Határkő a Tátrán
2010-01-29 | Kincskeresés | real | GG2369
Gyönyörű túrahely az egykori lengyel-magyar határon.

Koordináta:

N 49°13.746'

E 19°59.224'

Igazolás módja: jelszó

A Tátra és annak főgerince jelentette egykor a határt Lengyelország és Magyarország között. Habár határok jönnek-mennek, a kilátás változatlanul gyönyörű, a környék felkeresése minden természetszerető embernek kötelező!
Zakopánéból akár egy kellemes kis túra keretében (1100+ szintkülönbséggel...), akár a kabinos felvonó segítségével megközelíthető a Gáspár-csúcs (1985 m), és az attól alig pár száz méterre lévő Beskid-csúcs (2012 m) is.
Ez utóbbi közelében, de nem teljesen a csúcson található a koordinátákkal is megadott határkő. A jelszó a kövön látható nagyobb szám, egybeírva a kő északi oldalán lévő karakterrel.
A kommentbe majd azt is írd meg, hogy gyalog mentél fel, vagy felvonóval. Természetesen gyalog az igazi! :)

2015-11-02 15:44:45
Ezt jól elfelejtettem bejelenteni, pedig remek hely.:-) A Sas út után pihenőként jöttünk fel a gerincre és mentünk rajta végig. Természetesen nem felvonóval. Fent a gerinceken is sokan voltak hisz remek idő volt, de a Kasparow csúcson tömegnyomor volt, hisz sokan feljönnek a felvonóval. Miközben a jelszót bogarásztam érdekes eset történt. Aznap és előző években is rengetegszer találkoztam a Tátra csúcsain, gerincein apácákkal, akik akármilyen meleg is van az "egyenruhájukban" túráznak, de amit most láttam az ezt jócskán felülmúlta. a Murowaniec felől egy pár érkezett és ment tovább a gerincen, A menyasszony a megszokott fehér ruhában, a szoknyáját ahogy emelte a sziklás úton ki ki villant, na nem a körömcipő, hanem a magashegyi bakancs. A vőlegény öltönyben, nyakkendővel és a hátán a hátizsák, na meg persze bakancsban.:-) Nem bírtam ki le is fényképeztem őket.:-) Szóval a mesés panoráma mellé még jutott némi + is.:-) innen tovább indultunk a keresztet megcélozva, hisz egy remek 28 km-es körtúrát néztünk ki aznapra. Épphogy csak elhagytuk a Kasparow csúcsot előttünk ment nem sokkal egy öreg és kis túlzással szinte rávetette magát egy sziklára támasztotta a fényképezőjét és kattintgatott vadul. Ahogy odaértünk mi is láttuk mi villanyozta fel így az öreg lengyelt, a turistaúton 3 medve tanyázott, az egyik békésen vakarózott előttünk úgy 80 méterre. Gyorsan fényképeztünk, videóztunk, ja és ezen a ritkábban járt úton hirtelen hatalmas tömeg kerekedett, mindenki a medvéket akarta fotózni. Végül a medvék megelégelték az embertömeget és szép komótosan lesétáltak a meredeken szloviba.:-) Azt hiszem ennél többet nem is kérhettünk volna a naptól, hisz szikrázó napsütésben gyönyörködhettünk a meseszép tájban, és még 2 érdekességbe is belefutottunk.:-)
Ja és némi ajándékhoz is jutottam, hisz a vakaródzó maci úgy 2 maroknyi szőrt ott hagyott a turistaúton, én gyorsan az egyik maréknyira rá is tettem a kezem.:-)

Megtalálás: 2015-07-09

2013-07-22 12:25:25
Gyalog. :) Bár így sem volt ingyen, a 2 egység NP belépőt azért le kellett szurkolni a starthelyen, de belefért a költségvetésbe és láthatóan tényleg gondozzák az utakat, jelzéseket, nem a semmire szednek sápot.

A szombati enyhén felhős idő után szerencsére vasárnapra kitört az igazi nyár a Tátrában is, így szikrázó napsütésben tehettük meg a 23 km-es Zakopane - Gáspár-csúcs - Svinica - Zawrat - Murowaniec-ház - Zakopane kört. Új élmény volt, mert eddig csak egyszer jártam a csúcson, akkor is télen, felvonóval, sílécen...és 8 éve. :) Így zölden egy egész más arcát mutatja a hegység.

Köszi! :)

Megtalálás: 2013-07-21
Száguld a kabin Útban felfelé Ott a pont! :)  (a Svinica-ról nézve) A Gasienica-völgy
akosgy

2012-10-23 23:58:00
Barátommal és a Családdal voltunk a Lengyel Tátrában egy hosszú hétvégét.
Egy éjszakát a Murowaniec turistaházban aludtunk, innen gyalogoltunk fel a Gáspár-csúcsra,majd át a Beszkidre..

Crox,Ági, Bia, Marci,jeti-matterhorn

Megtalálás: 2012-10-21

2012-10-23 20:16:55
Barátaimmal a Lengyel Tátrában töltöttük a hosszú hétvégét. Egy éjszakát a Murowaniec turistaházban aludtunk, innen gyalogoltunk fel a Gáspár-csúcsra.
jeti-matterhorn, Ági, Bia, Marci

Megtalálás: 2012-10-21
Murowaniec turistaház Gáspár-csúcs Barátaimmal a Beskid-csúcson
Módosítások száma: 1

2011-08-01 23:31:42
Amikor megjelent a láda, nem gondoltuk volna, hogy több mint egy év múlva mi leszünk az első megtalálói. A kényelmes, de drága megoldást választottuk, azaz kabinos felvonóval mentünk fel. Mentségünkre szóljon, hogy két gyerekkel szakadó esőben gyalog elég nehéz lett volna :)
Félreértettem a leírást, egy régi 1920 előtti határkövet kerestünk, ami itt ragadt és nem söpöték el a történelem viharai. Végül az 'új' határkő adatait jegyeztük fel, bízva abban, hogy ez lesz a jelszó.
A nagy köd miatt kilátás nem sok volt, de így is tetszett a hely. Egyszer majd gyalog is elsétálunk erre.
Csengi azt mondta, ez élete legjobb kirándulása.