Misi Úr-tour
2009-10-28 | Track követés | Ata72 | GG2036
Misi, a kerékpár managerem... Ő szervizeli a gépeinket. Ez az Ő útvonala. Lejártam én is, megtetszett és most beajánlom Nektek is! Egy közepesen erős kör Érd-Biatorbágy-Sóskút-Érd útvonalon a piros csíkon. Változatos környezetben, nem túl nehéz terepen, kellemes, kirándulás jellegű kerekezés. Néhol tolni kell, néhány helyen csak ajánlatos tolni... Olyan is lesz ahol cipelni kell a biciklit. :)

Koordináta:

N 47°26.142'

E 18°52.280'

Pest megye

Igazolás módja: nincs

Az útvonalról: Körtúra, szinte végig a piros csíkon. Tracklog használata nélkül is teljesíthető, de kizárólag montival, sisakban! Sárban, hóban határeset. 24km., ~500m. szinttel.
Az útról: lesz technikás szakasz, szűk ösvény, kitett szakasz, tolós rész, hegymenet, erdő, mező, domb, zúzós döngetés, településen áthajtás.
A látnivalókról: panoráma, kápolna, bazi nagy kövek, patak és még peca tó is előfordul...

Részletesen:
Parkolás: Nyugodt szívvel azt tudnám tanácsolni hogy minél közelebb a lakott területhez, mert az ördög nem alszik... Valószínűleg a Szövő utca felől érkeztek. Innen már nincs túl messze a sorompó! Ha gondolod, már itt leteheted a vasat. Én picit beljebb álltam meg: N 47° 25.892' E 18° 52.341'.
Kő-sorompó: Innen kezdődik a túra. Behajtunk az egykoron katonai bázisként funkcionáló területre. Ahogy haladunk befelé, elfogynak a szemétkupacok is, kis türelem! A nyílegyenes aszfalt út jó lesz bemelegítésnek. Néhány km. után elérjük a mi piros csík jelzésű utunkat, amin most jobbra fordulunk. (Visszafelé a másik irányból fogunk ide visszaérkezni.) Ezen haladunk, amíg egy nagyon-nagyon meredek (nem a miénk!) elágazáshoz érünk. Itt -rövid időre- átstartolunk a piros keresztre...
Kápolna: Itt lehetőség van pihenni, uzsonnázni. Mivel eléggé eldugott, ezért szép állapotban van a kápolna. Innen már újra a piros csíkon folytatjuk és le sem térünk róla! Következik egy tolós szakasz... Nagy sárban szidni fogtok! :)
Biatorbágy: Kicsit bringázunk a kertek között, mielőtt leereszkedünk a régi pincesorhoz.
Nyakas kő: Az turistaút a sziklák tetején halad, javaslom a bicikli tolását!!! A végén le kell cipelni a domboldalról, de utána jó darabig tekerhetünk! (Ha nincs még meg ez a GC. láda [link], itt a lehetőség!)
A renováló műhelynél átkelünk a műúton.
Benta-patak: Végighaladunk a patak partján. Ha a lovardákat elérted, nyújtogasd a nyakad! Látod a púpot? :)
Kálvária: De bizony, azon vezet keresztül az utunk, nincs mese! :) GC-s láda a tetőn: [link]. A túloldalt legurulunk, picit tekerünk a műúton, majd balra be a Bem utcába. A sarkon sárga csík jelzés van a falra festve (vagy az idő megette), de hamar korrigálva vagyon a megszokott pirosra...
Dobogó-hegy:
Elhaladunk a Habsburg-ház mellett és most tekerünk-tekerünk a fennsíkon. Jelzés itt -fa hiányában- ritkán akad.
Bázis: A "Behajtani tilos" táblánál behajtunk az erdőbe (ha nincs meg, levadásszuk ezt is: [link] ), cikázunk pár kilométert, majd visszaereszkedünk a kiinduló aszfalt útra! Már csak az autóig kell visszatekerni és a túra teljesítve!

Egészségetekre!

2013-08-14 23:40:16
Még a játék megjelenése előtt letekertem országúti bringával a kört, mert így adta magát a környék akkori hu-s ládaállománya, így a pontos teljesítés dátuma 2009 08 01. Sajnos akkor még nem Garminnal keresegéltem a ládákat, így traklog sajnos nincs, de a hu-n meg lehet nézni a ládatalálatokat igazolásként. A GCnyak, GCsosk, GCRADA ládák mellé én még hozzácsaptam a GCFUND, GCSZAV, GCKABA ládákat is.:-) Azt hiszem egyszer éppen elég volt ezt bringával teljesíteni, ráadásul bringáscipőben a Nyakaskő környékén.:-)

Megtalálás: 2013-08-14

2013-03-11 17:57:50
Bia 25 ön

Megtalálás: 2013-03-11
sagabi

2012-03-01 15:54:12

Megtalálás: 2011-05-12

2011-11-20 20:14:23
Bár helyi lakos vagyok, de eddig még nem volt kedvem belevágni. A Bia 25 TT-t már sokszor végig mentem, gyalog is elég sáros volt, így bicajjal főleg nem nem gondoltam rá.
Most viszont, hogy 2 hónapja nem esett az eső, meg amúgy is unalmas vasárnap volt belevágtam. Garázsból indulva a Nyakas-kőnél csatlakoztam be az útvonalba, Track nem kellett, sokszor jártam már ezeken az utakon.
Végig tekertem / toltam, de nem ez lesz a kedvenc bicajos útvonalam: sok a kő, sok a tolás, igaz nekem "csak" cross bicóm van, nem MTB.
Track a Bikemap.net-en

Megtalálás: 2011-11-20
Fazék
Módosítások száma: 1

2011-10-30 23:15:05
Ezt mi a nagyobbik fiammal jó párszor teljesítettük. Természetesen gyalogosan, erőltetett tempóban 5 óra alatt. Remek útvonal, mindenkinek csak ajánlani tudjuk! A legszebb rész benne a Sóskúti kálvária-hegy kilátás és a Nyakas-kő megmászása utáni panoráma. Köszönjük a játékot! Ha még egyszer arra járunk és nem felejtjük el, akkor fotók is lesznek!

Megtalálás: 2011-10-30
Fürkészek

2011-01-29 20:47:10
Gyalog-kocogva teljesítettem, mert kilométer hiányom volt, de képtelen voltam megvárni a száraz, kerékpáros időt. Gyalog picit hosszabb idő, de nagyon élveztem. Track és fotók is jönnek...

Köszönöm, nagyon szép, változatos útvonal, profi!

Megtalálás: 2011-01-29
Mikulás

2010-11-04 19:36:27
A tavaszias időjárás elcsábított a kör bejárására. Valószínűleg nem azonosan ítéljük meg a terep nehézségeit Misi úrral és Ata-val, számomra ez nem éppen "nem túl nehéz terepen, kellemes, kirándulás jellegű kerekezés" kategória. Rögtön a P indulásánál szembesültem az erdőgarázdálkodás által szétbarmolt úttal, ahol a nyesedéket is az úton felejtették. Emlékezetes volt a sáros hegyoldalra való feljutás, a P+ bedőlt fái, a Nyakas kőnél a sziklás oldalon való learaszolás. Sóskút után az utat két helyen is nehezen leküzdhető földsánccal torlaszolták el, ez persze nem akadályozta a szinte végig kísérő szeméthalmok burjánzását.
Azért olykor sikerült tekernem is :-).
A környéket már alaposan bejártam bringával, vagy gyalogosan, de így egyben, igyekezvén a nyomvonalat követni jó kaland volt. Az oda-vissza úttal még hozzájött további 30 km.

Megtalálás: 2010-11-04
Az első akadály Akadálypálya Kápolna A peremen
benist

2010-06-13 14:28:45
Ma végre elszántam magam erre a játékra, bízva abban, hogy járhatók már az erdei utak. No, nem sikerült ideális időt kifogni. Az erdő lépten-nyomon tele kidőlt fákkal, folyamatos tekerésről szó se lehet. A bőséges esőzés alaposan betett a természetnek, mély vízmosások, kőkeménnyé szikkadt traktor és patanyomok szabdalják az utakat. Szúnyog felhők, főleg a tolós részeken. :-))) Az ösvényeken a méteres gaztól a nyomot se látni. Kicsit extrém volt stoplis cipőben a Nyakas-kői mászás. Volt két kisebb elkavarásom is, a pincéknél illetve a sóskúti bevezetőnél. Bevallom őszintén, nem különösebben ragadtatott el maga a pálya, pedig ismerős volt a terep. A többségét már abszolváltam korábban is, ha nem is ebben a sorrendben. Ennyi negatívum után kárpótlást a remek idő és a pazar kilátás jelentett. :-))

Köszönöm a lehetőséget!

Megtalálás: 2010-06-13
Istyu
Módosítások száma: 1

2010-03-26 20:40:47
Korábban kinéztem már a körkerózást, de vártam, hogy jobb idő legyen, ma jött el a nap. M0 híd alatt, a CORA felől támadtam a rajthelyet. Innen a kápolnáig zupa terep (kis aszfalt) visz, utána cipeltem kicsit fel a dombra, majd következett a Nyakas-kő, ez is rendben. A kertek közti bóklászásban, defektet kaptam (ma direkt hagytam otthon a szervíz cuccost, mondván úgysem fog kelleni..), de mire megmásztam a Kálváriát, addigra a doktornéni is megérkezett. Gumicsere után folytattam utam a sztyeppén egészen az erdős döngetőig, az sirály volt, majd haza karikáztam. Ha nincs a track, akkor a jelzést tuti eltévesztem. Változatos táj 1-2 cipekedéssel, pazar kilátással, 2 keréken csillagos 6-os!

Megtalálás: 2010-03-26
rajt Kukucs, ki lakik itt? pincesor Nyakas-kő
Puszkany

2010-03-02 21:42:41
gyalog 09:15-14:35. segítség tuhu térkép papíron.
lehet, hogy hóban jobban jártam volna.
még így is eltértem a nyomtól háromszor, mit csináltam volna kerékpárral.
1. mikor beértem a biatorbágyi telkek közé egy darabig volt jel az úton, aztán egyszer csak nem láttam. mentem, mentem, össze-vissza, szintben meg fel valami dombra, míg végre elolvastam, hogy le kell ereszkedni a régi pincesorhoz. végül is jártam régi pincék között, a Nyakaskő fölött értem ki, onnan folytattam a piros jelen.
2. átmentem az úton, be a Pecató utcába, ott sem vettem észre, mikor ment el a jel. zsákutca táblához értem, próbálkoztam a szomszéd utcában, végül kimentem az autóútra. onnan a 'peca-tó' táblánál mentem le a tóhoz, onnan tovább megint a jelen.
3. egy kisebb keverés. a sóskúti kálváriáról lefele sem a jelen mentem, mert a templomnál értem el az utat.
a fennsíkon nem igazán van turista-jel. a Habsburg-ház előtt láttam egyet, jóval odébb egy fenyőn véletlen, és legközelebb a 'behajtani tilos' tábla után van rendesen felfestve.
összességében jól elfáradtam, de jól esett.