Sarudi vízitúra - hosszú hétvége
2013-06-26 | Események | 15 hozzászólás
A GPSGames.hu és jól bevált partnere, a sarudi Eurocamping a nyár folyamán két hosszú hétvégés vízitúrát szervez. A bázis Sarud, majd 3 nap alatt 3 különböző útvonal, a poroszlói Ökocentrum meglátogatása, és a Tisza-tó bejárása a program. Közben természetesen evés-ivás, strandolás, társasági élet...
A részletes leírás minden tudnivalóval letölthető innen: Sarudi vizes hétvége (pdf)

Időpontok:
2013. július 26-28.
2013. augusztus 2-4.

Első nap

Utazás egyénileg, vagy Budapestről a GPSGames busszal (lásd később). Délelőtt megérkezünk Sarudra, ahol a bázis (Eurocamping) szemrevételezése után rövid strandolással lemossuk magunkról az út porát, majd következik a hajók kipróbálása. Mindenki kiválasztja a neki tetsző hajót, evezőt és egyéb felszerelést, majd evezünk egy rövid, kb. 4km-es kört. Itt lehetőség lesz összeszokni a hajóval, biztonságos körülmények között kipróbálni a be- és kiszállást, borulást. Ha időnk és kedvünk van, egy kis szárazföldi GPS-es játék keretében sétálgathatunk Sarudon és környékén, ami saját GPS-szel is lehetséges, de a helyszínen is tudunk biztosítani. Utána vacsora, társasági élet, majd alvás, mert holnap már igazi túranap következik!

Második nap

Reggel 7 órakor ébresztő, majd magunkhoz veszünk egy bőséges reggelit. 8 órakor vízre kerülnek a hajók, és északnak indulunk a Kis-Tiszán. A pontos útvonalról menet közben és az időjárástól függően hozunk döntést. A cél a Tisza-tavi Ökocentrum Poroszlón, a táv a választott útvonal függvényében 10-12km (nyugodt, de folyamatos haladással kb. 3 óra). Itt kikötünk, majd megtekintjük ezt a valóban fantasztikus attrakciót. Európa legnagyobb édesvízi akváriuma, számtalan bel- és kültéri bemutatóhely, kecskék, aranysakálok, teknőcök, szitakötőház, rackajuhok, pelikánok, kormoránok, dámvadak, faluház, vízi játszótér, 3D mozi, kilátó, vízi tanösvény... Felsorolni is lehetetlen, ezért élőben próbáljuk meg befogadni az élményt, közbe iktatva egy ebédet az Ökocentrum grill-teraszán. 3-4 óra múltán vízre szállunk, és visszaindulunk Sarud felé. Itt persze ismét variálható egy kicsit az útvonal, a támpontokat az időjárás, a fáradtság és az éhség adja. 18 óra magasságában visszaérünk Sarudra, ahol a kikötést követően azonnal rávetjük magunkat a bőséges vacsorára. Ezt követően igény szerint szerény társasági élet, majd gyors elalvás valószínű.

Harmadik nap

Ismét reggel 7-kor ébredünk, majd a reggelit követően vízre dobjuk a hajókat. Ezen a napon több célpont közül állítjuk össze a tényleges útvonalat, figyelembe véve a csapat erőnléti állapotát, valamint az időjárást.

Alap-túra: az Óhalászi-szigetre látogatunk el, ahol kikötés után megtekintjük Óhalász falu egyetlen megmaradt objektumát, a temető keresztjét. Izgalmas hangulatú hely, szépen kialakított tanösvénnyel. Ez a rövid, pihentető változat 11km-es.

A túra kiegészíthető a vadregényes V-ös öblítőcsatorna meglátogatásával, amelyen egészen az élő Tiszáig ki tudunk evezni, majd visszafordulva kis kerülővel szintén az Óhalászi-szigetre érünk. Ebben a verzióban 14km a táv.

Ha az Óhalászi-szigethez közeli Óhalászi Holt-tiszára is belátogatunk – többek között itt található a kormoránok egy nagy fészkelőhelye -, akkor a túra már a 18km-t közelíti.

Ezen a napon tehát 11-18km körüli túrára, vagyis nettó 3-6 óra evezésre kell készülnünk, vagyis mindenképpen érdemes magunkhoz venni némi elemózsiát. A kikötésekkel együtt várhatóan – a választott útvonal függvényében – 13-16h körül érünk vissza Sarudra. Itt megebédelünk, majd tábort bontunk, és hazaindulunk.

Szállás

Az Eurocamping közvetlenül a Tisza-tó partján található. Itt tudunk sátorozni, akár közvetlenül a tó partján is. Ez esetben klasszikus kemping-infrastruktúra áll rendelkezésre: WC, zuhanyozó, közös konyha, hűtő, tűzrakóhelyek.

Lehetőség van saját fürdővel rendelkező 8 ágyas (4db. emeletes ágy) konténerházak igénybe vételére is.

Az Eurocampinghez tartozik a Tisza-tó egyik legszebb élő vizes strandja, amit a szállóvendégek díjmentesen vehetnek igénybe.

Étkezés

Az Eurocamping saját büféje 10:00 – 20:00 között nyitva tart, itt a hagyományos büfé-ételek (hamburger, hotdog, sültkrumpli, gyros, lángos, palacsinta, stb.) mellett minden nap 2-3 féle egytálétel is fogyasztható. A büfében jégkrém, üdítő, sör, bor is kapható.

Az egyénileg látogatható büfé mellett szervezett csoportként az alábbi ellátást kapjuk:
1. nap: meleg vacsora
2. nap: reggeli (tojásrántotta, virsli, bundáskenyér, virsli választható), meleg vacsora
3. nap: reggeli (tojásrántotta, virsli, bundáskenyér, virsli választható), ebéd
Az ellátás részenként járó étkezések italt nem tartalmaznak.

Sarudon két kisbolt és egy nagyobbacska Coop található, odafelé menet itt megejthető némi bevásárlás, különös tekintettel a hosszú túranapokra, amelyekre érdemes egy kis csomagolható élelmiszerrel felkészülni.

A 2. napon az Ökocentrumban büfé és grill-terasz üzemel.

A Tisza-tavon evezgetve, és különféle helyeken kikötve nem találkozunk se közérttel, se gyorsétteremmel! Ivóvízről, néhány órára elegendő élelemről ajánlott gondoskodni!

További információ és a jelentkezéssel kapcsolatos tudnivalók: Sarudi vizes hétvége (pdf)