem értem, miért nem lehet ezt - vagy legalább egy ide mutató linket - a hxxp://www8.garmin.com/support/download. jsp oldalra felrakni :-(

Előzmény: pokers (#4353)
2010-05-08 14:37:32
Van netem, de webupdaterrel csak a legújabb verzió érhető el, és nem olvasható a verziótörténet sem, pedig az segítene eldönteni, hogy szükségem van-e a frissítésre, vagy sem.

Előzmény: Spy89 (#4352)
2010-05-07 21:17:54
Az Oregon x50 sorozat firmware verziói innen letölthetőek.

A művelet előtt olvasd el a leírást, hogyan kell up-downgrade-elni.

Előzmény: KoLa (#4351)
2010-05-07 19:43:27
Ha van neted, sokkal egyszerűbb a webupdater-el frissíteni, neked csak néhányat kell kattintani a többit elintézi a progi.
Tényleg csak a 200-ast találni a hivatalos lapon.
Spy89

Előzmény: KoLa (#4351)
2010-05-07 19:28:48
Oregon 450-es firmware letölthető a Garmintól, vagy csak a Webupdaterrel frissíthető? (Csak a 200-as firmwarét találtam meg náluk, de nem sikerült mindent átnézni, mert néhány oldaluk szerverhibát jelzett.)
Melyik jelenleg a legújabb fw verzió erre a készülékre, és van-e benne olyan újdonság ami miatt érdemes a régebbiről frissíteni?

2010-05-07 18:35:00
Ez még kérdéses és találgatás tárgyát képezi. Megkezdődött egy folyamat, aminek az előszelét már látjuk a CityNav-val, de még nem ért véget ha lehet hinni piret mesternek.
Togo

2010-05-07 12:50:37
Azért ezt a leállítás dolgot még ne vegyük készpénznek.
CacheFinder

2010-05-07 11:15:21
A CityNav 2010.3 NT Europe már tartalmazza az új védelmet:

"Garmin has a new copy protection:
The update of City Navigator 2010.30 introduces a new copy protection. This could also explain why a more recent version of Mapsource is included as available online.

First you don't notice very much. The problems will start when you try to install the map on a second PC. The usual approach is to manually edit the exe file to extract with WinRAR, copy everything to the 2nd PC, and using the *. msi file to install.
This also works with 2010.30, but if you start MapSource you will get the message that the map is locked. If you enter the unlock code in the usual way, the card still stays locked. The cause of this problem is a missing certificate file that is created during the initial setup, and checked online. This file is called CNEUNT2010.30.gma and can be found in% USERPROFILE% \ Application Data \ Garmin \ Maps Only if this file is copied to the 2nd PC on the same location, the map will work.

Előzmény: Togo (#4345)
2010-05-07 11:10:48
Az egyik ismerősöm most vette (1,5 hete) az O450-et. A tuhu akadás nélkül megy rajta. Akkor ez menni fog később is, vagy még csak ezután lesz ennek a Garmin részéről a szoftveres "letiltása"? (Firm-et a legfrissebbet tette rá a gyári helyett).

Előzmény: Togo (#4342)
2010-05-06 18:03:02
Az erős találgatást arra értettem, hogy fogja megoldani a Garmin az internet nélküli felhasználók térképaktiválását. Lehet, hogy úgy dönt, sehogy. De majd meglátjuk.
Bluedog

Előzmény: Togo (#4345)
2010-05-06 16:21:02
A City Nav DVD lényege az lenne, hogy a mapszósz alatt kiválogatott térképrészeket töltögeted a GPS-edre, csak azt és annyit amennyi éppen kell vagy ráfér a GPS memóriájára. A DVD-röl a mapszósz alá feltöltött térképet kell online aktiválni. Ez nem erős találgatás, ez már élő dolog. Ha nincs internet elérésed akkor nem tudod a saját masinádon aktiválni a megvett térképet és igy azt a GPS-edre tölteni.
Togo

Előzmény: Bluedog (#4344)
2010-05-06 16:05:40
Idézet
Csak vidd be akkor a saját masinádat is a boltba, hogy azon aktiválják az általad vett térképet a mapszósz alá is


Ha nincs otthon interneted, akkor gondolom, igen... Bár technikailag nem elképzelhetetlen olyan megfejtés, hogy a boltban a vásárláskor elég bediktálnod a unit ID-det, ők ott azonnal online legenerálják neked az egyedi .img-t, amit megkapsz cd/dvd/bármin és utána otthon rámásolhatod a GPS-edre.

De ez már erős találgatás, szerintem is várjuk meg, hogy fog a gyakorlatban működni.
Bluedog

Előzmény: Togo (#4343)
2010-05-06 15:08:54
Idézet
Ha meg boltban, akkor ott minden valószínűség szerint meg is csinálják neked.

Csak vidd be akkor a saját masinádat is a boltba, hogy azon aktiválják az általad vett térképet a mapszósz alá is, mert azt csak online lehet. Máskülönben nem fogod tudni feltölteni a GPS-re a legálisan megvett térképedet otthon.
Togo

Előzmény: Bluedog (#4339)
2010-05-06 15:04:04
Ahogy olvasgattam a Dakoták, az új Oregonok (x50) alapból, a régebbi Oregonok és Colorado a legfrisebb firm-el figyelnek már az új védelem meglétére. Valószínű, hogy a jövőben kiadásra kerülő gps-ek firmjébe is már alapból benne lesz.
Togo

Előzmény: similaun (#4332)
2010-05-06 14:26:33
Nekem nem gond, most is van hozzáférésem a munkahelyről :), de mindig felhúzom magam, ha veszek valamit és az internet nélkül nem használható. A barátnőm Mp3 lejátszóját sem lehetett másképp elindítani, így cuccolhattuk egy telepítés erejéig át az egész PC-t hozzám, hogy feldugjuk netre. Sokak boltban veszik a térképet (én is), a reg. kódot pedig mail-ben kapjuk, ami elérhető azért nyílvános helyeken is. Viszont egy Garmin connection alkalmazás telepítése egy regisztrációhoz már nehezebb feladat.

Előzmény: Bluedog (#4339)
2010-05-06 14:22:49
Idézet
Most is úgy érzem hogy olyan áron kell térképeket adni hogy érdemes legyen kifizetni, és olyan vasakat kell gyártani olyan stabil kiforrott programokkal hogy ne is jusson az emberek eszébe a konkurencia.


Így van. Ha a Garmin elmegy olyan irányba, amit a felhasználói nem tolerálnak, akkor az pillanatokon belül a konkurencia megerősödéséhez fog vezetni, aki alig várja, hogy olyat tudjon nyújtani, amit a nagy versenytárs nem. Én nem becsülném le a közösségi, WIKI alapú megoldások erejét és neten szerveződő összefogással, jól elhelyezett, ötletes vírusmarketinggel, aláírásgyűjtéssel még a legnagyobb cégek is meghátrálásra kényszeríthetők - lásd Facebook privacy problémái, soroksári Auchan vagy hogy ne menjünk olyan messzire, az elmúlt hetek eseményei itt a szomszédban... ;)

A nonprofit térképek kinyírása után hónapokon belül ott lesz a konkurencia megoldása.
Bluedog

Előzmény: Csuhás (#4336)
2010-05-06 14:14:05
Idézet
Sőt, ha jól értem, internet kapcsolat nélkül nem is lehet aktiválni? Akkor Magyarország népességének 60%-a ne is vegyen GPS-t?


Ez szerintem nem akkora gond. Ha az interneten veszed a térképet, akkor nyilván aktiválni is tudod. :) Ha meg boltban, akkor ott minden valószínűség szerint meg is csinálják neked.
Bluedog

Előzmény: fefe1968 (#4338)
2010-05-06 13:55:01
Sőt, ha jól értem, internet kapcsolat nélkül nem is lehet aktiválni? Akkor Magyarország népességének 60%-a ne is vegyen GPS-t?

Előzmény: Bluedog (#4335)
2010-05-06 12:27:33
A helyzet az, hogy ha van rá igény, akkor fel fogják törni. Tehát nem érdemes túl sok pénzt ilyesmire költeni. Ha meg nem sikerül feltörni és még drága is marad, akkor átkerül az úri huncutság kategóriába és a konkurencia fog megerősödni. Erőszakkal nem lehet rávenni senki az indokolatlan plusz költségekre. Sztem.
Yoss

Előzmény: Bluedog (#4335)
2010-05-06 11:59:56
Egy kicsit nagyobb cég a Microsoft is próbálkozgat mindenféle ilyen olyan regisztrációs eljárással. Azt hiszem volt rá példa, hogy előbb működött a warez regisztrációs eljárás mint a hivatalos. Most is úgy érzem hogy olyan áron kell térképeket adni hogy érdemes legyen kifizetni, és olyan vasakat kell gyártani olyan stabil kiforrott programokkal hogy ne is jusson az emberek eszébe a konkurencia. Magam úgy látom pont az ellenkezője történik, hatalmas energiával fejlesztik a védelmet, ugyanakkor pedig egy gps gyártási időszaka nem elég egy működő wherigó, vagy egnos kezelés megvalósítására. És ezek még csak nem is extra felhasználói igények, hanem a gps dobozán reklámozott, működőnek gondolató szolgáltatások.
Csuhás
Moderátor

Előzmény: Bluedog (#4335)
2010-05-06 11:36:52
Azért nagyjából már lehet tudni, hogy fog működni ez az egész:

In this first phase we will be adding a digital signature to be paired with our existing unlock codes to ensure that the unlock code was created by Garmin and not an external tool such as Keygen. Content released prior to this change will continue to work as it currently does on both old and new units. Only new content released after this technology becomes available (with new license files from Garmin) will benefit from the changes. Note also that new map releases will continue to function on existing devices with no change needed on your part. Moving forward, nearly all Garmin devices will expect a digital signature to be present for any map unlock code associated with new mapping content. Without this signature, the map will not be recognized in the Garmin devices.
In the second phase to be implemented soon, we will be adding a signature directly in the map binary as well. This mechanism will allow our devices to detect when certain modifications have been applied to the map file after production, particularly the removal or modification of the locking structures themselves. This phase will require you to have internet connectivity at the time your products are built, so that appropriate signature information can be generated behind our firewall for each map, and inserted into the binary when you build the product.


Mielőtt valaki megkérdezné: az általam bemásolt információk szabadon hozzáférhetőek a neten, nem illegális, warez oldalakról származnak és egyszerű Google kereséssel megtalálhatóak.

Bluedog

Előzmény: magpet (#4333)
2010-05-06 10:38:38
A technikai okra szerintem biztosan meg lehetne találni a technikai megoldást, csak éppen ez a felhasználón kívül senkinek nem érdeke.
A átregelés lehetetlensége meg konkrétan pofátlanság. Ha legalább egyszer fel lett volna használva kártya térkép frissítésre, akkor inkább hajlanék a "megértésre" de így konkrétan lopásnak tartom az eljárás, mert ismétlem, azért a pénzért a Garmin SENKINEK SOHA SEMMILYEN szolgáltatást nem nyújt. És ezt nekem senki sem tudja megmagyarázni, hogy korrekt eljárás. De mind1, ezen már ne rugózzunk tovább, mert úgysem tudunk változtatni rajta..
Yoss

Előzmény: magpet (#4331)
2010-05-06 09:58:50
Szerintem az egész rendszer kialakítás alatt van. Biztosan vannak már olyan fw-ek, amik már felkészültek az új világrendre, de ezt nyilván nem fogja részletesen publikálni a Garmin.
magpet
Házigazda

Előzmény: similaun (#4332)
2010-05-06 09:36:35
Sziasztok!

Az alábbi bejegyzéseket olvasva lenne egy kérdésem. A jelenlegi hivatalos firmware-nél is jelnetkezhetnek a felvázolt problémák, vagy csak egy jövőbeni frissítésnél várhatók?

2010-05-06 08:25:12
Júzer-szempontból teljesen igazad van. De sajnos a Garmin - igazi görény kapitalista módjára - a saját szempontjai alapján vizsgálja a kérdést. Persze ebben is benne van a tévedés lehetősége...

1. Technikai oka van: ha egyszer egy unlock megszületett, akkor az működik. Ha lazán át lehetne regisztrálni, akkor (legalábbis a keleti végeken) eladtak volna egy darab térképet, a többi készüléken pedig ennek a klónjai futnának.

2. A NüMaps LifeTime körül én is kicsit túlzottnak érzem a "keménykedést", lopás (rendőrségi feljelentés) esetén igazán átregelhetnék az újra. Ez egyébként a magyar térképekkel (NG, TG) működik is hibátlanul.
magpet
Házigazda

Előzmény: Yoss (#4325)
2010-05-06 08:20:22
Idézet
...azért morcos tudnék lenni, "HA" a Garmin - közvetve vagy közvetlenül - keresztbe tenne ezen közösségi térképek használatának.

Csak nem lesznek ennyire tulkok! Ha kizárólag EUrópában árulnának autós készüléket, akkro okos lépés lenne. Még akkor is, ha pár magyar turista bosszankodna, hogy nem tudja hsználni a háztartási térképét. De mivel a Garmin a világ minden tájára szeretné eladni a vasakat, ahova saját térképük még nyomokban sincs, ez nem volna logikus lépés.
A helyükben én a következőt tenném:
-a fizetős Garmin térképek köré építenék egy komoly védelmet (ez van folyamatban)
-a lehetőségekhez képest csökkenteném a térképek és frissítések árát, illetve készülék vásárlása esetén adnék a 60 napnál kicsit hosszabb frissítsései lehetőséget, a kicsit drágábbakhozpedig NüMaps LifeTime-t
-a térképcsinálóból (MPC) kiadnék egy free (de a Garminnál regisztrálandó) verziót, amivel viszonylag egyszerűen lehet előállítani térképeket, de ezek a térképek nem tudnak lockosak lenni (kötelezően free - community!), illetve tudásban is szerényebbek lehetnek, mint a hivatalosak (pl. csak legrövidebb tervezést ismeri tiltások nélkül, POI-ban nincsenek alkategóriák, mittudomén)

Így a kecske vs. káposzta eset is rendben lehetne: az általuk pénzért vett/előállított térképekre vigyzáva van, de a világ nagy fehér foltjaira a júzerek mégis készíthetnek maguknak valamit. Ráadásul ha ez egy hivatalos Garmin szoftverrel történik, akkor az inkompatibilitási gondok, készülékek fagyása a tuhu miatt, stb. is kicsit kezelhetőbbek lennének.
magpet
Házigazda

Előzmény: TRider (#4329)
2010-05-06 07:58:39
Ha már engem idéztél, pár szóban kiegészíteném.

Az idézett hozzászólásom első részét poénnak szántam, ezért van ott a végén a :-) jel. Az általad idézett második résszel pedig erre próbáltam utalni:

Idézet
Gondolom felőle lehet ingyenes a térkép, ha az amivel előállítják hivatalosan tőlük van licencelve. Márpedig, ha jól tudom a TUHU-ra ez nem áll fent jelenleg.

Mindezek persze csak feltevések mindaddig, amig valóra nem válnak.

Az Oregonomat pedig nem használom utcai navigációra (nem is arra van), ezért nincs szükségem NG vagy CN térképekre. Viszont azért morcos tudnék lenni, "HA" a Garmin - közvetve vagy közvetlenül - keresztbe tenne ezen közösségi térképek használatának.

TRider

Előzmény: magpet (#4321)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 |

Új megtalálások

Bejelentkezés