Sziklaszem
2009-03-05 | Kincskeresés | Pupu | GG1385
Mint két szem, tekint le a tájra a Kétágú-hegy alacsonyabb "ágának" sziklaürege. Te is kikukkanthatsz belőle! Figyelem! Csakis sziklamászással érhető el! A mászás rövid, nem nehéz, nem kitett (nincs alatta mélység), de azért kíván egy pici ügyességet. Lámpa nem kell.

Koordináta:

N 47°43.624'

E 18°47.525'

Komárom-Esztergom megye

Igazolás módja: nincs

A Kesztölc község fölött magasodó Kétágú-hegy északi, alacsonyabb vonulatát is sziklabordák tagolják nyugat felől. Egy markáns sziklatömbben messziről látszik a kétnyílású kis barlangüreg. Ez a célod!

A sziklák alatti lejtős rétről keress feljutást a bokrok között. Az üreg a sziklacsoport déli (felfelé nézve jobb) oldalán van. Ne szemből akarj felmászni, hanem menj a szikláktól jobbra egészen alája. Felismered a kis párkánysort, ahol három szakaszban (csak embermagasságúak) fel tudsz kapaszkodni. Biztos lépések és jó fogások vannak.

Az üregből szép a kilátás. Jelszó nincs, fotózgass!.

Nem közönséges gyalogtúra! Ha nem bízol magadban, inkább társsal menj! Egyszerű ügy, de azért légy óvatos!

A közelben található a Kétágú-hegy és a Sziklaszirt játékom - azok sem könnyűek! Viszont mindhárom egy napon teljesíthető.

2019-11-20 12:35:08

Megtalálás: 2014-05-25
csillagvadasz

2014-05-15 23:13:52
Remek kis hely, pár éve már jártam itt csak akkor még nem játszottam eme játszótéren, most újra eljöttem, remek verőfényes napsütésben. Bemásztunk a koponya belsejébe is, sajnos a láda szerintem sincs meg, de a láda nélkül sem kisebb az élmény.:-) Innen toronyiránt felmásztunk a csúcsra, majd tovább indultunk a Sasfészek, Kétágú hegy ládák kombóra. Ez pont jó volt bemelegítésnek.:-)

Megtalálás: 2014-04-26

2012-09-23 21:19:12
Egyhetes göthösségből kilábalva csaptunk egy kis erősítő túrát kesztölci indulással, a vége 18 km lett, de a napos időben nagyon élveztük minden percét.

Kesztölc felett a mezőket sok helyen beterítik a vadon kihajott, párcentis borszőlők, a termésük viszont meglepően finom! Ez kicsit vissza is vetette a szintidőnket. :))

A Ku-Klux-Klan fejre emlékeztető célpontot hamar becserkésztük, néhány agresszív galagonyabokorral kellett csak megküzdenünk. :) A kilátás mesés. A jelzett helyre benyúlkáltam, hátha alapon, de csak egy összegyűrt alufóliát pecáztam ki. Tovább felevickéltünk a csúcsig, majd onnan át a Z jelzésre.

Nem mindennapi célpont, köszönöm az invitálást! :)

Megtalálás: 2012-09-23
Jótanács :) Spontán szőlőmező és a termés Profilkép :) Az Orr :)
akosgy

2010-11-29 13:17:48
Nem volt vészes felmászni az üreghez. Csodálatos időben csodálatos helyek.

Megtalálás: 2010-11-29
Csuhás

2010-11-26 22:04:19
Kellemes napsütésben, csodás kilátással, kellemes túrát tettünk ma. Ezt a s-zem-et nem ismertem, de jópofa volt. :-) Köszönöm a játékot!
(fotó elővarázsolásáig kis türelmet kérek)

Megtalálás: 2010-11-26
zem

2009-12-19 19:05:34
A mai napot a pilisi GG játékoknak szenteltem, elsősorban a Pupu néven elhíresült játékostársunk által kiötlött játékok vonzottak. A sort az - azóta megszűnt - Közlekedési emlékek játékkal kezdtem, majd - a számomra jól ismert - Erdő rejtélye következett. Harmadikként a klasszikus gc játék, a Szivárvány felelevenítése, majd a gc.hu-n újjászületett Gomba sziklánál volt jelenésem. Ez volt eddig a bemelegítés. Ezután a második felvonás már valóban Pupu játékokról szólt. Elsőként a Kétágú hegyet céloztam meg, onnan pedig átsétáltam ide. A két szem már messziről figyelte minden léptemet. Annyira könnyen megközelítettem, hogy az már szinte hihetetlen. Azután nagyon óvatosan, mert csúszott minden, felmásztam a szemek közé, a kis barlangba, hogy megnézzem, hogy mit is látnak a szemek... :) Innen a hírhedt Adventure felé vettem az irányt...

Megtalálás: 2009-12-19
Ezt látja a szem...
Mikulás

2009-11-14 14:40:31
Hiába nyúlkáltam a megadott lyukba, nem találtam ott semmit sem! :( Fotó igazolják, hogy ott jártam, utána meglátogattuk a már korábban megtalált Sasfészek geoládát, majd a Kétágú-hegy játékot! ;)

Megtalálás: 2009-11-14

2009-08-29 20:27:15
megvan!

Megtalálás: 2009-08-29
yema

2009-04-05 17:00:34
Nagyon jó mászás volt, a rejtek fotót persze megint elfelejtettem kinyomtatni, emiatt egy kicsit ügyetlenkedtem, melyik is a jó lyuk? Szerencsémre Pupu segített. Mivel a telefonhoz le kellett másznom, másodjára már úgy másztam vissza a barlanghoz mint egy zerge :-)