Oregon, Dakota, Montana, GPSMAP 62, GPSMAP 78, Colorado.
Mit tud, mit nem, vegyek-e ilyet, hardware, software, firmware, okos dolgok a készülékkel kapcsolatban.
Mit tud, mit nem, vegyek-e ilyet, hardware, software, firmware, okos dolgok a készülékkel kapcsolatban.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42 |
43 |
44 |
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
51 |
52 |
53 |
54 |
55 |
56 |
57 |
58 |
59 |
60 |
61 |
62 |
63 |
64 |
65 |
66 |
67 |
68 |
69 |
70 |
71 |
72 |
73 |
74 |
75 |
76 |
77 |
78 |
79 |
80 |
81 |
82 |
83 |
84 |
85 |
86 |
87 |
88 |
89 |
90 |
91 |
92 |
93 |
94 |
95 |
96 |
97 |
98 |
99 |
100 |
101 |
102 |
103 |
104 |
105 |
106 |
107 |
108 |
109 |
110 |
111 |
112 |
113 |
114 |
115 |
116 |
117 |
118 |
119 |
120 |
121 |
122 |
123 |
124 |
125 |
126 |
127 |
128 |
129 |
130 |
131 |
132 |
133 |
134 |
135 |
136 |
137 |
138 |
139 |
140 |
141 |
142 |
143 |
144 |
Sziasztok!
Bűvölöm és módosítgatom én is a 450-esem magyar text file-át.
Meg lehet valahogy oldani, hogy a menü ikonjain lévő feliratok ne olyan magyartalanul legyenek elválasztva? Illetve mi lehet annak az oka, hogy némely ikon feliratánál el tudja választani a szavakat és kiírni az egészet két sorba, a másiknál pedig csak egy sorba és lemarad a szó egy része?
Kösz előre is!
Bűvölöm és módosítgatom én is a 450-esem magyar text file-át.
Meg lehet valahogy oldani, hogy a menü ikonjain lévő feliratok ne olyan magyartalanul legyenek elválasztva? Illetve mi lehet annak az oka, hogy némely ikon feliratánál el tudja választani a szavakat és kiírni az egészet két sorba, a másiknál pedig csak egy sorba és lemarad a szó egy része?
Kösz előre is!
Ha igazak a hírek és jól értelmezem, akkor leginkább tudásban, egy dakota 20-nak felel meg a 62s, jóval drágábban. Míg mérete ugyanolyan kijelző mellett kb 2* akkora. Aki nagyon nem szereti az érintő képernyőt, annak esetleg jó lehet.
Előzmény: Yoss (#4616)
És az miért baj? A Coloradonak nem volt rossz a bele. A hülye tekerője okozta a legtöbb gondot. Egyébként a Colorado tulaj honnan tudja, hogy mi kerül bele? Mert ezt még sehol senki nem írta így le. Vagy én legalábbis nem találkoztam ilyen infóval a neten.
Előzmény: yumi (#4617)
Megfordult fejemben is, de pont tegnap találkoztam a Somló éjszakai teljesítménytúrán Colorado gps tulajjal,akivel beszélgettem.
Ő említette, hogy a 62-es a Colorado belét kapja.
Ő említette, hogy a 62-es a Colorado belét kapja.
Előzmény: Yoss (#4616)
Vicces, hogy nem tudom visszarakni az előző verziót.Végigzongorázom, mint szoktam és nem.Sanco ,neked sikerül ?
Előzmény: Sancho (#4611)
Felraktam O550re.....Keresés/POI- ra 5/5 ször lefagy...megy vissza az előző firmware.
Előzmény: Andreas (#4603)
Nekem is ez volt, szerintem újratölti az almanac adatokat is. Öt perc után helyreállt.
Előzmény: vargazo (#4605)
Idézet
* Improved speed, trip odometer, and stopped/moving time data fields while in low velocity.
Végre valami "érdemi" fejlesztés. Ez volt az egyik negatívum, ami nem tetszett az Oregonban. Legközelebb kipróbálom, mennyit javult a helyzet :-)
Előzmény: Andreas (#4603)
Feltelepült, de elfelejtett minden holdat. Várjak vele?
Neked ment minden simán?
Neked ment minden simán?
Előzmény: Andreas (#4604)
Riadó! Oregon 550 5.51beta!
[link]
* Added brightness adjustments for BirdsEye imagery.
* Improved WAAS performance.
* Improved speed, trip odometer, and stopped/moving time data fields while in low velocity.
* Fixed issue with map POI's showing twice for a single point.
* Fixed elevation profiles to always use the most detailed DEM data loaded.
* Fixed future plot with tracks that have no elevations in them.
* Fixed issue with calculator % function.
[link]
* Added brightness adjustments for BirdsEye imagery.
* Improved WAAS performance.
* Improved speed, trip odometer, and stopped/moving time data fields while in low velocity.
* Fixed issue with map POI's showing twice for a single point.
* Fixed elevation profiles to always use the most detailed DEM data loaded.
* Fixed future plot with tracks that have no elevations in them.
* Fixed issue with calculator % function.
Ez pontosan így van, de amíg nem voltam terheléses vizsgálaton, addig fogalmam se volt róla, hogy mik a határok.
Azóta már tudom, hogy az én pulzusom mindig magasabb, mint a nagy átlagé. Mikor a csapattársak arról regéltek, hogy a nyugalmi pulzusuk akár 50 alá is megy én bután néztem, hogy olyat én még nem láttam a kijelzőn. (nekem a nyugalmi általában 70 fölött van)
Azóta már tudom, hogy az én pulzusom mindig magasabb, mint a nagy átlagé. Mikor a csapattársak arról regéltek, hogy a nyugalmi pulzusuk akár 50 alá is megy én bután néztem, hogy olyat én még nem láttam a kijelzőn. (nekem a nyugalmi általában 70 fölött van)
Előzmény: KoLa (#4601)
Pedig kerékpározás közben nagyon hasznos, ha ismerjük a pillanatnyi pulzusunkat. Elkerülhető a szervezetünk túlterhelése, felesleges kifárasztása, és jól követhető az erőnlét javulása. Úgy irányítható az edzés, hogy az energiatermelés során a legintenzívebb legyen a zsír lebontása. A leghatékonyabb fogyókúra érhető el vele.
Előzmény: magpet (#4598)
teszt a 78S-ről, menüképek, stb.
http://gpstracklog.com/2010/05/hands-on- with-the-garmin-gpsmap-78s.html
http://gpstracklog.com/2010/05/hands-on- with-the-garmin-gpsmap-78s.html
Sokat bringáztam Oregon (300/550) + Forerunner205 kombóval is, az is egy jó megoldás. A pulzus rész nem hozott lázba, nem vagyok akkora sportember. Továbbá nem akarom tudni, milyen szánalmas a pulzusom, amikor egy 2%-os brutális kaptatón tekerek felfelé... :)
Házigazda
Előzmény: sania (#4597)
De talán egy pl Oregon-Forerunner kombináció praktikusabb tud lenni. Igaz akkor jön a log+pulzus mentési gond
Előzmény: magpet (#4596)
Nem túl kelendő, pedig nagyon jó dolog. Nekem volt 305-ös is, most egy 605-öst nyúzok bringán. Az ára nem alacsony, ráadásul ezért a pénzért nem tudja azt, amit a vásárlók nagy része elvárna, nevezetesen hogy bringán, túrázásnál, esetleg autóban, motoron, hajón, rolleren, vizibiciklin, sárkányrepülőn is tudjon mindent. Aki 80-100-120eFt körül költ GPS-re, az vagy egy erős túra-készüléket vesz, vagy ha épp nagyon autós az illető, akkor egy jóféle Nüvit. Hogy ez mennyire magyar sajátosság, azt nem tudom, nincsenek adataim az európai, vagy amerikai Edge-eladásokról. De azt tippelem, hogy tőlünk nyugatabbra sokkal inkább megtörténhet az, hogy valaki a különféle sportok közül a bringázást kicsit komolyan gondolja (nem feltétlenül verseny), és ha vett egy jó bringát, akkor vesz rá egy Edge-t is. Nálunk - az én tapasztalatom szerint - hiába 2-3-400e a bringa, a GPS legyen jó másra is. Ha józanul belegondolunk, ez azért egy érthető dolog. :)
(Én más eset vagyok... :)
(Én más eset vagyok... :)
Házigazda
Előzmény: sania (#4595)
Visszatérve at Edge-re. Nálunk az kelendő darab? Eddig nem ismertem senkit akinek lett volna, inkább csak áhitoztak róla
Amióta az oregon 200-ból kihagyták a kb 20Ft értékű csipogót, miközben a panelen szinte biztosan ott a helye, sőt szerintem még ki is megy oda a vezérlés, nos azóta a legnagyobb idiótaságot is simán el tudom képzelni a garminról is. :-(
Moderátor
Előzmény: magpet (#4593)
Dehogynem. Az Edge maradhatna kicsi, navigációs szempontból egyszerűbb dolog, edzés-funkciókkal, az Oregon meg inkább a navigációra kihegyezett darab. Ettől még az elmenetett adat igazán kinyerhető lenne, ez nem veszélyeztetné az Edge piaci pozícióját. Szerintem.
Házigazda
Előzmény: sania (#4592)
Szerintem tudják ők hogy rögzíti, de mivel látható hogy simán a Garmin eszközökkel nem megjeleníthető, azt kell hogy mondják hogy nem tudja, különben jogosan reklamálnál.
Egyébként érthetetlen számomra hogy a készülékekben lévő tudást mennyire nem használják ki,
főleg az ilyen apró fejlesztés igénylő esetekben.
Egyébként érthetetlen számomra hogy a készülékekben lévő tudást mennyire nem használják ki,
főleg az ilyen apró fejlesztés igénylő esetekben.
Előzmény: KoLa (#4588)
Márpedig igaz, bár az aktív tracket feltöltve nem látszik, hogy rögzítené, de elmentve és manuálisan föltöltve igen.
Viszont elveszik az eszköz azonosítója.
Én is egészen véletlenül jöttem rá, amikor próbálgattuk azonosítani, hogy ugyan hol járhattunk amikor valami(talán az emelkedő, vagy valami sportos pasi:-))) ) megdobogtatta a nejem szívét. :-)
Pedig van magyar nyelvű leírásom!!! :-P :-))))
Sancho: 3:55-kor elszaladt előlem az asszony(bár nem üldöztem) és a célig utol se nagyon értem. ;-) Addig egymás mellett haladva az Ő pulzusát rögzítettem.
Viszont elveszik az eszköz azonosítója.
Én is egészen véletlenül jöttem rá, amikor próbálgattuk azonosítani, hogy ugyan hol járhattunk amikor valami(talán az emelkedő, vagy valami sportos pasi:-))) ) megdobogtatta a nejem szívét. :-)
Pedig van magyar nyelvű leírásom!!! :-P :-))))
Sancho: 3:55-kor elszaladt előlem az asszony(bár nem üldöztem) és a célig utol se nagyon értem. ;-) Addig egymás mellett haladva az Ő pulzusát rögzítettem.
Előzmény: KoLa (#4588)
Idézet
Új szakasz megkezdése előtt menüben nem archiválom, hanem szakaszt mentek, és megkérdezi az elejét meg a végét, rábökök, és ilyenkor darabolja magában. A Garmin Connect ezután nem egyben érzékeli, hanem két külön szakaszként tölti be azt az egyet.
Így elsőre nem biztos, hogy jól értem, de este otthon kipróbálom :-) Van különbség (szakasz)mentés és archiválás között?
Előzmény: Sancho (#4572)
Ha ez igaz, akkor Navi-Gate-es fiúk a Visegrádi utcában annyit értenek ahhoz amivel kereskednek, mint hajdú a harangöntéshez. Ketten is határozottan állították, hogy az Oregon csak kijelzi, de nem rögzíti a szívritmus jeladótól kapott információt. A termékről ennyire hiteles tájékoztatás talán még a Villamos Világban is kaphattam volna.
(Egyébként is GARMIN suxx. Annak idején az eTrex Vistára több mint egy hetet kellett várni; fél év után elromlott, csere; Oregont megvenném, de nem kapható, mert a vulkán miatt nem járnak a repülők; Vista gumiborítása lecsúszik, mert a ragasztója olyan mint a t@kony, javítást pillanatnyilag nem vállalnak, mert elfogyott a gyári kellék, és csak a Jóisten a megmondhatója mikor érkezik újabb szállítmány :((((
(Egyébként is GARMIN suxx. Annak idején az eTrex Vistára több mint egy hetet kellett várni; fél év után elromlott, csere; Oregont megvenném, de nem kapható, mert a vulkán miatt nem járnak a repülők; Vista gumiborítása lecsúszik, mert a ragasztója olyan mint a t@kony, javítást pillanatnyilag nem vállalnak, mert elfogyott a gyári kellék, és csak a Jóisten a megmondhatója mikor érkezik újabb szállítmány :((((
Előzmény: totzoli65 (#4583)
Idézet
Sziasztok
Lehet olyan utvonaltervet kesziteni aminek a pontjaihoz odavezet a keszulek? Egy ladakbol allo utvonalat szeretnek osszerakni hogy ne kelljen mindig elokeresni oket. Ugyanakkor jo lenne ha odavinne mindhez.
Sikerult mar ilyet krealnotok?
Gergol2
Csak megerősíteni tudom Magpetet. Az útvonaltervezés nem geoládázáshoz való. Amire alkalmas lehet:
- autós útvonalterv kitérővel (nem az általa javasolt, tervezett útvonalon),
- vitorlázásnál a takk váltásnak tervezett pontjaihoz, vagy virtuális mérőpontnak, vagy bóják megjelöléséhez versenyen,
- túrához hosszabb távra de egy túranapon belül a főbb célállomások megjelöléséhez.
Ládákhoz jobb, ha üresen tartod az útvonal memóriát, és oda listázod be a szükséges pontokat waypoint-ként, de amúgy a szükséges ládák megvannak teljes leírással is a ládalistában. Szóval duplázd.
Előzmény: Gergol2 (#4575)
Semmi bohóckodás, sőt sportolni is csak józanul! :-) Törike kezén FR50, mellkasán pulzusmérő, és ha a hatósugáron belül vagyok, akkor az oregon rögzíti az Ő pulzusát (az enyém valószínűleg kiakasztaná) :-)))
Javasoltam már, hogy vigye a nagy hátizsákot és az oregont is, de nem hajlandó! :-P
Gánton is így mentünk a TT-n! :-)
Az emelkedőknél látszik, hogy lemaradok, ott nincsenek pulzusadatok! :-)))
Javasoltam már, hogy vigye a nagy hátizsákot és az oregont is, de nem hajlandó! :-P
Gánton is így mentünk a TT-n! :-)
Az emelkedőknél látszik, hogy lemaradok, ott nincsenek pulzusadatok! :-)))
Előzmény: magpet (#4581)
Idézet
pár próbát tettünk az oregonnal párhuzamosan is, de annak az a feltétele, hogy a mellkaspánt hatósugarában maradjak.
Mi vaaaan??? :) A FR50 szívritmus-jeladóját rögzíti az Oregon is párhuzamosan? Vagy az egész topikból készíted a bohócot? :)
Házigazda
Előzmény: totzoli65 (#4580)
A Connectet nálunk "ésTöri" használja FR50-el, pár próbát tettünk az oregonnal párhuzamosan is, de annak az a feltétele, hogy a mellkaspánt hatósugarában maradjak. Ez néha okoz némi nehézséget, amikor a nejem gyorsabban mozog, mint amennyire én "szép" vagyok! :-))
Mint pl. itt. [link]
A téma egyébként érdekel, de még nem mélyültem el benne. :-)
Mint pl. itt. [link]
A téma egyébként érdekel, de még nem mélyültem el benne. :-)
Részeredmény: a TCX file vége felé vany egy Creator csoport. Ebben a következő tag-ek érdekesek:
-Name: tökmindegy, mi a név, a Connect a product ID alapján dönti el, honnan jött a cucc. Egyetléen fontos követelmény, hogy a Name tag ne legyen üres.
-ProductID: ez alapján dönti el a Connect, hogy mi a forrás. Sajnos listát még nem találtam az ID-kről. Kettőt tudok:
Edge605: 625
Forerunner405: 717
-Name: tökmindegy, mi a név, a Connect a product ID alapján dönti el, honnan jött a cucc. Egyetléen fontos követelmény, hogy a Name tag ne legyen üres.
-ProductID: ez alapján dönti el a Connect, hogy mi a forrás. Sajnos listát még nem találtam az ID-kről. Kettőt tudok:
Edge605: 625
Forerunner405: 717
Házigazda
Előzmény: magpet (#4578)
Mi van akkor, ha a TCX-be kézzel beleíródik a készülék típusa? Próbálta már valaki?
Házigazda
Előzmény: TRider (#4564)
Nem tudom mit értesz az áthozás alatt.
Az Oregonból kimásolom a filét, TCX converterrel megnyitom, összefűzi, konvertálom, mentem és már töltöm is fel a connectre.
Oregont visszaszúrom a gépre, connectre feltöltöm (általában) 2fliét, és megnézem külön az adatokat.
Én így használom, és működik.
Amúgy nemrég itt linkelte vki, hogy a TCX converterrel lehet így "trükközni"
Az Oregonból kimásolom a filét, TCX converterrel megnyitom, összefűzi, konvertálom, mentem és már töltöm is fel a connectre.
Oregont visszaszúrom a gépre, connectre feltöltöm (általában) 2fliét, és megnézem külön az adatokat.
Én így használom, és működik.
Amúgy nemrég itt linkelte vki, hogy a TCX converterrel lehet így "trükközni"
Előzmény: sania (#4570)
Persze, ezt a dolgot - meglepő módon - útvonaltervezés néven találod meg a készülékben. :)
De amit leírtál, arra nem ajánlom, jobban fogsz járni az egyes pontokra egyenként belőtt navigációval. Ugyanis a route (tervezett útvonal, több pont meglátogatása lánc-szerűen) esetén ha eljutsz A-ból B-be, akkor a készülék már B-hez közel úgy gondolja, hogy OK, ez megvolt, jöhet C. Innentől pedig már C-re mutat, miközben Te még a B-nél lévő ládát keresgélnéd.
Egyes készülékeken, pl. Oregonokon is van egy off road transition nevű beállítási lehetőség. Itt megadható, hogy ez a bizonyos következő pontra történő "átbillenés" milyen távolság/idő esetén, vagy csak kézel nyomva történjen meg. De ezzel együtt szerintem fölösleges bajlódni vele. A route arra való, amikor nem kell a bokorban megtalálnod a dobozt, hanem csak el kell jutnod a kezdőponttól a végcélig, nagyjából ismert pontokat útbaejtve.
De amit leírtál, arra nem ajánlom, jobban fogsz járni az egyes pontokra egyenként belőtt navigációval. Ugyanis a route (tervezett útvonal, több pont meglátogatása lánc-szerűen) esetén ha eljutsz A-ból B-be, akkor a készülék már B-hez közel úgy gondolja, hogy OK, ez megvolt, jöhet C. Innentől pedig már C-re mutat, miközben Te még a B-nél lévő ládát keresgélnéd.
Egyes készülékeken, pl. Oregonokon is van egy off road transition nevű beállítási lehetőség. Itt megadható, hogy ez a bizonyos következő pontra történő "átbillenés" milyen távolság/idő esetén, vagy csak kézel nyomva történjen meg. De ezzel együtt szerintem fölösleges bajlódni vele. A route arra való, amikor nem kell a bokorban megtalálnod a dobozt, hanem csak el kell jutnod a kezdőponttól a végcélig, nagyjából ismert pontokat útbaejtve.
Házigazda
Előzmény: Gergol2 (#4575)
Sziasztok
Lehet olyan utvonaltervet kesziteni aminek a pontjaihoz odavezet a keszulek? Egy ladakbol allo utvonalat szeretnek osszerakni hogy ne kelljen mindig elokeresni oket. Ugyanakkor jo lenne ha odavinne mindhez.
Sikerult mar ilyet krealnotok?
Gergol2
Lehet olyan utvonaltervet kesziteni aminek a pontjaihoz odavezet a keszulek? Egy ladakbol allo utvonalat szeretnek osszerakni hogy ne kelljen mindig elokeresni oket. Ugyanakkor jo lenne ha odavinne mindhez.
Sikerult mar ilyet krealnotok?
Gergol2
A Garmin Connect-ben az tetszik, hogy nem kell plusz program, nem kell fájlkezelő, nem kell böngészgetni; rátolom, kattintok azt csókolom.
Előzmény: sania (#4570)
TRider, Magpet, AT,
Megvan, hogyan kezeli a készüléktípust normálisan a Garmin Connect, miközben szakaszol:
Új szakasz megkezdése előtt menüben nem archiválom, hanem szakaszt mentek, és megkérdezi az elejét meg a végét, rábökök, és ilyenkor darabolja magában. A Garmin Connect ezután nem egyben érzékeli, hanem két külön szakaszként tölti be azt az egyet.
Ha nem világos, majd mentek menüneveket, csak így este fejből nem megy. :)
Megvan, hogyan kezeli a készüléktípust normálisan a Garmin Connect, miközben szakaszol:
Új szakasz megkezdése előtt menüben nem archiválom, hanem szakaszt mentek, és megkérdezi az elejét meg a végét, rábökök, és ilyenkor darabolja magában. A Garmin Connect ezután nem egyben érzékeli, hanem két külön szakaszként tölti be azt az egyet.
Ha nem világos, majd mentek menüneveket, csak így este fejből nem megy. :)
Előzmény: TRider (#4564)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42 |
43 |
44 |
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
51 |
52 |
53 |
54 |
55 |
56 |
57 |
58 |
59 |
60 |
61 |
62 |
63 |
64 |
65 |
66 |
67 |
68 |
69 |
70 |
71 |
72 |
73 |
74 |
75 |
76 |
77 |
78 |
79 |
80 |
81 |
82 |
83 |
84 |
85 |
86 |
87 |
88 |
89 |
90 |
91 |
92 |
93 |
94 |
95 |
96 |
97 |
98 |
99 |
100 |
101 |
102 |
103 |
104 |
105 |
106 |
107 |
108 |
109 |
110 |
111 |
112 |
113 |
114 |
115 |
116 |
117 |
118 |
119 |
120 |
121 |
122 |
123 |
124 |
125 |
126 |
127 |
128 |
129 |
130 |
131 |
132 |
133 |
134 |
135 |
136 |
137 |
138 |
139 |
140 |
141 |
142 |
143 |
144 |