Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
62S és 60CSx
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Árpádföld
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Árpádföld
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Budavár
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
M0
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Rákosszentmihály
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Sashalom
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Sashalom
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Vértes
Hír: GPSMAP 62 és a nagy elődök
Zugló
GPSMAP 62 és a nagy elődök
2010-09-09 | Tech | 22 hozzászólás

Egy alapos kísérlet-sorozat élményei Kolesár András barátunk tollából:

 

Régóta használok Garmin GPS-eket, az elmúlt tíz év túrázásra szánt típusaiból mindet próbáltam már. Ezért voltam különösen kíváncsi a GPSMAP 62 családra.

2001-ben eTrex Vistával kezdtem, szembesültem a korlátaival, igyekeztem tágítani a használhatóságát újrasugárzó antennával és külső Palm loggerrel. Viccesen nézhettem ki az erdőben seprűnyél végére erősített antennával és a logger vezetékeivel bekábelezve. Autós nyomvonal-rögzítésre csatasorba állítottam egy iQue-t, amivel egyszerre mentesültem az említett két nyűgös kiegészítőtől, majd elcseréltem a Vistát egy 76s-re, szereztem egy GPSMAP 60-at, végül kikötöttem a 60 CSx-nél. Utóbb megörököltem Moha bá öreg GPS V készülékét is, amit azóta is előszeretettel használok csiganyál-megerősítésre.

 

Fontos megemlítenem, mire használom ezt a tömérdek készüléket. A http://turistautak.hu/ céljaira rögzítek nyomvonalat térkép-alapanyagként. Ehhez legalább három készüléket viszek, amelyek egyszerre rögzítik ugyanazt a mozgást. A CSx a vezér, több szempontból is. Ez az egyetlen olyan készülékem, amiben nem a régi Garmin vevő van, ezért jól tűri a gyenge vételt. Ez az egyetlen, ami másodpercenként nem egy pozíciót ad, hanem szerintem ötöt vagy tízet, ami akkor fontos, amikor menet közben nyomok útpontot kereszteződésben, hídnál vagy kilométerkőnél. 60 km/h sebességnél fél másodperc hiba nyolc métert jelent, ami elfogadhatatlanul sok.

 

Autóban mindegyik készülék tetőantennát kap. Emiatt nálam a betűjelek nélküli GPSMAP 62 alapmodell szóba sem jöhet, mert nincs antenna-csatlakozója. Ezért a tesztre 62s típust kértem. Felmerülhet a kérdés, hogy minek kell egy ilyen érzékeny vevőhöz autós antenna. Azért, mert az autóban árnyékolva van, és bár a jelet szűk házak között sem veszti el, de a pontossága számottevően csökken.

 

Biciklin és babakocsin kerékpáros tartóval rögzítem a gps-t. Itt számomra gondot jelentett, hogy a 2004 óta használt 60-as család csatlakozója nem alkalmas a 62-es rögzítésére. Igaz, sokkal egyszerűbb és olcsóbb az Oregon/62 kerékpáros tartója a 60-asokénál, viszont nem kompatibilis, vagyis ha egyszer váltok, akkor lecserélem mindenhol, de nem tudok könnyen oda-vissza váltani.

 

Gyalog a hátizsák vállpántjára rögzítem a készüléket, egy autós tartót szereltem állandóként a hátizsákra. Egy régebbi kerékpáros keretet használok hozzá, amiből már kitört a rögzítésre szolgáló műanyag fül, így könnyen le tudom emelni a helyéről fél kézzel, ha meg akarom nézni a kijelzőt. Ezt naponta több százszor csak úgy lehet megtenni, ha könnyen lejön és könnyen vissza is megy a helyére, ezt a 62s esetében nem próbáltam. A bringás tartóval valószínűleg rögzíthető hátizsák vállpántjára.

 

Első benyomásaim:

 

1. Szokatlan a bekapcsológomb helye. A 60-asokon felül volt, ott hiába kerestem. Végül jobb oldalon találtam meg, ahol az eTrex sorozaton is van. Ez egészen meglepett.

 

2. A kijelző olyan, mint a régi váltott soros monitorok (interlaced). A vízszintes sorok láthatóan villódznak. A tv-ben és régi monitorokon ezzel próbálták a sorok számát megduplázni úgy, hogy közben nem volt annyi sor, csak a kép frissítésekor, másodpercenként sok tízszer egyik vagy másik fél-kép váltakozik. A 62s kijelzőjénél nem a felbontást, hanem szerintem a színek számát igyekeznek ezzel növelni. Ugyanez a jelenség már a nüvi típus megjelenésétől kezdve zavart, most már sajnos elérte a túrázásra szánt típusokat is. A jelenség nem kapcsolódik a háttérvilágításhoz, világítás nélkül is látszik.

 

3. A betűk élsimítottak (antialiased). Ez önmagában jó dolog, de csak nagyobb felbontásnál néz ki jól. Egy ilyen kis pixelszámú képernyőn apró betűket élsimítva megjeleníteni butaság.

 


Kijelzők egymás mellett

 

4. Lassan indul. A CSx 14-15 másodperc alatt jut el az első igazi képernyőig, emellett ha 4 másodperc után megnyomom az Entert, akkor máris használhatom. A 62s a bekapcsolástól számítva 16-18 másodpercig várakoztat, az Enter gombra nem reagál. A 16 másodperc nagyon sok, négyszerese a 4 másodpercnek!

 

5. Nehezebbek a gombok. Nagyobb felületűek, szögletesek, valószínűleg ezért nehéz benyomni őket. Fárasztó nyomkodni.

 

6. Fordítva kell betenni az akkumulátorokat. Az összes eddig próbált kétceruzás Garminon fordítva volt: eTrex, GPSMAP 60 és 76, még az öreg 76s-en is, pedig annak keresztben vannak az akkui. Bevallom, hogy Colorado-Oregon-Dakota típusokon nem néztem, azokat csak pár percre kölcsönkérve próbáltam. Egyúttal olyan szorosan fogja az akkukat, hogy alig lehet kivenni onnan. Ez nem tetszett.

 

7. Nincs soros port. A 60-asokban az tetszett, hogy megvolt rajtuk a hagyományos kerek Garmin-csatlakozó, amin lehetett táplálni közvetlenül 12 volttal, meg használni soros porton. Ennek immár vége.

 

A Colorado-Oregon-Dakota hármas kimaradása a teszt más szempontjaiban is megjelenik. A Colorado (autós vonalon a nüvi) óta csak .gpx fájlok útján lehet adatokhoz jutni, ami lehet hogy bizonyos szempontból kényelmesebb, engem kifejezetten bosszant. Rádugom USB-re, erre bekapcsol és elkezd egy százalékot pörgetni, hogy már mennyinél tart a .gpx-ek kiírása. Miért nem írja menet közben .gpx fájlba, mint a CSx/HCx készülékek? Ha már utólag teszi, akkor miért nem írja olyan gyorsan, hogy ne is vegyem észre? Már ezért messzire kerültem az említett hármast, a fura kezelőfelületről és a matt érintőképernyőről nem is beszélve. Most viszont azt sugallják, hogy a 62-es a 60-as utódja, ezért estem neki kipróbálni.

 

Első körben bepakoltam egy CSx társaságában a hátizsákba és bicikliztem egy nagyot a városban. Egy másik CSx a kormányon volt. Hazaérve letöltöttem a fájlokat:

 

Garmin\GPX\Current\Current.gpx
Garmin\GPX\Archive\Auto 26-AUG-10 10.21.44.gpx Garmin\GPX\Archive\Auto 26-AUG-10 16.54.45.gpx

 

Úgy tűnt hogy letárol minden nyomvonalat, amit csak látott. Megnyitottam mindet, a Current.gpx-ben csak az utolsó pár ezer pont volt. Megnyitottam az archivált fájlokat, abban meg csak korábbiak voltak. A kettő között eltűnt egy fél napnyi nyomvonal. Sehol sem találtam meg azóta sem. Azóta ezt többször is előadta. Akkor jelentkezik a hiba, ha egyszerre hosszú, sok pontból álló nyomvonalat rögzít az ember.

 

Az archiválás algoritmusa logikátlan, hibás és nehezen érthető meg. A leírásában egy szó sincs róla. Annyit lehet tudni, hogy van egy 10000 pontos memória, ami nevetségesen kevés, majd időnként átpakolja az Archive-ba, ami a tapasztalatok szerint nem mindig sikerül adatvesztés nélkül.

 

Néhány napig éjjel-nappal másodperces nyomvonalat készítettem a 62s-el, hogy kitaláljam, miként keletkeznek Auto kezdetű nyomvonalak az Archive könyvtárban. Úgy tűnik, hogy kezdek rájönni.

 

1. Nem archivál akkor, amikor kellene. Ha teljesen üres gps-el nekiindulok a világnak, nem kapcsolom ki a készüléket, több mint 10 ezer pontot rögzítek egyben, akkor kipörög az eleje. Szégyen.

 

2. Csak akkor archivál, amikor bekapcsolom. Akkor sem mindig, és nem mindig az egészet. Úgy tűnik, hogy akkor archivál, ha sok van a memóriában. Azt archiválja, ami a legutóbbi szakadás előtt volt. Ha nem volt szakadás, akkor az egészet archiválja, ilyenkor eltűnik a térképről a Current track.

 

3. Ha archivál, akkor a fájlnévbe az archivált darab kezdetének a dátumát teszi, míg a .gpx fájl dátumába az archiválás időpontja kerül. Ez nem feltétlenül esik egybe az track végének idejével: éjszaka ment a gps, hajnalban lemerült, reggel bekapcsoltam. Fájlnév: Auto 02-SEP-10 02.09.14.gpx, első nyomvonalpont ideje 2:09:14, utolsóé 4:56:00, a fájl dátuma pedig 7:10, amikor bekapcsoltam. Külön kiemelném, hogy ez körülbelül 9999 másodperc, vagyis a 2:09:14 előtti rész kipörgött a memóriából. Valamikor este 9 körül indítottam el, éjjel kettőkor már régen aludtam, a közben rögzített adatok kipörögtek a 10 ezres trackből.

 

4. Nem feltétlenül csak egyet archivál, úgy tűnik hogy szakadásonként egy fájlt készít. Ilyenkor a .gpx fájlok neve különbözik, a módosításuk dátuma pedig közel azonos, de a másodpercek néha különböznek. Ez is csúnya következetlenség, hiszen egy darab .gpx fájlban is lehetne több nyomvonal, ahogyan a Current.gpx-ben szokott is lenni, de itt valamiért külön fájlokba teszi. Az Auto kezdetű fájlokban mindig csak egy nyomvonal volt, ennek ellenére a nyomvonal nevében ott volt a kezdeti dátum. 14 fájlból egyetlen esetben viszont nem volt ott a kezdeti időpont, csak annyi, hogy Auto. Hogy fordulhat ez elő?

 

5. Archiválás után csak a maradékot őrzi meg a Current track-ben. Ha az egészet archiválta, akkor nem is marad semmi a Current track alatt, ami azért is bosszantó, mert nem látom az előzményeket a térképen, másrészt meg a Track manager menüpontban semmit sem csinál, ha a Current track-ra kattintok. Semmit. Nem mondja hogy üres, találjam ki.

 

6. Nem mondja meg, hogy mikor archivált. Ha éppen törli az egész Current-et, akkor nyilván észreveszem, de amúgy általában fogalmam sincs, hogy mi történt a nyomvonalaimmal. Áttekinthetetlen. Egyedül onnan lehet tudni hogy mikor archivált, ha számítógépen megnézem a .gpx fájlok dátumait.

 

Le lehet menteni az aktuális nyomvonalat, ezt szerencsére egyszerűsítés nélkül teszi, nem egyszerűsít rajta, mint a régebbi típusok tették. Az Auto kezdetű fájlokkal ellentétben a fájldátum alapértelmezésben a mentés időpontja, ez a készüléken módosítható. Szokás szerint a dátum formátuma is más, mint a többi fájlnál. A mentett .gpx fájlban mindig egy nyomvonal van, a kikapcsolás vagy megszűnt jel miatt szakadt nyomvonalakat észrevétlenül egyesíti. Ez sincs sehol leírva, csak találtam olyan Current és Track fájlt, ahol a Current-ben külön volt az előző napi az aznapitól, a mentett Track fájlban meg már összefűzve.

 

Aligha bízhatok meg egy készülékben, aminél napközben (akár többször is) kézzel kell elmenteni a nyomvonalat, különben egyszerűen kipörög belőle anélkül, hogy jelezné. Nem tudhatom, hogy mennyire telt meg, nem mutatja. A CSx-ben (meg az eTrex HCx-ekben) sokkal értelmesebb volt a nyomvonalak rögzítése: egy nap egy fájl, például 20100826.gpx. Itt becsületesen meg kell jegyeznem, hogy a CSx-nek is volt egy órási hibája, ami egészen a 4.00 szoftver-verzióig keserítette a felhasználók életét: időnként elveszítette a kártyát, nem fizikailag, hanem szoftveres hiba miatt. Ilyenkor a térkép eltűnt, egyúttal a .gpx fájlt sem írta tovább. Ki kellett kapcsolni, majd a visszakapcsolástól kezdve ment minden tovább. Ha sok idő után vettem észre, akkor sok idő maradt ki a nyomvonalból. Ha nem pörgött ki a 10000 pontos belső memóriából, akkor onnan utólag még helyreállítható volt, de egy hosszabb úton simán kipörgött, íg y a kimaradt rész elveszett. A 62s esetében sajnos semmi látható jele sincs annak, hogy amit éppen rögzít, azt nem fogom viszontlátni a számítógépen.

 

Az sem világos, hogy mikor kezd a nyomvonalban új szakaszt. Az összes eddigi típusnál akkor kezdődött új szakasz, amikor kikapcsoltam, elvesztette a jelet vagy megváltoztattam a rögzítés módját. Ebben a készülékben simán egy track lesz az egész, mindhárom felsorolt esemény ellenére. Ez nagyon rossz, mert kifejezetten fontos információ vész el: pihenő közben kikapcsoltam, megszakadt a vétel vagy éppen innentől kezdve más a nyomvonal jellege. Ennek ellenére néha mégis új szakaszt kezd, talán valami olyan algoritmus alapján, hogy figyelembe veszi, mennyi idő és/vagy távolság telt el a szakadás alatt. Próbáltam másodperces rögzítés közben kikapcsolni és vissza, bevittem szobába, megszűnt a vétel, egyik sem okozott szakadást a nyomvonalban, csak hiányzott néhány pont.

 

Idegesítő, hogy a Garmin ugyanazon készülékén belül különböző formátumokban írja a dátumot a fájlnévbe, illetve belül a nyomvonal nevébe:

 

Track_01-SEP-10 102332.gpx
01-SEP-10 10:23:32

 

Auto 01-SEP-10 09.58.26.gpx
Auto 01-SEP-10 09:25:09

 

Current.gpx
Current Track: 01 SEP 2010 09:25

 

Különbözik a dátum-elválasztó, az időpont-elválasztó, egyszer van másodperc, másszor nincs, egyszer van kettőspont a dátum előtt, másszor nincs, egyszer szóköz van a fájlnévben, másszor aláhúzás. Ezen felül béna, hogy nap-hónap-év sorrendben írja a dátumot, mert így név szerint nem lehet időrendi sorba rendezni.

 

Csomót bicikliztem a városban sok gps-el. Volt, hogy mellette volt a 76s, az V-ös vagy éppen a zöld 60-as. Magas házak között ezek a régi vevőjű gps-ek sosem voltak túl jók, de arra jók voltak, hogy jó vételi körülmények között megerősítsék vagy éppen megcáfolják az elkódorgott vevők nyomvonalát. A 62s mellett a gyári dobozban ott figyelt mindig egy CSx, elvileg pontosan ugyanolyan vételi körülmények között. Gyalogos nyomvonal is készült így. Autóval is próbáltam, olyankor ugyanúgy állt a tetőn mindkét antenna.

 


Barna színnel a 62S nyomvonala a Várban

 

Az eredmény elgondolkodtató. A 62s többször kisodródott az utcasarkokon, ha biciklivel hirtelen vettem a kanyart. A CSx-ek vették az adást, a régi vevők nem mindig. A jelenség sajnos reprodukálhatónak bizonyult, a Tóth Árpád sétányról a Szentháromság utcába befordulva kétszer is ugyanúgy berepült a kanyar külső ívén levő háztömbbe. Kertvárosi környezetben, fák alatt is többször előfordult ugyanez. Azért aggasztó a jelenség, mert semmilyen törés nem utalt arra, hogy vételi gondja lett volna. Az öreg gps-eken ilyenkor szemmel látható a hirtelen törés, amikor rájön hogy eltévedt. Fontos hozzátennem, hogy nem mindig a 62s volt a béna. A Rákóczi úton egyszer eltévedt mindkét CSx egyszerre, míg a 62s maradt az út közepén. Mindazonáltal a 62s többször sodródott ki.

 

Hosszabb távon az alábbiakat figyeltem még meg:

 

1. Gyanús, hogy a 62s többet fogyaszt, mint a CSx, pedig az is elég sok. Azonos akkukkal egész napos terhelés után kisebb feszültség volt a 62s akkuiban, mint a CSx-ében. Ezt az adatot nem tudom egzakt mérésekkel, keresztpróbával alátámasztani, mindenesetre feltűnt. Emellett béna az akku-kijelzése, túl sokáig mutat teljes töltöttséget, ami hirtelen átcsap kimerülés-közelibe.

 

2. Többször próbáltam azonos helyen azonos időben útpontot nyomni CSx-el és 62s-el. Az útpont helye minden alkalommal "hamarabb" volt a CSx-en és pár méterrel később a 62s-en. Mindenesetre megnyugodtam, hogy nem a frissítés ritka, a vevő ugyanúgy több pozíciót ad másodpercenként, mint a CSx-ben.

 

3. Ha mozgatom a térképet, fent nem mutatja a mutatóval megjelölt hely magasságát, még ha tudja is a domborzatmodellt tartalmazó térképből. Ezt a CSx nagyon szépen csinálta, ráadásul akkor is, ha az éppen választott térképben nem volt domborzat. Enter gombra megmutatja. Hasonló különbség, hogy a térkép egy pontjára mutatva a régi készülékek ott helyben felugró ablakban mondták meg az egér alatti pont, vonal vagy felület nevét, a 62s csak a képernyő tetején mutatja.

 

4. Lefagyott. A főmenüben a Track Manager-be szerettem volna belépni, semmilyen gombra nem reagált. Érdekes volt, hogy a háttérvilágítás az időzítés lejártával kialudt, majd gombnyomásra visszajött, de nem lépett semerre. Kikapcsolni sem akart. Ilyet a CSx sosem csinált. Bármikor lefagyasztható kellően hosszú nevű nyomvonal betöltésével, ha megpróbáljuk átnevezni. Fagyott úgy is, hogy semmit sem nyomtam éppen, csak nyomvonalat kellett volna rögzítenie autóban. Nem merült ki, csak megszakadt a nyomvonal és nem reagált semmilyen gombra. Ez utóbbi már a legfrissebb, 2.50-es firmware-el történt.

 

5. Kár, hogy nincs óra a főmenüben. A CSx-ben rendszeresen a MENU MENU gombokkal néztem meg a pontos időt, legtöbbször geoláda megtalálásakor.

 

Eddig leginkább panaszkodtam, lásunk néhány pozitív változást is az elődökhöz képest:

 

1. Tök jó, hogy naponta készít archívumot az aznap rögzített útpontokból és ezt elteszi külön fájlokba, ahol a névben benne van a dátum. Ha angolul használom, akkor Waypoints_26-AUG-10.gpx a fájlnév formátuma, ha magyar nyelven használom, akkor ugyanez Útvonalpontok kezdettel. Zavaró viszont, hogy a dátum formátuma a magyar nyelv használata esetén is angol.

 

2. Külön tárolja az útpontok rögzítésének idejét, nem szövegként a megjegyzésben. Ezt a MapSource már régebben tudta, de a CSx ennek ellenére a megjegyzésbe írja az időt, amit aztán tetszőlegesen lehet módosítani, illetve hely hiányában felülírni. 62s-en a megjegyzés alapból üres, külön mezőben van az időpont, ami aztán MapSource-ba áttöltve is látszik, szintén külön mezőben.

 

3. Jó gyorsan rajzol térképet, ráadásul egyben rajzolja ki az egészet, nem részenként mint a régiek. Élsimított térképet rajzol, ami szebben néz ki, mint az egész pixeles vonalak, bár a földutak és ösvények megjelenítése nekem nem tetszik, túl vastag. Nagyításkor felnagyítja, kicsinyítéskor lekicsinyíti az éppen látható területet, fejforma kérdése hogy ezt hasznosnak vagy zavarónak ítéljük, szerintem zavaró. Különösen béna, hogy az átméretezés mintavételezés nélküli egész pixelekkel történik, ami kicsinyítéskor kifejezetten szőrös képet eredményez.

 

4. Ügyes újítás, hogy az IN/OUT gombokkal lehet váltani a különböző billentyűzet-kiosztások között: betű és szám, csak szám, írásjelek. Sajnos nem gondolták tovább, ugyanezt a két gombot más jelentéssel a koordináta-bevitelnél is lehetne hasznosítani, ezzel lehetne gyorsan előre-hátra ugrani a számjegyek között.

 

5. Jó, hogy a nyomvonalak rögzítéséhez nem kell microSD kártya, ráadásul a belső memória is elég nagy. CSx-en zavaró volt, hogy ha kártyát cseréltem, akkor a track mindig az éppen használt kártyára került, így napközbeni cserénél mindkét kártyán volt adott napi log, azonos fájlneveken. Még jobb lenne, ha a belső memóriára rögzített nyomvonalat át lehetne tenni a kártyára, de nem lehet. Ezzel például le lehetne tenni biztonsági mentést külön helyen őrzött kártyára arra az esetre, ha a gps elveszne vagy tönkremenne. A CSx nyomvonalait a microSD kártyáról akár egy belépő szintű mobiltelefonnal el lehet küldeni, itt ez a lehetőség így nincs meg.

 

6. Nagyon jó háromtengelyű iránytű. A CSx-ben is használt régi szenzor vacak játék ehhez képest. Minden irányban tartva tudja, hogy merre áll és nagyon gyorsan frissít. Nem tudom, hogy ki lehet-e kapcsolni, lehet hogy ettől fogyasztott sokat.

 

7. Gyors az USB. Feltűnően gyorsabban lejönnek a .gpx fájlok, mint a CSx-en. Valószínűleg USB 2.0 High Speed.

 

Utolsó nap elvittem igazi terepre hat másik Garmin kíséretében: két 60 CSx még a SiRF III-as vevővel, egy 60 CSx az új MediaTek MT3329-es vevővel, továbbá egy GPSMAP 60, GPSMAP 76s és GPS V.

 

Az egyik SiRF III-as CSx volt a kezem ügyében, ez tehát kicsit kilóg a sorból, a többi viszont egy kupacban, mindegyik függőlegesen nézett az ég felé. A terepen annyi volt a tapasztalat, hogy sor végén említett a három régi Garmin időnként besípolt hogy elvesztette a jelet, míg az újabbak nem szakadtak. A 62s esetleges szakadása nem látszik a nyomvonalból, képes egyenes vonallal összekötni a jelvesztés helyét. Szintén terepi tapasztalat, hogy a 62s hazafelé az autóban lefagyott.

 

A terepen láttam a 62s-ben egy furcsaságot. Menet közben a biztonság kedvéért lementettem az aktuális nyomvonalat. Ezután egy hosszú egyenes nyomvonal-szakasz jelent meg, valahova a messzeségbe mutatott. Letöltés után a számítógépen tovább csodáltam. Az odafelé út két trackpontja közé beszúrt egy trackpontot, aminek a helye és az ideje a mentés helye és ideje volt. Látványos az eset, mert az autóban másodpercenként tett le trackpontokat, két egymással szomszédos másodperc közé szúrta be a majdnem két órával későbbi pontot, 11 kilométer távolságba. A furcsa beszúrás után négy trackpont megvan, utána viszont hiányzik 16. Én nem bízom meg egy ilyen készülékben.

 

A terepen rögzített nyomvonalak közül a három régi vevővel készültek jellemzően szakadnak és tévelyegnek, a többi egészen hasonló egymáshoz. Tendencia, hogy a Sirf III-asok jobban remegnek, főleg rosszabb műholdállás vagy vételi körülmény esetén. A 62s és a MediaTek-es CSx nyomvonala szép sima volt, kicsit féltem hogy esetleg túl sima is, de egymás mellett nézve a hét vonalat nem látok rajtuk túlzott simítást, benne vannak a részletek mindegyikben. Különösebben nagy elkóválygást egyik sem mutatott.

 

A 62s és MediaTek CSx között árnyalatnyi különbség, hogy erdő mélyén, szűk völgyben a MediaTek CSx kicsit többet ugrált és többször volt a nyomvonal-köteg szélén, mint a 62s. Ebben a műfajban a 62s Cartesio vevője kicsit jobban teljesített, mint a MediaTek.

 


A vértes sűrű erdeiben jól teljesít a 62S Cartesio vevője (sárga színnel)

 

Viszonylag kevés ideig volt nálam a 62s, nem tudtam mindent kipróbálni rajta. Érdekes lett volna megnéznem, hogyan bánik raszteres térképekkel, próbálhattam volna még többet extrém körülmények között, nyomkodhattam volna még a menüjét. Most ennyi fért bele. Lehet, hogy később újra megpróbálom, talán addigra javítják a hibák egy részét.

 

Kolesár András


Bejelentkezés