Oregon, Dakota, Montana, GPSMAP 62, GPSMAP 78, Colorado.
Mit tud, mit nem, vegyek-e ilyet, hardware, software, firmware, okos dolgok a készülékkel kapcsolatban.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 |
2010-07-01 15:10:50
Most ismerkedek az Oregon 300-assal. Az egyik láda jelszavát megjegyzésként írtam be, miután megtaláltra tettem, de sehogy sem sikerül előcsalni. Azt hittem, legalább fejben megvan a jelszó, de nem. :) Nos, hogy lehet előcsalni?

2010-06-30 09:45:58
Na, ez így egész 'világos' magyarázat ;)
Köszi!
Ronin

Előzmény: magpet (#4775)
2010-06-30 08:26:26
Az írás alapján arra gondolnék, hoyg bezoomolva kikapcsolja a domborzatárnyékolást. Ebben van logika, mert mondjuk 50m-es zoomszinten úgyse érvényesül belőle semmi, csak arra "jó", hogy ha épp "árnyékos" területen vagy, akkor sötétebb a térkép.
magpet
Házigazda

Előzmény: Ronin (#4774)
2010-06-30 07:40:33
Ennyi béta után nem lenne illendő már egy stabil "rendes" verziót is kiadni ;))
Erről az Autamtic Shaded Relief option-ről tudna valaki bővebbet, hogy mi is ez?
Infó:
De azt örömmel látom, hogy a TrackArchiving visszakerült
Ronin

Előzmény: Bluedog (#4773)
2010-06-30 00:37:43
Oregon x50 software version 3.61 Beta

http://www8.garmin.com/support/download_ details.jsp?id=4743

Changes made from version 3.52 to 3.61:

* Added Track Archiving (See http://garmin.blogs.com/softwareupdates/ 20...-archiving.html for more information)
* Added Automatic Shaded Relief option. This setting will disable Shaded Relief when zoomed in.
* Updated map review of tracks and routes. The distance shown is now the distance along the route or track.
* Added additional data to track and route review pages.
* Improved map drawing speed.
Bluedog

2010-06-28 22:16:33
Köszönöm a válaszokat! Ki fogom próbálni.
Spy89

Előzmény: Togo (#4770)
2010-06-27 20:16:29
Ami esetleg becsapós lehet, hogy a spanner módot minden profilban külön be kell állítani...
Ronin

Előzmény: Spy89 (#4769)
2010-06-27 16:02:45
Bármelyik, ha spanner üzemmódra állítod. Akkor ha beledugsz egy usb kábelt vagy töltőt megkérdi mi legyen kapcsoljon be vagy menjen el PC üzemmódba.
Togo

Előzmény: Spy89 (#4769)
2010-06-27 13:59:05
Sziasztok!

Tudnátok nekem olyan autós töltőket mondani/linkelni amivel mennek az Oregonok (nem kapcsolnak PC-s üz.mód-ra)? A gyárin kívül persze.
Köszönöm
Spy89

2010-06-26 11:04:08
A ledlámpák meghajtásához ideális a 3,7V-os cellafeszültség, és a regulátorok is hatékonyabban működnek ebben a tartományban.
A Ni-Mh előnye egyelőre még megvan az "AA" méret népszerűsége miatt, de lassan változik a trend.

Előzmény: Sancho (#4767)
2010-06-25 15:37:10
Akkor ha jól értem, a Li-Ion akkuk zseblámpába jók még, de töltésfigyelős kütyükbe, melyek elemekhez vagy NiMH akkukhoz vannak megépítve, nem éri meg vacakolni?
Sancho

Előzmény: shinzon (#4764)
2010-06-24 20:28:16
Hát ez a 3 óra után "hirtelen" dolog az én olvasatomban nem egy sikertörténet...
Mivel egy túra közben vagy bárhol sétálva az emberfia inkább a látnivalókat nézi és nem a kijelzőt, nem biztos, hogy rögtön észreveszed, ha kikapcsolt a kütyü... Akkor pedig jön az elemcserés macera, ami szintén jobb, ha "tervezhető" és inkább egy esedékes egyébként is bekövetkező pihenő alatt ejtem meg és nem egy (esetleg) kényszerhelyzetben. (Mondjuk félkézzel a sziklafalon lógva ;))
Tracklog esetén meg kifejezetten bosszantó lehet, ha megteszel x km-t és akkor veszed észre, hogy már kitudja mióta nem él a kütyüd.
Szóval én a magam részéről Csuhás módszerét "életszerűbbnek" tartom és ezt is követtem eddigi "pályafutásom" alatt. :)
Ronin

Előzmény: shinzon (#4764)
2010-06-24 15:19:22
Nos gyakran nézegetve ( max fényerőn ) is elmegy az oregon legalább tíz órát két alacsony kisülésű akkuval. Ráadásul az alacsony akkufeszültség jelzés után még van kb fél óra a cserére. Alacsony önkisülésű akkuból ( Pl. eneloop ) lehet nálad több is nem kell párosítani őket. Nekem van nyolc darab az övtáska zsebében és ha kell találomra előveszek kettőt. Szóval csak akkor érheti meg Li akkuval ügyeskedni ha sok van belőle.
Csuhás
Moderátor

Előzmény: shinzon (#4764)
2010-06-24 14:55:47
Tegnap kipróbáltam 1db Li-ion AA akksival.
Napsütésben, kikapcsolt háttérvilágítás mellett, folyamatosan aktív térképpel, kb. 3 órát tekeregtem. Egyik percben még három vonáson volt a töltés indikátor (Li-ionra állítottam), aztán meg hirtelen kikapcs. Gondolom akkor csökkent az akkumulátor feszültsége 2.8V-ra ami ennél a Li-ionnál a "dead line" és a védőáramköre lahúzta a rolót.
Végül is nem olyan rossz.
Ilyen navigálás meg amúgy sem életszerű, hiszen állandóan nem figyelem a képernyőt mert minek, csak kíváncsi voltam, hogy meddig húzza.

Előzmény: shinzon (#4762)
2010-06-22 22:06:40
Okay! :P A műszaki okfejtést a teljesítményről pedig köszi!
Sancho

Előzmény: shinzon (#4762)
2010-06-22 20:49:36
Értem az ötletet, de annyira nem akarom átalakítani a készüléket.
Problémás lenne a csere és nem biztos, hogy szépen meg lehene oldani, hogy normálisan beleférjen.
Zökkenőmentesebb ez a fix rövidzár+ 1db Li-ion akksi megoldás.
Szépen megy, majd beszámolok, hogy mennyi baszogatást bírt egy feltöltéssel.

Előzmény: Sancho (#4761)
2010-06-22 20:37:22
A diódás előtét toldást nem próbálod ki? Mindkét akku pozitív kivezetésére ráteszel nyitó irányba 1-1 diódát, és azokat kötöd össze közös pozitív pontként, így nem töltenek egymásra. Lerajzoljam, hogy gondolom?
Sancho

Előzmény: shinzon (#4760)
2010-06-22 18:29:00
2db Li-ion, 3.7V/900mAh az elméletileg kb. 6.67W/h
2db Ni-Mh, 1.2V/2800mAh pedig kb. 6.72W/h

Tehát nagyjából azonos a kivehető energia.
Persze kérdéses, hogy mennyi lehet a valós kapacitása a 2800mAh-ás Ni-Mh akksinak és a 900mAh-nak mondott Li-ion-nak.

A párhuzamosítás veszélye pedig valós, úgyhogy lehet, hogy maradok az 1db-os meghajtásnál, max gyakrabban cserélek.

Előzmény: Sancho (#4758)
2010-06-22 16:29:39
A katód és anód anyagától függően többféle lítium-ion akkumulátor létezik. Leggyakoribb a 3,7V-osként emlegetett változat amelynek azt hiszem lítium-kobalt-oxid (LiCoO2) alkotja a katódját. A 3,7V az átlagos feszültsége, kisütés közben a feszültség 4,2V-ról csökken egészen 2,8V-ig.

Van 3.0V-osként emlegetett lítium-ion akksi is, nekem az egyik lámpám működik ilyennel. A teljesen feltöltött állapotban nem tudom mennyi a feszültsége, a minimum azt hiszem 2.0V .

Előzmény: shinzon (#4751)
2010-06-22 16:26:35
A párhuzamosítás veszélye, hogy az eltérő kapacitások miatt egymást gyilkolják az akkuk. Azaz gyorsabban csökken a kapacitásuk használat közben, mintha nem lennének párhuzamosítva. Ezt kompenzálhatod, ha mindegyikre rákötsz még egy diódát is, mely igaz, hogy akkunként 0,6V-t ejt a kapocsfeszültségen, de nem szól vissza egyik akku sem a másikra. Így van 2x 3V (2x 900 mAh) akkud. Ez még fizikailag belefér a házba? :)

(Amúgy meddig bírja két NiMh akkuhoz képest ez a két Li-ion akku?)
Sancho

Előzmény: shinzon (#4757)
2010-06-22 13:40:55
asszem átalakítom kicsit ezt a cuccot, hogy 2db párhuzamosított Li-ion cellával működjön. Végül is alig kell hozzányúlni.
Egy kis szigetelés meg két drót oszt jó napot.
[kép]

Előzmény: shinzon (#4756)
2010-06-22 13:23:23
így ni:

Előzmény: Gergol2 (#4754)
2010-06-22 11:32:41
Hali!

A védelem nélküliek azok általában hozzák a megadott méretet, tehát 50mm-nél nemigen nagyobbak.
Amelyiken van védelmi áramkör azoknak sajnos 51-től 52 mm-ig van a hosszmérete.
Amit tegnap próbáltam az még éppen belefér az Oregonba.
Sajnos a kínaiaknál nem lehet előre tudni, hogy a következő szállítmány nem lesz-e kicsit más méretű :D
Viszont olcsó és kifogástalanul működik.

Előzmény: Gergol2 (#4754)
2010-06-22 10:50:24
En hasznaltam az oregonom ragumizott egy cella lithiummal. Tokeletesen mukodik vele. Ket cella tenyleg sok lenne neki. En is keresem azt a Li akkut ami befer az akkufedel ala.

Meg egy nagy elonye a li-nak hogy barmikor ra lehet tolteni nem kell lemeriteni toltes elott.
Gergol2

Előzmény: shinzon (#4753)
2010-06-22 00:49:00
Esetleg még annyi előnye van ennek a Li-Ion meghajtásnak, hogy nem kell párosával hordani az akksikat.:)

2010-06-21 23:38:14
Kipróbáltam 1db 14500-as Li-Ion akksival úgy, hogy a másik akkumulátorhelyet rövidre zártam.
Működik rendesen, csakhát 1 x 3.6V x 900mAh az jóval kevesebb mint 2 x 1.2V x 2800mAh.....
Mindenesetre alternatívának jó.

2010-06-21 23:22:52
Ebbe most nem akartam mélyebben belemenni, de igazából én sem értem, hogy hogyan lesz a ~3.6V-ból 3.....

Előzmény: KoLa (#4746)
2010-06-21 21:41:06
észszerűbb

Előzmény: KoLa (#4749)
2010-06-21 18:07:46
Ha egy ilyen elektronika jó hatásfokú és olcsó lenne, akkor ésszerűbb lenne a készülékbe beépíteni (amennyiben a készülék élettartama meghaladja az akkuét), ami így "mindenevő"-vé alakulhatna.

Előzmény: Sancho (#4748)
2010-06-21 17:12:19
Idézet
Ennek az akkunak vagy a kapocsfeszültsége, vagy a rendszere nem egyezik meg azzal amit feltüntettek rajta. A Li-ion akkuknak ugyanis ~3,65 V a cellafeszültsége, ami nem egy szabad választás eredménye, hanem az alkalmazott anyagok kémiai tulajdonságai, illetve az akkumulátorban végbemenő vegyi folyamatok határozzák meg. Tehát vagy Li-ion, de akkor nem 3 V, vagy 3 V, de akkor nem Li-ion.


Mondjuk igazán kitalálhatná már valaki azt, hogy egy AA Li-ion akkut gyárt le belső áramkörrel, mely szabályozza, hogy 1,5 V jöjjön ki maximum belőle. :-D
Sancho

Előzmény: KoLa (#4746)
2010-06-21 17:11:27
Idézet

Üdv mindenkinek!

Ha minden igaz, akkor holnap hoz a postás egy Oregon 450-et:)
Az a kérdésem, hogy simán működik AA méretű (14500-as) 3.7V-os Li-ion akkumulátorokkal?
Ilyennel ni:
[link]


Eszedbe ne jusson beletenni! Tönkre mehet a vas tőle. A kapocsfeszültsége több, mint 2x nagyobb, mint annak az akkunak, ami bele való.
Sancho

Előzmény: shinzon (#4736)
2010-06-21 16:15:41
Ennek az akkunak vagy a kapocsfeszültsége, vagy a rendszere nem egyezik meg azzal amit feltüntettek rajta. A Li-ion akkuknak ugyanis ~3,65 V a cellafeszültsége, ami nem egy szabad választás eredménye, hanem az alkalmazott anyagok kémiai tulajdonságai, illetve az akkumulátorban végbemenő vegyi folyamatok határozzák meg. Tehát vagy Li-ion, de akkor nem 3 V, vagy 3 V, de akkor nem Li-ion.

Előzmény: Csuhás (#4744)
2010-06-21 11:22:11
Igen, valószínűleg igazad lehet.
Mindenesetre sajnálatos, mert ezek a Li-ion akksik nagyon beváltak nálam. Elnyűhetetlenek, és kapacitásban meg terhelhetőségben is nagyon jók.

Előzmény: Csuhás (#4744)
2010-06-21 10:43:02
Szerintem a félreértés abból származik hogy van olyan Li akku amit lehet használni, ilyen a CR-V3. Ez úgy néz ki mint két AA akku egybenőve. Ha megfelelő az elemtartó kialakítása akkor berakható két ceruza akku helyére.

[link]
Csuhás
Moderátor

Előzmény: shinzon (#4743)
2010-06-21 10:31:02
Na közben megleltem a választ egy másik fórumon:
"The Finnish manual states that you can use also "rechargeable lithium batteries". This sounded odd as the voltage would be 3.7V * 2 = 7.4V instead of 3. I checked this with Garmin support and they confirmed that this is UNSUPPORTED. "

Ezek szerint felejtős.

Nagyon félrevezető az összes fellelhető doksi ezzel kapcsolatban, mert sok helyen úgy írják ahogy au idézetben van "rechageable lithium batteries"... Még jó, hogy utánanéztem.

Előzmény: shinzon (#4742)
2010-06-21 10:22:54
Hajajj..

Na de most akkor milyen Li-ion akkumulátorral működhet ez a cucc?
A tápválasztó menüben határozottan ott van a 3 pont, hogy Ni-MH, Alkáli és Li-ion...
Csak azért erőltetném, mert nekem van egy fél tucat ilyen akksim meg töltőm a lámpáimhoz.

Előzmény: KoLa (#4738)
2010-06-21 09:15:35
Ez rendben is lenne, de nekem a HCx is jelzett hasonlóan irreális Vmax-ot, pedig Mapource közelében sem járt.

Előzmény: R.Guszty (#4740)
2010-06-21 09:01:38
Idézet
Kíváncsian várom, hogyan magyarázzák a jelenséget azok, akik szerint a GPS a sebességet Doppler-hatás segítségével állapítja meg.

Bár én nem a "Doppler-táborhoz" tartozom, ezt azt hiszem könnyű megmagyarázni: A Garmin (legalábbis a Colorado-n) a .gpx fájlba nem teszi bele a sebességadatokat, hanem a Mapsource vagy jelen esetben a GarminConnect számolja ki a sebességet, s/t segítségével.
R.Guszty

Előzmény: KoLa (#4732)
2010-06-21 00:48:43
V-tal

Előzmény: KoLa (#4738)
2010-06-21 00:46:53
Az enyémet két NiMeH akkumulátorral használom, annak 1,2 V a névleges feszültsége. Az elemfészekben az áramforrások sorba vannak kötve, tehát összesen 2,4 V-ot kap. Üzemeltethető két alkáli elemmel is, ez esetben 3 V-al van meghajtva. Az USB bemenet felől 5 V-ot még elvisel, de szerintem a 7,2 már túl sok neki. Én nem tenném bele, mert jó eséllyel tönkrevágja a készüléket. Ha esetleg ki is bírja, a stabilizátor elektronikának jelentős teljesítményt kell disszipálni, biztosan többet, mint amire méretezték.

Előzmény: shinzon (#4736)
2010-06-21 00:34:39
Ilyet én még soha nem láttam. 3.7V dabaronként, vagy egyben a kettő sorba kötve? Ha darabja 3.7V, akkor szerintem az nagyon sok lesz, ha sorban a kettő együtt 3.7V, akkor már csak picit sok. De majd jól megmondja a tuttit valaki, aki nagyon ért a villanyhoz...:-)
Mákos

Előzmény: shinzon (#4736)
2010-06-21 00:11:25
Üdv mindenkinek!

Ha minden igaz, akkor holnap hoz a postás egy Oregon 450-et:)
Az a kérdésem, hogy simán működik AA méretű (14500-as) 3.7V-os Li-ion akkumulátorokkal?
Ilyennel ni:
[link]

2010-06-20 17:26:29
Sebesség hibát bekapcsolás után kb 3órával produkálta.Magasság kalibrálás miatt minden nap bekapcsolom, még ha nem is használom.Amúgy a készülék hasonló szintet mér azon a körön, ezt írtam is.Connectre feltöltöm, akkor van eltérés.Korrekciót bekapcsolom, akkor sem a kütyü álltal mért magasságot mutatja.
AT.

Előzmény: Andreas (#4734)
2010-06-20 16:59:15
Ilyen magassági hiba teljesen elfogadható, ha csak indulás előtt kapcsolod be az Oregon-t. Kalibrálás nélkül az utolsó bekapcsolt állapot légnyomás értékéből tud kiindulni ami akár 50-100 méterrel is elronthatja a magasságot. Vagy kirakod a nyílt ég alá mondjuk fél órára az Oregon-t, vagy ha ismered a pontos magasságot az indulási ponton akkor beadod neki a kalibrálás menüponttal.

A sebességkiugrásokat okozhatja a rossz műholdvétel, például hátizsák mélyén van az Oregon, vagy ha közvetlenül indulás előtt kapcsolod be. Meg kell várni hogy összeszedjen mondjuk 7-8 holdat. Én gyanakszom a Hotfix funkcióra is, nekem néha félrehúzta a track-et az Oregon bekapcsolás után és úgy 5 perc után mászott rá track az út vonalára.

Előzmény: AT. (#4728)
2010-06-20 15:45:32
Valóban megvan az a pont ahol elvileg ennyivel száguldoztam :D
Pedig nem is árnyékolt rész. Pannonhalma, vártól levezető úton volt.
Érdekes.
Nincs valami program, amivel a tracket lehet szerkeszteni, módosítani?
Konkrétan ezt a sebesség adatok.
AT.

Előzmény: KoLa (#4732)
2010-06-20 15:25:15
Végig kellene nézni a tracket, valószínűleg lesz benne egy-két - nyilvánvalóan mérési hiba eredményeként - kiugró pont, ami egy nagyon rövid időre a valóstól nagy távolságra helyezte a pozíciódat. A nagy sebesség meg úgy jöhetett létre, hogy egy viszonylag nagy számot osztott egy viszonylag kicsivel (v=s/t).
(Kíváncsian várom, hogyan magyarázzák a jelenséget azok, akik szerint a GPS a sebességet Doppler-hatás segítségével állapítja meg.)

Előzmény: AT. (#4731)
2010-06-20 14:48:11
Ma connectre feltöltött trackem alapján 453.5 km/h volt a maximális sebességem.:D
Mindig is tudtam, hogy egy treking bicikli gyorsabb aszfalton egy montinál, de ennyivel???
Magassági adatok megint nem stimmelnek.
Lehet nem tetszik neki a 3.5.2.0 fw?
AT.

2010-06-19 20:48:13
Nem sok az :D Ez a rövid köröm.Lehet ezt még fűszereszni :D
AT.

Előzmény: zzkrisz (#4729)
2010-06-19 20:11:09
Nemtom, de 45km - 300m -re ez egy kicsit túlzás:
Activity Type: Downhill Biking:)

Előzmény: AT. (#4728)
2010-06-19 12:09:43
Az normális dolog, ha feltöltöm a trackemet a connectre, a magasság adat sehogy sem stimmel.
Kütyü 300m mért, ha bekapcsolom a magassági javításokat, akkor 248m ír, ha kikapcsolom, akkor 326m.
Vagy ennyi még "belefér"?
Többször mentem ezt a kört, és mindig 300m körül szokott lenni(+-5M) körül szokott lenni a szint kütyü szerint.
A maximális sebesség is érdekes :D
[link]
AT.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 |

Új megtalálások

Bejelentkezés