Oregon, Dakota, Montana, GPSMAP 62, GPSMAP 78, Colorado.
Mit tud, mit nem, vegyek-e ilyet, hardware, software, firmware, okos dolgok a készülékkel kapcsolatban.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 |
2010-05-30 22:58:50
Mind ez igaz de a gyalogos módra optimalizált MTK chipset helyett az olcsó autós kütyükbe szánt STM Cartesio szet kerül bele. :-((
Bár egy antennával lehet hogy megtáltosodik az is. Apropó nem próbált valaki oregont aktív gps lesugárzóval? Pl egnos működik úgy?
Csuhás
Moderátor

Előzmény: Yoss (#4622)
2010-05-30 22:46:42
Azért nem egészen. Vess egy pillantást azért az antennájára is. Asszem a kettő érzékenységben egy napon sem lesz említhető, a kijelzőjét (előre borítékolom) napfénynél sokkal jobban lehet majd látni. Valszeg a felbontása is jobb lesz, mint a Dakotáé, de még nem tudunk róla mindent.
De meglesz a vevőköre, efelől megnyugtathatlak :)
Yoss

Előzmény: zzkrisz (#4619)
2010-05-30 22:19:42
Sziasztok!

Bűvölöm és módosítgatom én is a 450-esem magyar text file-át.
Meg lehet valahogy oldani, hogy a menü ikonjain lévő feliratok ne olyan magyartalanul legyenek elválasztva? Illetve mi lehet annak az oka, hogy némely ikon feliratánál el tudja választani a szavakat és kiírni az egészet két sorba, a másiknál pedig csak egy sorba és lemarad a szó egy része?
Kösz előre is!
Spy89

2010-05-30 22:01:48
Köszi Sancho az alapos leírást, most már tiszta a dolog ;-)
TRider

Előzmény: Sancho (#4609)
2010-05-30 21:32:38
Ha igazak a hírek és jól értelmezem, akkor leginkább tudásban, egy dakota 20-nak felel meg a 62s, jóval drágábban. Míg mérete ugyanolyan kijelző mellett kb 2* akkora. Aki nagyon nem szereti az érintő képernyőt, annak esetleg jó lehet.

Előzmény: Yoss (#4616)
2010-05-30 21:14:46
És az miért baj? A Coloradonak nem volt rossz a bele. A hülye tekerője okozta a legtöbb gondot. Egyébként a Colorado tulaj honnan tudja, hogy mi kerül bele? Mert ezt még sehol senki nem írta így le. Vagy én legalábbis nem találkoztam ilyen infóval a neten.
Yoss

Előzmény: yumi (#4617)
2010-05-30 20:49:02
Megfordult fejemben is, de pont tegnap találkoztam a Somló éjszakai teljesítménytúrán Colorado gps tulajjal,akivel beszélgettem.
Ő említette, hogy a 62-es a Colorado belét kapja.
yumi

Előzmény: Yoss (#4616)
2010-05-30 20:46:31
62csixet akarok! Most azonnal!
Yoss

2010-05-30 20:33:39
próbáltam...de nem megy
yumi

Előzmény: Andreas (#4614)
2010-05-30 17:36:11
Próbálj meg először a 3.26 bétára visszaállni.

Előzmény: yumi (#4613)
2010-05-30 16:38:03
Vicces, hogy nem tudom visszarakni az előző verziót.Végigzongorázom, mint szoktam és nem.Sanco ,neked sikerül ?
yumi

Előzmény: Sancho (#4611)
2010-05-30 14:35:30
Nekem nem sikerult lefagyasztani. Ti hogy csinaljatok? Igaz ez egy 300-as.
Gergol2

Előzmény: Sancho (#4611)
2010-05-30 14:29:56
Upsz, a POI keresés tényleg kifagy! :-O
Sancho

Előzmény: yumi (#4610)
2010-05-30 09:46:34
Felraktam O550re.....Keresés/POI- ra 5/5 ször lefagy...megy vissza az előző firmware.
yumi

Előzmény: Andreas (#4603)
2010-05-29 22:52:30
Garmin Connect és a szakaszok kezelése [link]

Sancho

2010-05-29 19:49:57
oregon 300-ra béta:
[link]
skiccpausz

2010-05-29 17:24:10
Nekem is ez volt, szerintem újratölti az almanac adatokat is. Öt perc után helyreállt.

Előzmény: vargazo (#4605)
2010-05-29 16:10:43
Idézet
* Improved speed, trip odometer, and stopped/moving time data fields while in low velocity.

Végre valami "érdemi" fejlesztés. Ez volt az egyik negatívum, ami nem tetszett az Oregonban. Legközelebb kipróbálom, mennyit javult a helyzet :-)
TRider

Előzmény: Andreas (#4603)
2010-05-29 13:22:55
Feltelepült, de elfelejtett minden holdat. Várjak vele?
Neked ment minden simán?

Előzmény: Andreas (#4604)
2010-05-29 12:10:06
Illetve 3.51beta :)

Előzmény: Andreas (#4603)
2010-05-29 11:57:40
Riadó! Oregon 550 5.51beta!

[link]
* Added brightness adjustments for BirdsEye imagery.
* Improved WAAS performance.
* Improved speed, trip odometer, and stopped/moving time data fields while in low velocity.
* Fixed issue with map POI's showing twice for a single point.
* Fixed elevation profiles to always use the most detailed DEM data loaded.
* Fixed future plot with tracks that have no elevations in them.
* Fixed issue with calculator % function.

2010-05-27 21:39:33
Ez pontosan így van, de amíg nem voltam terheléses vizsgálaton, addig fogalmam se volt róla, hogy mik a határok.

Azóta már tudom, hogy az én pulzusom mindig magasabb, mint a nagy átlagé. Mikor a csapattársak arról regéltek, hogy a nyugalmi pulzusuk akár 50 alá is megy én bután néztem, hogy olyat én még nem láttam a kijelzőn. (nekem a nyugalmi általában 70 fölött van)

Előzmény: KoLa (#4601)
2010-05-27 21:28:22
Pedig kerékpározás közben nagyon hasznos, ha ismerjük a pillanatnyi pulzusunkat. Elkerülhető a szervezetünk túlterhelése, felesleges kifárasztása, és jól követhető az erőnlét javulása. Úgy irányítható az edzés, hogy az energiatermelés során a legintenzívebb legyen a zsír lebontása. A leghatékonyabb fogyókúra érhető el vele.

Előzmény: magpet (#4598)
2010-05-27 21:10:28
Bluedog

2010-05-27 20:25:16
Sokat bringáztam Oregon (300/550) + Forerunner205 kombóval is, az is egy jó megoldás. A pulzus rész nem hozott lázba, nem vagyok akkora sportember. Továbbá nem akarom tudni, milyen szánalmas a pulzusom, amikor egy 2%-os brutális kaptatón tekerek felfelé... :)
magpet
Házigazda

Előzmény: sania (#4597)
2010-05-27 20:16:03
De talán egy pl Oregon-Forerunner kombináció praktikusabb tud lenni. Igaz akkor jön a log+pulzus mentési gond
sania

Előzmény: magpet (#4596)
2010-05-27 20:05:09
Nem túl kelendő, pedig nagyon jó dolog. Nekem volt 305-ös is, most egy 605-öst nyúzok bringán. Az ára nem alacsony, ráadásul ezért a pénzért nem tudja azt, amit a vásárlók nagy része elvárna, nevezetesen hogy bringán, túrázásnál, esetleg autóban, motoron, hajón, rolleren, vizibiciklin, sárkányrepülőn is tudjon mindent. Aki 80-100-120eFt körül költ GPS-re, az vagy egy erős túra-készüléket vesz, vagy ha épp nagyon autós az illető, akkor egy jóféle Nüvit. Hogy ez mennyire magyar sajátosság, azt nem tudom, nincsenek adataim az európai, vagy amerikai Edge-eladásokról. De azt tippelem, hogy tőlünk nyugatabbra sokkal inkább megtörténhet az, hogy valaki a különféle sportok közül a bringázást kicsit komolyan gondolja (nem feltétlenül verseny), és ha vett egy jó bringát, akkor vesz rá egy Edge-t is. Nálunk - az én tapasztalatom szerint - hiába 2-3-400e a bringa, a GPS legyen jó másra is. Ha józanul belegondolunk, ez azért egy érthető dolog. :)
(Én más eset vagyok... :)
magpet
Házigazda

Előzmény: sania (#4595)
2010-05-27 19:54:55
Visszatérve at Edge-re. Nálunk az kelendő darab? Eddig nem ismertem senkit akinek lett volna, inkább csak áhitoztak róla
sania

2010-05-27 19:24:22
Amióta az oregon 200-ból kihagyták a kb 20Ft értékű csipogót, miközben a panelen szinte biztosan ott a helye, sőt szerintem még ki is megy oda a vezérlés, nos azóta a legnagyobb idiótaságot is simán el tudom képzelni a garminról is. :-(
Csuhás
Moderátor

Előzmény: magpet (#4593)
2010-05-27 19:17:11
Dehogynem. Az Edge maradhatna kicsi, navigációs szempontból egyszerűbb dolog, edzés-funkciókkal, az Oregon meg inkább a navigációra kihegyezett darab. Ettől még az elmenetett adat igazán kinyerhető lenne, ez nem veszélyeztetné az Edge piaci pozícióját. Szerintem.
magpet
Házigazda

Előzmény: sania (#4592)
2010-05-27 19:07:50
Talán akkor nem árulának Edge-t... :-)
sania

Előzmény: zzkrisz (#4591)
2010-05-27 18:52:55
Szerintem tudják ők hogy rögzíti, de mivel látható hogy simán a Garmin eszközökkel nem megjeleníthető, azt kell hogy mondják hogy nem tudja, különben jogosan reklamálnál.
Egyébként érthetetlen számomra hogy a készülékekben lévő tudást mennyire nem használják ki,
főleg az ilyen apró fejlesztés igénylő esetekben.

Előzmény: KoLa (#4588)
2010-05-27 18:25:23
Márpedig igaz, bár az aktív tracket feltöltve nem látszik, hogy rögzítené, de elmentve és manuálisan föltöltve igen.
Viszont elveszik az eszköz azonosítója.
Én is egészen véletlenül jöttem rá, amikor próbálgattuk azonosítani, hogy ugyan hol járhattunk amikor valami(talán az emelkedő, vagy valami sportos pasi:-))) ) megdobogtatta a nejem szívét. :-)
Pedig van magyar nyelvű leírásom!!! :-P :-))))

Sancho: 3:55-kor elszaladt előlem az asszony(bár nem üldöztem) és a célig utol se nagyon értem. ;-) Addig egymás mellett haladva az Ő pulzusát rögzítettem.
totzoli65

Előzmény: KoLa (#4588)
2010-05-27 17:49:23
Idézet
Új szakasz megkezdése előtt menüben nem archiválom, hanem szakaszt mentek, és megkérdezi az elejét meg a végét, rábökök, és ilyenkor darabolja magában. A Garmin Connect ezután nem egyben érzékeli, hanem két külön szakaszként tölti be azt az egyet.

Így elsőre nem biztos, hogy jól értem, de este otthon kipróbálom :-) Van különbség (szakasz)mentés és archiválás között?
TRider

Előzmény: Sancho (#4572)
2010-05-27 17:30:39
Ha ez igaz, akkor Navi-Gate-es fiúk a Visegrádi utcában annyit értenek ahhoz amivel kereskednek, mint hajdú a harangöntéshez. Ketten is határozottan állították, hogy az Oregon csak kijelzi, de nem rögzíti a szívritmus jeladótól kapott információt. A termékről ennyire hiteles tájékoztatás talán még a Villamos Világban is kaphattam volna.
(Egyébként is GARMIN suxx. Annak idején az eTrex Vistára több mint egy hetet kellett várni; fél év után elromlott, csere; Oregont megvenném, de nem kapható, mert a vulkán miatt nem járnak a repülők; Vista gumiborítása lecsúszik, mert a ragasztója olyan mint a t@kony, javítást pillanatnyilag nem vállalnak, mert elfogyott a gyári kellék, és csak a Jóisten a megmondhatója mikor érkezik újabb szállítmány :((((

Előzmény: totzoli65 (#4583)
2010-05-27 16:52:21
Idézet
Erre gondoltam. Ezek szerint mentett log=!archív log.


Igen. :) Azaz!
Sancho

Előzmény: magpet (#4574)
2010-05-27 16:51:47
Idézet
Sziasztok

Lehet olyan utvonaltervet kesziteni aminek a pontjaihoz odavezet a keszulek? Egy ladakbol allo utvonalat szeretnek osszerakni hogy ne kelljen mindig elokeresni oket. Ugyanakkor jo lenne ha odavinne mindhez.
Sikerult mar ilyet krealnotok?
Gergol2


Csak megerősíteni tudom Magpetet. Az útvonaltervezés nem geoládázáshoz való. Amire alkalmas lehet:
- autós útvonalterv kitérővel (nem az általa javasolt, tervezett útvonalon),
- vitorlázásnál a takk váltásnak tervezett pontjaihoz, vagy virtuális mérőpontnak, vagy bóják megjelöléséhez versenyen,
- túrához hosszabb távra de egy túranapon belül a főbb célállomások megjelöléséhez.

Ládákhoz jobb, ha üresen tartod az útvonal memóriát, és oda listázod be a szükséges pontokat waypoint-ként, de amúgy a szükséges ládák megvannak teljes leírással is a ládalistában. Szóval duplázd.
Sancho

Előzmény: Gergol2 (#4575)
2010-05-27 16:44:05
3:55-kor meghaltál, mert megállt a szíved. :)
Sancho

Előzmény: totzoli65 (#4583)
2010-05-26 21:42:05
Mit is talaltam...csak nekem uj? [link]

2010-05-26 21:36:36
Ja, bocs! Itt: [link]
totzoli65

Előzmény: totzoli65 (#4582)
2010-05-26 21:35:57
Semmi bohóckodás, sőt sportolni is csak józanul! :-) Törike kezén FR50, mellkasán pulzusmérő, és ha a hatósugáron belül vagyok, akkor az oregon rögzíti az Ő pulzusát (az enyém valószínűleg kiakasztaná) :-)))
Javasoltam már, hogy vigye a nagy hátizsákot és az oregont is, de nem hajlandó! :-P
Gánton is így mentünk a TT-n! :-)
Az emelkedőknél látszik, hogy lemaradok, ott nincsenek pulzusadatok! :-)))
totzoli65

Előzmény: magpet (#4581)
2010-05-26 21:26:23
Idézet
pár próbát tettünk az oregonnal párhuzamosan is, de annak az a feltétele, hogy a mellkaspánt hatósugarában maradjak.


Mi vaaaan??? :) A FR50 szívritmus-jeladóját rögzíti az Oregon is párhuzamosan? Vagy az egész topikból készíted a bohócot? :)
magpet
Házigazda

Előzmény: totzoli65 (#4580)
2010-05-26 21:15:20
A Connectet nálunk "ésTöri" használja FR50-el, pár próbát tettünk az oregonnal párhuzamosan is, de annak az a feltétele, hogy a mellkaspánt hatósugarában maradjak. Ez néha okoz némi nehézséget, amikor a nejem gyorsabban mozog, mint amennyire én "szép" vagyok! :-))
Mint pl. itt. [link]
A téma egyébként érdekel, de még nem mélyültem el benne. :-)
totzoli65

2010-05-26 20:36:18
Részeredmény: a TCX file vége felé vany egy Creator csoport. Ebben a következő tag-ek érdekesek:

-Name: tökmindegy, mi a név, a Connect a product ID alapján dönti el, honnan jött a cucc. Egyetléen fontos követelmény, hogy a Name tag ne legyen üres.

-ProductID: ez alapján dönti el a Connect, hogy mi a forrás. Sajnos listát még nem találtam az ID-kről. Kettőt tudok:
Edge605: 625
Forerunner405: 717
magpet
Házigazda

Előzmény: magpet (#4578)
2010-05-26 20:11:05
Mi van akkor, ha a TCX-be kézzel beleíródik a készülék típusa? Próbálta már valaki?
magpet
Házigazda

Előzmény: TRider (#4564)
2010-05-26 19:13:39
Nem tudom mit értesz az áthozás alatt.
Az Oregonból kimásolom a filét, TCX converterrel megnyitom, összefűzi, konvertálom, mentem és már töltöm is fel a connectre.
Oregont visszaszúrom a gépre, connectre feltöltöm (általában) 2fliét, és megnézem külön az adatokat.
Én így használom, és működik.

Amúgy nemrég itt linkelte vki, hogy a TCX converterrel lehet így "trükközni"
AT.

Előzmény: sania (#4570)
2010-05-26 12:12:41
Persze, ezt a dolgot - meglepő módon - útvonaltervezés néven találod meg a készülékben. :)
De amit leírtál, arra nem ajánlom, jobban fogsz járni az egyes pontokra egyenként belőtt navigációval. Ugyanis a route (tervezett útvonal, több pont meglátogatása lánc-szerűen) esetén ha eljutsz A-ból B-be, akkor a készülék már B-hez közel úgy gondolja, hogy OK, ez megvolt, jöhet C. Innentől pedig már C-re mutat, miközben Te még a B-nél lévő ládát keresgélnéd.

Egyes készülékeken, pl. Oregonokon is van egy off road transition nevű beállítási lehetőség. Itt megadható, hogy ez a bizonyos következő pontra történő "átbillenés" milyen távolság/idő esetén, vagy csak kézel nyomva történjen meg. De ezzel együtt szerintem fölösleges bajlódni vele. A route arra való, amikor nem kell a bokorban megtalálnod a dobozt, hanem csak el kell jutnod a kezdőponttól a végcélig, nagyjából ismert pontokat útbaejtve.
magpet
Házigazda

Előzmény: Gergol2 (#4575)
2010-05-26 10:20:44
Sziasztok

Lehet olyan utvonaltervet kesziteni aminek a pontjaihoz odavezet a keszulek? Egy ladakbol allo utvonalat szeretnek osszerakni hogy ne kelljen mindig elokeresni oket. Ugyanakkor jo lenne ha odavinne mindhez.
Sikerult mar ilyet krealnotok?
Gergol2
Gergol2

2010-05-26 08:54:18
Erre gondoltam. Ezek szerint mentett log=!archív log.
magpet
Házigazda

Előzmény: Sancho (#4572)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 |

Új megtalálások

Bejelentkezés