Burok-völgy 1
2009-05-31 | Kincskeresés | ID-24 | GG1672
Valószínűleg eltűnt a fadarab a barlangból, mert Pupu nem találta. Ha valaki mégis találkozik vele, kérem, szóljon!
Jelszó: a focilabda méretű barlangba tett fadarabon. Fel kell mászni a völgyből.

Bakonykútiból könnyű sétával érhető el a Kék majd Piros jelzéseken.

Koordináta:

N 47°15.478'

E 18°10.118'

Fejér megye

Igazolás módja: nincs

Fotók: ID-né

A Burok-völgy Magyarország egy igen érdekes, ritka természeti jelenségeket mutató természetvédelmi területe.

Környezetétől eltérő klímája, viszonylagos elszigeteltsége, botanikai és zoológiai érdekességek kincsestárává teszik ezt a csodaszép völgyet.

Fekvése
A Burok-völgy Fejér és Veszprém megye határánál a Keleti-Bakonyban, a Tési-fensík közepén található. A mintegy 12 km-es főága Királyszállástól Bakonykúti községig terjed. Számos mellékvölgyeivel több, mint 25 km-t tesz ki az 50-90 méter mély, sok helyen függőlegesen meredek sziklafalakkal határolt, vízfolyás nélküli szurdok. A völgy-fő és a végpont szintkülönbsége kb. 200 m. Évszázadokon át királyi vadászterület volt.

Kialakulása, barlangok
A Burok-völgy kanyon jellege nem folyóvízi erózió eredménye, hanem hasadásos eredetű. A felemelkedő kőzetréteg felszíne megfeszült és eltörött, a törés pedig szétnyílott. A nem mindennapos völgy-képződés ritka sziklaformákat eredményezett.
A Burok-völgyben és a mellékvölgyekben eddig 42 barlangot sikerült feltárni, ezek kifagyásos úton keletkeztek. Többnyire kicsinyek, átlagos hosszúságuk az 5-8 métert éri el. A legnagyobb barlang a Bükkös-árok mellett található Ruska-zsomboly, melynek hossza 73 méter, mélysége pedig 21 méter.

Növény és állatvilág
A völgy hőmérséklete hűvösebb, benne több a pára, mint a vele szomszédos fennsíkokon. Ennek köszönhető, hogy növényvilágában a jégkorszakok óta fennmaradt ritka növénypéldányok is előfordulnak, mint pl. havasi hagyma, cifra nádtippan, fürtös holdruta stb. Több mint 200 madárfaj is megfigyelhető, amelyek egy részének fészkelő helyet is nyújt e táj. Magyarországon talán egyedülálló ősállapotban lévő természetes erdő, melyben - többek között - a természet regenerációs folyamatai tanulmányozhatók.

Forrás

2014-03-17 18:32:25
Egy remek 28 km-es túrát csináltunk a Burok völgybe, és mivel Bakonykútiból indultunk ez esett elsőre útba. Láttam a jelszóhordozó eltűnt, azért felmásztam a meredeken megnézni, meg elkészíteni a gps koo-járól a képet, hogy látszódjon becsületesen felmásztam. Jó kis mászás volt, és nem ez volt a nap utolsó ilyen mászása.:-))

Megtalálás: 2014-03-16

2013-11-14 18:42:32
Egy "könnyed" tekerés a geokutyussal előbb a Burok-bérchez, majd leereszkedvén a völgybe vissza Bakonykútiba.
A hely remek és a sok-sok kidőlt fától függetlenül friss turistajelzésekkel 4-5 méterenként ellátott, igazán érdemes ellátogatni ide.

Köszi az invitálást!

Megtalálás: 2013-11-09
Access_Denied

2013-05-05 18:49:57

Megtalálás: 2013-05-05
csillagvadasz

2012-05-03 07:02:04
Sajna a letöltésbe nem kerül bele az igazolás módja, így a szöveg alapján még jelszót kerestünk. Egyébként egy Burok völgyi körtúra részeként felülről közelítettük meg a rejtést. Köszi!

Megtalálás: 2012-05-03
Csuhás

2012-04-12 14:05:39
A nyúlon túl 20 km-es teljesítménytúra alkalmával Gubirobi barátommal jártam be egy részét a völgynek. Nagyon szép és szagos. Ameddig a szem ellát mindenütt medvehagyma. Célba érkezéskor zsíros kenyérrel megkóstoltam. Ízlett. A völgy kellemes napsütésben nagyon szép. A sok kidőlt fa alatt, mellett, fölött kellett bujkálni, ezek tették izgalmassá a túrát.

Megtalálás: 2012-04-09
markovicsa

2012-04-11 12:57:09
Nyúlon túl 20 km-es túra útvonalának egy részét a Burok-völgyben jártuk meg markovicsa barátommal. Nagyon tetszett a völgy, a húsvétra való tekintettel hol fatörzsek alatt bújtunk át, hot átugrabugráltunk rajtuk.
Zöld erdőben jártam, medvehagymát láttam idézet elég helytálló; mindenütt burjánzott a növény, átható illatot szolgáltatva a táv során.
Köszönöm a lehetőséget!

Megtalálás: 2012-04-09
Gubirobi

2012-01-28 20:02:03
GCBUVO-3-at kerestem. Bakonykutiból indulva, fagyos, de szép napos kék jelzés után ereszkedtem le a völgybe.

Megtalálás: 2012-01-28
Fazék

2011-06-05 21:23:00
Bakonykúti felől a K+ jelen indultunk, végig a völgyön, vissza a katonai területen. Az üreg teljesen üres, alatta kerestem a valamit, ami Omlás kezében látszik, de sajnos semmit sem találtam. Azért az érdekes, hogy egy muggli pont itt, pont ide felmászott és pont ebben a kis üregben kezdett el kotorászni.

Megtalálás: 2011-06-04
ilyen volt ma a K+ a P- előtt Burok-völgy 1 helye
yema

2011-05-23 19:57:56
Nem találtuk meg a fadarabot.

Megtalálás: 2011-05-22
DoricésLaszisz
Módosítások száma: 3

2011-05-23 09:22:18
Egész napos túra három csajjal. :) Királyszállás felől jártuk végig a völgyet egészen Bakonykúti-ig. Helyenként mellmagasságig ért a csalán meg az egyéb sisnya, de nagyon szép és nyugodt volt a hely, emberrel itt nem találkoztunk. Jelszóhordozót nem találtam. Köszi!