Pedálozz!
2009-05-01 | Track követés | Pupu | GG1619
Gyönyörű kerékpártúra a Visegrádi-hegység és a Pilis aszfaltos erdei útjain.

Koordináta:

N 47°41.910'

E 19°02.593'

Pest megye

Igazolás módja: nincs

A Dunazug-hegység szépségeit nagyszerűen bemutató útvonal, egyik kedvenc edzőköröm. Jórészt a motoros járművek részére tiltott erdészeti utakon vezet, kisebb hányada mérsékelt forgalmú közút. Távja 80 km, a szintemelkedés 1400 m, amely eloszlik négy nagyobb és néhány kisebb kaptató között. Sehol sem meredek, tolós szakaszok nincsenek benne. A lejtőkön vigyázat: murva, fűrészpor, sár lehet az úton, erdészeti járművek közlekednek. Bejárása edzett sportolónak kellemes délelőtti mozgás, másoknak egésznapos komoly élménytúra lehet.

Kérem, hogy motoros járművel ne hajtsatok be tiltott területre. Gyalog vagy futva reménytelenül hosszú. Kerékpárra van kitalálva, és korrekt kerékpáros teljesítéseket kérek. Jelszó nincs, élvezd a túrát, rakj fel fotókat!

A volt jelszó-pontok:

1. Rajt: a szentendrei Skanzen fölött a Forrás utcai buszfordulónál. Itt hagyhatod a kocsit. A régi nyomós kút nem létezik már, otthonról hozz vizet.
N 47° 41,910; E 19° 02,593, 194 m.

2. Kaptató a Paprét felé, infótábla az esőháznál.
N 47° 43,177; E 19° 02,490, 360 m.

3. Lejtő Visegrád felé.
N 47° 44,574; E 19° 00,555, 424 m.

4. Lejtő a Kis Rigó étteremtől, az Öreg-nyílás völgyben.
N 47° 42,882; E 18° 59,048, 353 m.

5. Királykúti-nyereg, sorompó a Dömös felé levezető út kezdeténél (Te nem arra mész tovább!).
N 47° 43,309; E 18° 55,641, 468 m.

6. Lejtő Pilismarót felé.
N 47° 45,866; E 18° 52,519, 298 m.

7. Kaptató a Kétbükkfanyereg felé.
N 47° 44,681; E 18° 51,249, 308 m.

8. A túra legmagasabb pontja, Fagyos Katona, alacsony tuskó az útmenti baloldali facsoportban, láda, benne logbook, toll, és ajándékok.
N 47° 42,361; E 18° 55,378, 587 m.

Innen gurulás a Királykúti-nyeregbe, Dömörkapuhoz, Izbégre, és a vége felé egy kis kaptató, de a finis megint lejt!

2012-03-14 23:44:26
Már nagyon-nagyon régen tervezgettem ennek az útvonalnak a leküzdését. Most kiváló apropóját adta a GCPIKK megjelenése a geocaching.hu-n. Az idő enyhülésével nekiiramodtam hétfőn. A családot felkészítettem, hogy ha nem leszek elérhető, az - vélhetően - nem azért van mert szakadékba zuhantam, csak a völgyekben ritkán van vétel.
Szóval kiegészítve a pilismaróti és a dobogókői kitérőkkel rendesen kifáradtam... Szerencsére azokon a pontokon, ahol fel tudtam volna adni (vissza tudtam volna fordulni, vagy a 11-es úton visszajönni) éppen mindig jó ciklusban voltam - így végig jártam a trekket. Aznap nem így gondoltam (a vége fele többször toltam is a gépet) de így utólag fejben ismét végigjárva az útvonalat - nem bánom, sőt!
Köszönöm az ötletet és ezt a szép vonalon vezetett túrát!

Megtalálás: 2012-03-12
A láda kissé omlósz... (A 2009.09.12-i logomat nem is találtam meg benne - annyira szétázott)
halaszkiraly

2011-04-01 12:25:27
Sajnos mi nem fotózunk, ezért nekünk jelszó nélkül nincs értelme ennek a zászlónak.

Megtalálás: 2011-04-01
Fürkészek

2010-09-06 20:43:22
Nem könnyű feladat. A második felétől áztató esőben, de végignyomtam. Részletek és fotók is jönnek...

No, már nagyon rég óta zavart a térképemen ez a hosszú trackkövetés a Pilisben. Végre elérkezettnek láttam az időt, hogy teljesítesem Pupu legnehezebb játékát. Sajnos nem volt egész napom a kalandra, így délután vágtam neki. Kb. 13-kor indultam a megadott kiindulási pontból és 18-kor logoltam a "csúcsládát" a köztes pontokat nem keresgettem, jobb is ez így, mert sokszor nem volt kedvem megállni tökörészni. Összesen kb. 5 és fél órát vett igénybe a teljes kör, de volt ebben kényszerszünet is, mert sajnos az utolsó három órában nagyon kemény zivatarban kellett tekernem és volt egy-két pont, ahol megálltam, hogy hátha abbahagyja. Hát nem tette! :( Amúgy könnyebb körre számítottam, utólag azt mondom, hogy kemény volt, elfáradtam, de megérte. Dobogókő alatt (ömlött az eső) elbizonytalanodtam, hogy kell-e ez nekem, de akkor felzendült bennem a Presser dal (Nem adom fel!) és szépen végigtekertem. Azt sajnáltam csak, hogy az esős (csúszós) út miatt a végén a jó kis lejtőket nem tudtam kiélvezni, nem mertem 35 km/h fölé engedni a bringát... :( pedig milyen jó lett volna...

Fogyasztásom: egy sportszelet, egy csomag hagyományos ropi, 2 x 0,5l radler.

Pupunak köszönöm szépen ezt az élményekben gazdag túrát! Kedvenc részeim: az Ördög malma és a Rám-hegy utáni panorámás rész voltak (többek között). A végláda teljesen beázhatott, de azért halványan bevéstem a nevem a logbookba...

Mikulás

Megtalálás: 2010-09-06

2010-07-28 19:41:39
Sikerült délutánra szabaddá tenni magamat, így gondoltam megtekerem ezt a játékot.
Előzetesen konzultáltam Pupuval, hogy mégis kb mennyi idő alatt tudom szerinte megtekerni. :) Mivel délután mentem neki, így nem akartam kifutni az időből.
Jól lőtte be nekem. Köszönöm szépen! :)

A megadott parkolóba tettem le az autót, majd gyorsan lekaptam a tetőről, kulacs feltöltés, bukó fel és indultam is.
Sose jártam még erre, így nagyon tetszettek ez útvonalak. Visegrádig nagyon élveztem, hihetetlen jó volt az erdőben tekerni.
A legkevésbé szimpatikus rész a Visegrádtól visszafelé induló út volt, egészen az erdős útig. Bevallom nem picit féltem attól, hogy mikor kap el hátulról valami agyatlan autós, vagy motoros. Ha ezt a szakaszt ki lehetne hagyni, akkor az nagyon jó lenne! Valami más alternatíva kéne ehelyett, mert szerintem ez balesetveszélyes.

Utána újabb erdős rész jött. :)
Kis híján túl is mentem majdnem, annyira megindultam a leejtőn. Picit elkezdett szemerkélni az eső. Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy félbehagyom a játékot, de rájöttem, hogy míg a kocsihoz érnék, addig is eláznék. Szerencsére a szemerkélésnek hamar vége lett, így nem volt probléma.
Mexikó felé sokat romlott az átlagom.
Ott be kell valljam a legkisebb tányért is használtam elöl. Ezután kellemes gurulás, majd a végén a csúcsládát én is meglátogattam.

Sajnos nagyon vizes volt a logbook és beázhatott a láda. Logoltam, de nem igazán látszott az írásom a vizes papír miatt.
Ezután már csak gurulás és gurulás...

A visegrádi rész, ha nem lenne, akkor még sokszor letekerném :) Kérnék alternatívát annak kikerülésére! :)
Köszönöm a játékot! Ismét egy jó kis pupus tekerős játékot játszottam!

Ahogy Omlás is írta a legvégén tényleg vigyázni kell, mert nagyon rossz az út!

Megtalálás: 2010-07-28
A pedálozz játékos spanunk :)
Bacu
Módosítások száma: 1

2010-04-04 19:36:17
Már régebben szerettem volna ezt a kört teljesíteni,de mindig közbejött valami.De most vettem egy nagy levegőt és belevágtam.Útitársam is akadt egy off-GPS barát személyében,igaz csak félútig jött velem.
A Pilis nekem is a kedvencem,sokat bringázom az erdészeti utakon.Leginkább hétköznap szeretem,mert olyankor csendesebb arcát mutatja.Most főleg a "civilizációs" részek környékén nagy volt a nyüzsi.Általában lábon közelítek,de tekintettel a kora tavaszi időpontra,ezúttal autóval érkeztem.Első állomásunk természetesen Paprét volt,ahol a track-kel ellentétben mi inkább Hegytető-Lepence irányban haladtunk tovább,mert jobb zserettünk volna a csendesebb részen beszélgetősen haladni felfelé.A főúton ezt nehezebb kivitelezni az elhúzó motorosok miatt,akik igencsak szeretik a Lepence-Szentendre szakaszt.Visegrádról még egy Paprét következett,aztán Kisrigó-Sikáros-Királykúti nyereg.Itt elbúcsúztunk egymástól,innen magányosan küzdöttem az egyre növekvő fáradtsággal.Kisvártatva ismerősökbe botlottam,beszélgetésbe elegyedtünk,kicsit elszaladt az idő.Gyors búcsú tőlük is,aztán jöhet a kedvenc mászás Kétbükkfa nyeregig.Innen kis gurulás után küzdelem a végládáig,amely rendben meglett.Aztán már csak az autóig kell menni,de az már szinte végig lazázható.Jó volt ez a játék,a Pilis most is gyönyörű,érdemes belevágni mindenkinek még akkor is,ha csak részletekben tudja megcsinálni.
Köszönöm a remek élményt,bringázni jóóó! :-))
További képek: [link]

Megtalálás: 2010-04-03
 A Túra társ Kedvenc látképem Mexiko előtt
Gábor75

2009-10-24 23:07:51
Tegnap, 23-án harmadszorra vágtam neki ennek a gyönyörű útvonalnak.
Most sem sikerült rajta végig menni. De ez így volt jó. Sokat beszélgettünk és bámészkodtunk.

Ezúttal két jóbaráttal indultam. Szöszkét most láttam életemben először (aztán lehet, hogy nem), Palack meg régi ismerős. (Ő hozta Szöszkét.) Az idő ködös, borongós volt, szerencsére nem esett, viszont minden vizes és csúszós volt, ami aztán a tempónkat, főleg a lejtős részeken, igen visszafogta. A lehulló, vizes falevelek aztán végképp óvatosságra intettek. A Királykúti-nyeregig jutottunk el, innen tovább már nem mentünk, mert felhők gyülekeztek és a sötétedés is nagyon közelgett. A maradék három pontot majd legközelebb keressük meg.

A jelszavak mind megvannak, kicsit viharvertek, a telet és a tavaszi olvadást már nem hiszem, hogy kibírják. Pupu azt mondja, hogy nem szükséges a tönkrement jelszavak pótlása, merthogy a játék már nem éles. Én viszont bevállalalom, hogy tavasszal felújítom őket, mert szerintem, nagyon jó, ha a jelszókeresés megmarad. Ez egyrészt egy plusz motivációt ad az útvonal bejárásához, másrészt játéknak is nagyon jó.
Meg aztán lehet nyomogatni azt a nyavajás GPS-t. :)

Az erdő csodaszép!

Szöszkét és Palaczkot üdvözlöm innen is! Sziasztok!

Megtalálás: 2009-10-23
Paprét felé Szöszke Papréten Egy teljesen spontán kép: Palack, Szöszke és Én.  Palack menet közben leprás lett, aztán egy söröző mosdójában meggyógyult. Hallelúja!
gábor

2009-07-01 21:41:59
Egyedül vágtam neki, pedig haveri társasággal akartam végigjárni. Biztos kapok is majd a cimbiktől, amiért kihagytam őket. Jó volt, sőt nagyon jó! Sokszor járok a Pilisbe bringázni, próbálgattam is kiszámolni, hogy vajon hányadszor másztam fel ma Pap-rétre? Szerintem közel járok a 100-hoz. Két-bükkfa már túl is van ezen a határon. Egy kicsit variáltam az útvonalon, a Királykúti-nyeregtől ugyanis fordítottam a menetirányon. Először felmásztam a ládikóhoz, majd Két-bükkfa, Pilismarót és onnan a Három-forrás völgy felé mentem. Az igazsághoz tartozik, hogy nem vagyok valami kirobbanó formában, így nem sok esélyem lett volna Mexikónál a nyeregben maradni. Tolni meg mégsem járja egy ilyen nagyszerű láda keresés közben. A Hofmann fogadó környékén elkapott egy kisebb zuhi, de még éppen kibírható volt. Néhány ponton kicsit feljavítottam a halványuló cimkéket.

Köszönöm Pupunak ezt a nagyszerű rejtést!

Megtalálás: 2009-07-01
Istyu
Módosítások száma: 1

2009-06-21 20:37:57
Mára a meteorológia felhős, de száraz(abb) időt jósolt, ennek megfelelően rászántam magam egy bicajkörre a Pilisben és ennek megfelelően ronggyá is áztam. :)

Bicajjal mentem a Nyugatitól, így háztól-házig cca. 130 km tekerés volt a mai mérleg, rendesen el is fáradtam a végére, de nagyon jól esett (és nemcsak az eső :) ). Nagy előnye a játéknak, hogy a pontjai jól behatárolhatók, így szinte GPS nélkül is teljesíthető. Erre szükség is volt, mivel az N95 beépített GPS-e és a Mobile XT visszatartó ereje igen erős volt (gyk. használhatatlan párost alkottak).

A jelszómágnesek ötletesek és egyelőre jól olvashatók, bár a mai eső alatt már látszott, hogy a papírokat az idő vasfoga kikezdi majd, remélhetőleg minél később. A Király-kúti nyeregnél először nem találtam a mágnest, így morgolódva mindjárt el is néztem az utat és célba vettem a csúcsládát, elzavarva onnan egy szórakozott tapsit, aki csak az utolsó pillanatban vett észre. :)

Egy kör után ismét Királykút, itt megmentettem pár fiatalt a biztos pusztulástól, akik egy Dobogókő településtérképpel próbáltak tájékozódni az erdőben, sikertelenül. :) Ezután valahogy a mágnes is azonnal meglett és végszóra még a Nap is kisütött, hacsak egy pillanatra is.

Szép túra, jó rejtésekkel, köszi szépen! :)

Megtalálás: 2009-06-21
Start - mindjárt egy nem bicajbarát sorompó Kaán forrás - egy komplett Suzukit megbuggyantottak a vízzel, nagyon jó lehet. :) Úgy látom, ez a fajta fotó kötelező ebben a játékban. :) Az utolsó nagy domb: Dobogókő sífelvonó
akosgy

2009-05-10 20:08:13
Átgumiztam a montit az aszfaltos körülményekre reggel majd indulás....
Hévvel mentem Szentendréig, majd innen indult a nagy tekerés. Szerencsére végig olyan utakon amelyeken eddig még nem jártam csak mindig terveztem, hogy majd erre egyszer áttekerek Visegrágra, majd amott vissza. Na ez most összejött.
Gyönyörű környezetben nagyon jót kirándultam.
Egyetlen negatívumként éltem meg a Visegrád utáni közutat ill. szerpentint felfelé Pilisszentlászlóig az agyatlan száguldozó motorosok miatt. Végig az járt a fejemben, hogy vajon egy szűk beláthatatlan kanyarban mikor száll belém hátulról az egyik...
A csúcsládába beloggolt egy GC játékos, majd mikor észrevehette, hogy ez nem a GCkkri láda akkor áthúzta, így sikerült 3.-ként teljesítenem a játékot...

Köszönöm!

A track: [link]

Megtalálás: 2009-05-10
Ez olyan divat, hogy én is csináltam egyet magamról :-) Ő is megpihent...
kovtom
Módosítások száma: 3

2009-05-05 17:12:28
Fantasztikus élmények értek. Nagyon jó az útvonal, kivéve a Dömörkapu utáni részt, ahol akkora gödörbe hajtottam - pedig meresztettem a szemem rendesen - hogy durrdefektet kaptam. @#&@&@##& ország...

Simán végigzúztam, volt egyébként egy sima defektem is, de az néha előfordul.

Az útvonalam gyanítom eltér kicsit Pupuétól, próbáltam kitalálni ő merre mehetett, de volt ahol nem boldogultam. Sajnos a GPS-em nem tudom összekötni a számítógéppel, így nem tudok rá útvonalat tölteni, de ha le is töltöm az útvonalat a netről, még a számítógépen sem tudom megnézni. Sajnos semmilyen program nem fut a négymagos hiper-szuper számítógépemen, bármit is töltök le.

Úgy mentem, hogy a skanzen mögött parkoltam, ahogy meg volt adva, mmajd fel a Pap rétig biztos jól csináltam, onnan tovább Visegrád felé a 3-as ponthoz. Itt nem tudtam jobbat, mint visszafordultam, feltekertem Pap rétre, majd ott jobbra az erdész ház előtt és onnan fel a Szentendre-Visegrád országútra. Ott jobbra, le Pilisszentlászlóra, onnan megint tuti, hogy a jó úton a dömösi elágazásig. Onnan továbbvitt a gps a 9-es ponthoz, amit már csak ott vettem észre. Na akkor már belogolltam a ládába. Onnan felnyomattam Dobogókőre, ha már ott jártam alatta :))

Mivel már tudtam, hogy nem jó fele mentem, megfordítottam a huroknak ezt a felét, és a 7-es pont fele gurultam le, és a 6-os pont felé Pilismarót felől vissza fel Dobogókő alá, ahol visszaértem az eredeti nyomvonalra, és Dömörkapu felé vissza a parkolóba.

Nagyon jól esett, egyáltalán nem pusztító, ajánlom mindenkinek. Lefelé, Dömörkapu után nagyon ésszel menjetek, mert a baszott magyaroknál szar az út...