Sziklaszirt
2009-02-28 | Adventure | Pupu | GG1354
Kizárólag harcedzett kalandkeresőknek! Nem egyszerű gyalogtúra! Meredek, sziklás, görgeteges hegyoldalon, néhol úttalanul járva kell megkeresni négy barlangot. Egyedül és sötétben nem javallott.

Koordináta:

N 47°41.975'

E 18°50.665'

Komárom-Esztergom megye

Igazolás módja: nincs

Részletes leírás helyett lásd a rejtő-túráról szóló blogomat. Útvonalat javasolni nem akarok, boldogulj saját ügyességeddel. Légy nagyon óvatos! Ha a tanácsom ellenére egyedül mész, hagyj a kocsid szélvédőjén cédulát, hogy merre mentél, és mikorra akarsz visszaérni, vagy biztosítsd magad másképpen.

A tudtommal elsőként keresgélő Omlás gyanúja szerint pontatlan némely koordinátám. Segítség: a pontok fenn vannak a TUHU-n, az egyes pontoknál zárójelben megadom az onnan leolvasható koordinátákat is, meg persze, ha fenn van a TUHU a műszereden, nézegetheted azt is. Pontosító mérési adatokat köszönettel fogadok.

Pontok:
1. Legény-barlang: ennek a koordinátája van fent (TUHU: 47° 41,949; 18° 50,651; 470 m).

2. Leány-barlang: 47° 42,019; 18° 50,732; 337 m (TUHU: 47° 41,997; 18° 50,670; 480 m, Mr Zerge mérése szerint 47 41,999 18 50,661 463m ).

3. Ajándék-barlang: 47° 42,030; 18° 50,812, 609 m (TUHU: 47° 42,029; 18° 50,808).

4. Bivak-barlang: 47° 41,956; 18° 50,681; 505 m (TUHU: 47° 41,957; 18° 50,678; 490 m).

A barlangokba bekukkantáshoz lámpa, a terepen mozgáshoz masszív lábbeli kell.

A jelszó megszűnt, keresgélésével ne bajlódj. Szerezz élményeket, rakj fel néhány képet!

A közelben található a Kétágú-hegy és a Sziklaszem játékom - azok sem könnyűek! Viszont mindhárom egy napon teljesíthető.

2014-05-15 23:31:18
Már többször jártam a barlangoknál, most ismét erre vezetett a túránk, így gondoltam gyorsan bezsebelem ezt a találatot is.:-) Az Ajándék barlang sajnos kimaradt idő hiányában, de innen még mi a Csévi barlanghoz is elmentünk, így számszakilag stimmel a dolog.:-) Na meg a Vacska barlang bejáratánál is jártunk.

Megtalálás: 2014-04-26

2014-04-19 19:26:55
Pilisi bolyongás alatt felkeresve. Nagyon tetszett a hely és a barlangok is látványosak.
Köszönöm a játékot!

Megtalálás: 2014-04-19
Discover

2012-07-01 11:38:16
2012-06-22 és 24 közt Klastrompuszta bázissal került sor az 56. Barlangnapok rendezvényre. Ennek keretében naponta többször is felmásztunk Alexával a barlangokhoz. Pénteken az Ariadne, Legény és Vacska barlangokban túráztunk pár órát, szombaton az Ajándék, Ősi és Leány barlangokban töltöttük a napot, vasárnap pedig a Legény-barlang régi részeit látogattuk meg. Hatalmas élmény volt. Nyáron is elég izzasztó mászás a barlangokhoz feljutni. Különösen az Ajándék alulról való megközelítése dolgoztat meg, de mindenképp megéri. A panoráma elképesztő a Legény és az Ajándék közti szirtekről. Ha a vasajtókon túlra nincs lehetőség bejutni, akkor is impozáns a Legény és Leány barlangok bejárata, bivakolásra is van lehetőség, fantasztikus a kilátás onnan is.
Alexa, Toti

Megtalálás: 2012-06-24
Alexának is tetszett Cseppkövek Klastrom pitecus:) Panoráma
Toti

2012-03-11 15:14:21
A február végi ausztriai balesetem miatt három hétre rögzítve van a karom: se síelés, se futás, se hátizsákcipelés, se autóvezetés. Marad a kirándulás háromlábú vaddisznó módra.
Piliscsév - Legény-bg. - Tündér-bg. - Öreg-szirt - Fekete-hegy - Fekete-kő - Ajándék-bg. - Pilis - Pilisszántó 30 km Milával.
A Legény- és Leány-barlanghoz másztunk fel először. Nosztalgia: a 70-es években március 15-én mindig Fekete-hegyre jöttünk Gizi-nénihez. Este felfelémenet előtte mindig lemásztunk a(z akkor még különálló és sokkal kisebb, viszont szabadon látogatható) Legény- és Leány-barlangba, utána meg sárosan fel Fekete-hegyre.
A Bivak-barlangot a fél karom miatt kihagytuk. Helyette a Tündér-barlanghoz mentünk át. Az Ajándék-barlanghoz viszont a kirándulás végén fentről ereszkedtünk le. Itt főleg a barlangtól délre lévő látványosan kiugró sziklataraj tetszett, remek volt ott uzsonnázni a du.-i napfényben.
Köszönjük Pupu!

Megtalálás: 2012-03-10
Legény Leány Tündér Ajándék
VP.hu

2010-05-27 21:11:08
A GCKLPU, és a GCKLAS teljesítése során meglett. Sajnos most idö hiányában az Ajándék barlang kimaradt... Jobb idő esetén ismétlés várható!

Megtalálás: 2010-05-27
halaszkiraly

2009-12-19 19:08:32
A mai napot a pilisi GG játékoknak szenteltem, elsősorban a Pupu néven elhíresült játékostársunk által kiötlött játékok vonzottak. A sort az - azóta megszűnt - Közlekedési emlékek játékkal kezdtem, majd - a számomra jól ismert - Erdő rejtélye következett. Harmadikként a klasszikus gc játék, a Szivárvány felelevenítése, majd a gc.hu-n újjászületett Gomba sziklánál volt jelenésem. Ez volt eddig a bemelegítés. Ezután a második felvonás már valóban Pupu játékokról szólt. Elsőként a Kétágú hegyet céloztam meg, onnan pedig átsétáltam a Sziklaszemhez. Ám ekkor még nem sejtettem mi vár rám ma.

A hó szépen szállingózott, minden nagyon nyugodtnak tűnt, amikor leparkoltam Klastrumpusztán. Sehol egy lélek, csak a hópelyhek. Olyan idilli hangulat fogott el. Gondosan feltöltöttem a GPS-be mind a négy célpont koordinátáját és elindultam a Legény-bg. felé. Pikk-pakk ott voltam és 3 fiatal túrázó épp a barlangtól jött le, mikor felkapaszkodtam. Panaszkodtak, hogy csúszik meg meredek, én csak mosolyogtam, mert tudtam, hogy számomra ennél komolyabb kiképzések várnak még ma. A barlangot megtaláltam, fotóztam, pipa. Ezután logikusan a Leány-bg. következett (volna), de "elkúrtam", véletlenül tovább mentem és később kedzem felfelé mászni, a hibára persze rájöttem, de akkor már nem akartam újra visszaereszkedni. Inkább ráállítottam a GPS-t az Ajándék barlangra, ami akkor már csak 160 méterre volt légvonalban. Életem egyik leghosszabb 160 métere volt ez. Feladni nem szabad, de a terep egyre kegyetlenebb lett. A meredekség fokozódott és vele együtt a nemzetközi helyzet is. Kezdtem besz@rni, mert minden lépésnél csúsztam visszafelé és nagyon nagy mélység volt alattam. Kapszkodtam minden tereptárgyba és próbáltam a sziklás rész felé evickélni. Küzdelmesen, de végül feljutottam egy olyan platóra, ami már megnyugtatónak hatott. A GPS-re pillantva újabb kétségek fogtak el, b... meg... a célpont most már jóval alattam volt szintben. Feladni nem szabad, így újabb okosságot találtam ki: felülről kell támadni! Ez végül bevált, de a barlangtól 15 méterre még mindig kételkedtem, hogy vajon jó helyen járok-e, mert annak híre-hamva sem volt. Azután belebotlottam. Hurrá, k. Pupu barlangja meglett! Szép nagy barlang, aminek szájából egy szalagkorlát lógott ki. A barlang szája csúszik, én is majd' bele csúsztam, de akkor már nem írhatnám ezeket a sorokat. Fotózás után el is húztam a közeléből. Újabb okosság: vissza kell menni a platóra és megkeresni a Z jelzést, majd azon szépen körbe újra lejutni a Legény-bg. felé. Ez bejött! Ahogy a zöldön nyumultam, ismét szembe találkoztam a korábban említett fiatal társasággal. Leszólítottam, mert egyszerűen nem értették, hogy kerülhettem eléjük, ide és ráadásul szembe megyek velül. Elárultam a "titkot" majd robogtam tovább. Szépen sikerült a kör és visszaértem a Legény-bg. környékére. Ezúttal meglett az ösvény a Leány-bg-hez is. Pipa. Már csak a kib...tt Bivak-bg hiányzott. Ez légvonalban a Legénytól csak 50 méter, állapítottam meg. Jobbról kerülve ilyen-olyan vadcsapásokon végül sikerült abszolválni ezt is. Nem unatkoztam. A program további részét (egyéb GG játékok) törlésre kerültek :) Az autóhoz boldogan értem vissza. Elindultam lefelé és akkor tapsztaltam csak meg, hogy itt bizony baj lesz, az autó irányíthatatlanul csúszik! Végül nem lett semmi baj, de Kesztölcről Zuglóba 3 és fél óra alatt értem haza. Jó teljesítmény, mi?

Összegzés: tényleg csak harcedzetteknek, gyerek kizárva. Ja, és nem télen kell menni...

Megtalálás: 2009-12-19
Legény-bg Ajándék-bg Leány-bg Bivak-bg egyik lika
Mikulás
Módosítások száma: 3

2009-08-29 21:00:48
09.04.26-án próbálkoztunk először ezzel a feladattal. bivak, leány, legény megvolt. leánytól az ajándékot 206m-re mutatta a műszer, elindultunk először egy csapáson szintben, majd meredeken felfelé, omladékos talajon. a koo-n persze nem találtunk barlangot, próbáltam pupuét és a tuhut is. lejönni sem volt könnyű. túléltük. mivel már egy hete elhatároztam, hogy ma ide kirándulok, nem érdekelt az időjárás előrejelzés. sziklaszemnél és kétágú-hegynél még jó volt az idő, sőt indulásnál is. klastrompuszta-sziklataraj-gcsimo-szikla kapu-ajándék barlang-klasztrompuszta kör volt betervezve. sziklatarajnál még a gc-s ládába beírtam, de akkor leszakadt az ég, ezért nem keresgéltem a 'fadarabkát'. viszont gcsimo-nál már nem esett annyira és az ajándék barlang oly közelinek tünt, gondoltam, újra megpróbálom. hát...
ma megint nem volt ajándék! de úgy érzem, ezért a pontért nagyon megdolgoztam, ezért felhasználom pupu segítségét és bejelentem.

Megtalálás: 2009-08-29
yema

2009-03-22 19:07:47
Multkor a Kevélyeken egy nagyon kellemes körturával számos gyönyörű szikla képződményt ismertem meg, Pupu rejtéseinek köszönhetően.
Ma ismét valami hasonlóra számítva indultunk útnak. Na ez a játék egészen más kategória. Nagyon meredek, sziklás hegyoldalban megbúvó barlangokat kell megtalálni. Ha nem tudja az ember pontosan, hogy mit, hol talál, biztosan nehezebb és sokkal hoszabb utat kell végig mászni, néhol veszélyessé váló terepen. Fel kell készülni a térképen rövidnek látszó távolsághoz képest elhúzódó turára.
Viszont az is igaz, hogy ennek a kemény mai napnak a kellemes emléke sokáig megmarad az emlékezetemben.
Az Ajándék barlanghoz mi körben, a turista utakon mentünk fel, szerintem megéri a kitérő, sokkal könyebb így a terep.
Köszönöm ezt az emlékezetes napot, valamint a Bivak barlanghoz Puputól kapott segítséget.
Üdv Mr Zerge.

Megtalálás: 2009-03-22
MrZerge
Módosítások száma: 2

2009-03-05 19:15:29
Fantasztikus élmény volt, mindenkinek ajánlom, aki egyetért a mondással, mely szerint: "Ami nem öl meg, az megerősít".
Volt ahol félig sziklákon mászva haladtunk felfelé, volt ahol félig seggen csúszva lefelé. Olyan erejű szél fújt, hogy a nagy fák össze-össze koccantak, és állandóan olyan hangos volt az erdő, mint egy teherpályaudvar.
A hó java elolvadt, bár a magasabb pontokon még van kb. 20 cm. Fönt havas jeges esőt kaptunk, lent kellemes zuhanyt.
Aki nem szokott hegyeken völgyeken toronyiránt közlekedni, az ne induljon neki.

Megtalálás: 2009-03-05
Omlásveszély! Elkaplak teve! Már csak oda fel Jó napot! Távirat! Itthon vannak?