Dunakeszi Góbé
2011-12-13 | Track követés | Vgyuri | GG3261
Kb. 200 virtuális pont kirajzolja egy vitorlázó-repülőgép kontúrját a dunakeszi (vagy más megfelelő) repülőtér füves területére. Ezen kell növekvő sorrendben végig menni. A kezdő pont célszerűen az 1-es, a repülőgép orrának csúcsa. Persze nem muszáj repülőtéren sétálni, bármilyen kellően nyitott helyszín megfelel.

A pontnév növekvő sorrendjében végig kell menni. Amikor körülértünk, eltároljuk a tracket. Az értékelő megvizsgálja track időbeli integritását és haladási sebességét. Ezért célszerű nem piszkálni a rögzített tracket. A felesleges oldalágakat esetleg törölni lehet, hogy azután a track szépen kirajzolja a repülőt a mezőre. Javaslom, hogy képként mellékeljetek egy screenshootot a MapSource vagy egyéb program képernyőjéről, mindenki lássa, milyen ügyesek vagytok.

A kontúrt kirajzoló pontok a [link] OziExplorer adatfájl formájában és a jelen adatlap mellékletében útpont és track GPX formában is megtalálhatók.

A repülőgép kontúrját az 1-131 pontok rajzolják ki. Ezek körbejárása a minimális feladat. (Ezt ellenőrizzük.)
[kép]
A részleteket (pl. a kabintetőt) rajzolják ki a további pontok. Ha szép képet akarunk rajzolni, a korábbi track-en célszerű visszamenni a részletvonal elágazási pontjáig.

A track egy működő repülőtéren tekereg. Ennek biztonsági következményei vannak. Csak akkor szabad a mezőn sétálgatni, amikor nincs repülőüzem.

Télen ez gyakrabban előfordul, tavasztól őszig inkább csak hajnalban az üzemkezdetig. Célszerű állandóan szemmel tartani a hangárok előtti területet, ha kinyitják az ajtókat és elkezdik kivinni a gépeket, a repülőtér munkaterületét el kell hagyni. Határesetben célszerű odamenni a hangárelőtérhez és megbeszélni az ott mozgókkal a max. 1 órát igénybe vevő "sétát".

Ha előzetesen tájékozódni akartok, van-e élet a repülőtéren, nézzétek meg a webkamerán:

[link]

A reptéri irányítás telefonszámai:

Tel: +36-27-342703
Fax +36-27-342703
GSM +36-30-4338629

Velük lehet megbeszélni a belépést, egy ellenőrzött körülmények közti nappali belépés a legjobb megoldás.

"B-TERV"

Ha valaki nem akar a repülőtéri vezetéssel egyeztetni, az érkező gépekre figyelni, az korlátozás nélkül végrehajthatja a feladatot egy közeli másik helyszínen is, a Góbé sziluettje ez esetben éppen úgy rajzolódik ki, mintha leszállni készülne.

[kép]

Ennek a "B-terv"-nek a hátránya, hogy a terep nem olyan egyszerű összefüggő ősgyep, mint a repülőtéren, szántás, facsoportok, vízlevezető árkok tarkítják. A B-terv minta GPX fájlja 3261_2.gpx jelzéssel található meg a mellékletben.

"C-TERV"

Bárki, bárhol végrehajthatja a feladatot, ha talál egy kedvére való helyszínt, és átkonvertálja magának valahogy a GPX mintatrack-et az új helyre. Mint ahogy Rubik-papa Góbéja is előfordult mindenhol hazánk területén, sőt azon túl is.

Ezt a transzponálást egy Excel tábla segíti, amibe bemenő adatként be van táplálva az eredeti Góbékörvonal track, és különböző paraméterek beadásával a track eltolható, átméretezhető, tükrözhető és elforgatható. A tracket dd.dddd koordináták formájában kell beírni és az eredmény is ilyen lesz. Egy külön oszlopban GPX track formában is megtalálható a konvertált Góbé-ábra. (Más adatokkal feltöltve az Excel tábla bármilyen track konvertálására használható.)

[link]


2016-01-25 12:59:47
Előző évben már ugyanígy télen egyszer megpróbáltam, akkor épp egy hatalmas birkanyáj legelt a területen, így akkor bele sem kezdtem, mert a terelőkutyákkal nem akartam konfliktusba keveredni. Már akkor megszületett az ötlet, hogy ide akkor kell jönni, ha hó borítja akkor csak nem legel a nyáj. Most végre eljött eme pillanat is. Megérkezvén fehér hólepel borította az egész területet és egy lélek sem volt rajta. Mivel a farokrész esett legközelebb a parkolóhoz én onnan kezdtem a rajzolást, így megspórolva a kezdőpontra sétálást. Mivel az O 650 sokszor fagy, ugrál a képernyő stb., így a régi Dakotát is magammal hoztam és milyen jól tettem a 650-et csak súlynak cipeltem. A kis dakota igaz már nem túl pontos de legalább egy elfogadható tracket csinált. A hó miatt mindig láttam hova kell visszamennem, meg ahol oda-vissza kellett járnom könnyedén mehettem az 1:1 tracken a saját nyomomban a hóban.:-) 1,5 óra alatt sikerült letalpalnom a Góbét.:-) Jó móka volt. A rajz felénél már egyre több kutyasétáltató jelent meg a terepen, így ha valaki meg akarja csinálni korán kezdjen, a kutyások 10 után kezdenek szállingózni.

A connecten így fest a dolog.:-)




Megtalálás: 2016-01-24

2012-01-01 17:06:30
Azt hiszem kötelező feladat volt.
Egyrészt mert kb.2000 felszállásom van GÓBÉ-val, másrészt mert ennél nagyobb akadálymentes területet nem nagyon lehet "rajzoláshoz" találni.





Megtalálás: 2012-01-01
agyorgy
Módosítások száma: 3

2011-12-31 17:10:19




Megtalálás: 2011-12-31
Csuhás
Módosítások száma: 4

2011-12-27 20:59:43
Lesétáltuk Halaszkirallyal Budakalász mellett. Ahhoz képest, hogy életem első rajza kütyüvel, nem is lett rossz. :) Köszönjük a lehetőséget!


Megtalálás: 2011-12-27
Módosítások száma: 2

2011-12-15 11:40:23
Megvan, köszi a játékot. [g:hu 1.3.25]

Kissé esett az eső, de nagyon jó móka volt! Köszönöm a játékot!

Megtalálás: 2011-12-15
Unott birkák, érdeklődő pásztor A hangárok A góbé orrától
halaszkiraly
Módosítások száma: 1

Új megtalálások

Bejelentkezés