Kétágú-hegy
2009-02-15 | Kincskeresés | Pupu | GG1216
Nem szédülsz? Vállalsz egy kis strapát? A Kétágú-hegy barlangjában kincsesláda vár!

Koordináta:

N 47°43.453'

E 18°48.019'

Pest megye

Igazolás módja: nincs

A Kesztölc fölött magasodó Kétágúhegy szikláin 1961-től jártunk, megtanulni a hegymászás alapfogásait. Hatalmasan feltornyosuló mészkőszirtjei máig "mászóiskolát" képeznek, de kedvelt siklóernyős rajthely és kiránduló cél is ez. Kilátása gyönyörű!

A legszebb a direkt felvezető út, mi magpettel ezen kapaszkodtunk fel. Indulj a faluból a Sárga Kereszt turistajelzésen, majd a hegyláb rétjén kicsit jobbra (Délre) a nagy, barlangos sziklatömb alá, és ott elmosódott ösvényen fel. Könnyű, de nem olyan érdekes felmenni a Zöld jelzésen, és ahol már nagyon jobbra mutat a műszer, az erdőben toronyiránt (arra jöttünk le).

A kincset rejtő bivakbarlanghoz a sziklák déli oldala felől közelíts. Járható terep vezet oda, mászni csak a barlang pereméhez kell egy kicsit, az sem nehéz, és nem kitett (nem lehet róla nagyot esni). Nem kell hozzá meredek, veszélyes, nehéz sziklákat megmászni. Ne is próbálkozz ilyesmivel! Inkább ne egyedül menj!

Jelszó nincs, fotózgass! Az eredeti, időközben elveszett, majd előkerült dobozt Sára Petra újrarejtette: most a barlang mellett kisebb kővel (3db) lett lefedve egy kis üregben.

A közelben található a Sziklaszem és a Sziklaszirt játékom - azok sem könnyűek! Viszont mindhárom egy napon teljesíthető.

2014-05-25 19:36:49
Köszi a rejtést!

Megtalálás: 2014-05-25
csillagvadasz

2014-05-18 19:01:13
Piliscsévről sétáltam át. A turistajelzésen mentem fel a tetőre, majd innen tökön-paszulyon ereszkedtem vissza Kesztölcre, közbeiktatva a célt.
Köszönöm a játékot, remek volt.

Megtalálás: 2014-05-18
Discover

2014-05-15 23:17:32
Alulról támadtuk a barlangot, elsőre kicsit lyukra futottunk, mert a hatalmas sziklafal miatt a jel kicsit csalt, de azért gyorsan meglett. A láda kitűnő állapotban van, ritkán látni manapság ilyen jó állapotban ládát, még csak nem is dohos, ajándék is van benne gazdagon. Ja és megtalálni is nagyon könnyű, mert aki megtalálja a barlangot az akaratlanul is megleli a ládát.:-) A logolás után a barlang feletti kilátósziklára kapaszkodtunk fel ahonnan szintén remek panoráma fogadott. Innen meg már tényleg gyerekjáték volt a Sasfészek láda.:-) Szeretem az ilyen ládákat amikért egy kicsit meg kell küzdeni.

Megtalálás: 2014-04-26

2012-05-19 21:35:20
Kinizsi 40 km-es teljesítménytúra alkalmával kerestem a rejtést. Sok időm nem volt, mivel a szintidőn belül be kellett érni a célba, ezért a ládát túl sokáig nem tudtam keresni. Nem is találtam meg, pedig a barlang közvetlen közelében a számba vehető rejtekhelyeket átnéztem. Ekkor ismét megnéztem a leírást akkor vettem észre, hogy nincs jelszó.

Megtalálás: 2012-05-19
markovicsa

2012-03-11 15:19:42
A február végi ausztriai balesetem miatt három hétre rögzítve van a karom: se síelés, se futás, se hátizsákcipelés, se autóvezetés. Marad a kirándulás háromlábú vaddisznó módra.
Piliscsév - Legény-bg. - Tündér-bg. - Öreg-szirt - Fekete-hegy - Fekete-kő - Ajándék-bg. - Pilis - Pilisszántó 30 km Milával.
Ez is nosztalgia: 76-ban vettem egy csehszlovák 40 m-es mászókötelet. Ide jöttünk ereszkedni: egy pruszikból készült ereszkedőcsomóval, házi beülővel lógtunk be a 20 méteres, helyenként áthajló falba.
Ma - azzal a felszereléssel - nem merném (profi cuccal is csak félve), akkor még nem volt bennem félelemérzet a mélységtől.
Most a karom miatt csak a kis bivakhoz mentünk le. Fent ebédeltünk.
Köszönjük Pupu!

Megtalálás: 2012-03-10
VP.hu

2010-11-29 13:23:54
A közeli gc-s játék apropóján jártunk itt. Köszi!

Megtalálás: 2010-11-29
Csuhás

2010-11-26 22:11:49
Érdekes terepen sikerült átjönnünk a Sasfészektől. Lent már várt PeterPan és Sinus90, így iparkodni kellett, bár Vándor nem volt nagyon lelkes. Ide szeretnék még visszajönni egy meleg, tavaszi napon. Köszönöm a játékot!
(fotók lesznek, kis türelemet kérek)

Megtalálás: 2010-11-26
zem

2010-06-16 14:51:59
14:15 GCSAS-sal egybekötve meglett! A koordinátát 67 méterre sikerült megközelíteni, de akkor szintben még volt vagy 45 méter lefele. (...szakadék...) Hát, a zuhogó eső miatt nem próbálkoztam a további megközelítéssel.
Pilisszentléleknél hagytam a kocsit, odafele a Z+en, vissza a Z-n jöttem. Csodaszép vad arcát mutatta most a Pilis.
Köszönöm a kirádulást!

Megtalálás: 2010-06-16
halaszkiraly

2009-12-19 19:07:04
A mai napot a pilisi GG játékoknak szenteltem, elsősorban a Pupu néven elhíresült játékostársunk által kiötlött játékok vonzottak. A sort az - azóta megszűnt - Közlekedési emlékek játékkal kezdtem, majd - a számomra jól ismert - Erdő rejtélye következett. Harmadikként a klasszikus gc játék, a Szivárvány felelevenítése, majd a gc.hu-n újjászületett Gomba sziklánál volt jelenésem. Ez volt eddig a bemelegítés. Ezután a második felvonás már valóban Pupu játékokról szólt. Elsőként a Kétágú hegyet céloztam meg, onnan pedig átsétáltam ide. Ismerős volt, hiszen légvonalban nem is messzi van itt gc rejtés is. Ettől függetlenül (vagy pont ezért) kicsit kavartam a megközelítéssel. Nem olvastam el, hogy "direktben" a legjobb, így balról próbálkoztam, de jóval a "láda" fölött kötöttem ki, így újabb kerülővel jutottam lejjebb, a megfelelő szintre. A rejtést 5 méteren belül megközelítettem. Lefelé már természetesen nem figuráztam, hanem szépen lesétáltam a hegyről. A két szem már messziről figyelte minden léptemet...

Megtalálás: 2009-12-19
Mikulás

2009-12-06 16:07:22
Kellemes őszies időben kirándultunk ma a Pilis peremén.
Jó kis kapaszkodás az utolsó szakaszon, figyelmesen kell lépkedni.
Jó a kilátás a barlangtól.